Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Lås dette emne

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Glem det :) Folk har intet fornuftigt at sige anyways, og kan ikke læse og forstå det jeg skriver.
Sidst rettet af Smaaguns 25. jul 2011, 11:54, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

WORK THEM GLUTES !

For det første ville jeg ikke reducere kalorieindtaget, jeg ville ændre fødevarerne med fokus på at skabe en bedre kropskomposition og samtidig smide lidt vægt.

Glem løb og spinning. Sæt hende til at lave noget styrketræning.

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis hun synes løb er sjovt, så ville jeg droppe idéen med spinning, og så løbe det mere.

Hvad angår træning, så skal hun træne som en hver anden nybegynder ville skulle. Mand eller kvinde.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Razz skrev:Glem løb og spinning. Sæt hende til at lave noget styrketræning.

lol?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Razz skrev:

...og hvorfor er det at du mener cardio er overflødigt i dette sammenhæng? Kombinationen af begge er naturligvis mest optimalt.
Son, this is the only time I'm ever gonna say this. It is not okay to lose.
Brugeravatar

hehe nej ikke lol men lololol

Styrketræning øger insulin følsomheden og får mere næring i musklerne og mindre i fedtcellerne. Desuden øger det mængderne af væksthormon BETYDELIGT mere end løb. Hvis folk træner 4x ugentligt er det faktisk de færreste der kan holde til at løbe/spinne oveni så en kombination er naturligvis ikke optimalt nej. Hellere bede hende om at gå nogle lange ture hvis det endelig skal være.

Welcome to the 21st century guys.

Træner her: Power Gym

Razz skrev:hehe nej ikke lol men lololol

Styrketræning øger insulin følsomheden og får mere næring i musklerne og mindre i fedtcellerne. Desuden øger det mængderne af væksthormon BETYDELIGT mere end løb. Hvis folk træner 4x ugentligt er det faktisk de færreste der kan holde til at løbe/spinne oveni så en kombination er naturligvis ikke optimalt nej. Hellere bede hende om at gå nogle lange ture hvis det endelig skal være.

Billede

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Razz ville jeg ikke lytte til.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Kosten er ikke et problem tror jeg - Det har jeg okay styr på synes jeg - Da jeg selv er god til cut / bulk.

Det er mere mht. styrketræning og løb.

3 gange om ugen eller hvad? og hvad for nogle øvelser ville i give? De samme som man selv træner?

Razz skrev:For det første ville jeg ikke reducere kalorieindtaget, jeg ville ændre fødevarerne med fokus på at skabe en bedre kropskomposition og samtidig smide lidt vægt.

fødevarene fejler ikke noget som sådan da hun har været igennem det der weightwatchers program - dog uden nogle resultater og hun har os været til lægen.

Men nu har jeg sagt jeg vil prøve at hjælpe hende for det kan ikke passe.

Hun spiser nemlig relativt sund og undgår fedtrigt mad. Men tror bare hun indtager for mange kalorier og kulhydrater i løbet af en dag.

Et simpelt fullbody med masser af variation kunne sikkert gøre det, og supersets for at få pulsen op.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Start med 1-2 gange styrketræning og 2 gange løb. Der er ingen grund til at hun dræbes i det, før hun for alvor er begyndt. Start med en blid rutine i styrketræning og forholdsvis korte distancer i løb. Øg frekvensen og hårdheden hen ad vejen.
Start ud med et blidt kalorieunderskud. Bestem hendes ligevægtsindtag og lig et par hundrede kalorier under, og lad den øgede aktivitet føre hende endnu længere under. Sænk hendes kalorieindtag hen ad vejen, hvis det ikke går stærkt nok.
Husk en sund og varieret kost, vej og analysér alt der indtages og husk sund fedt!
That's my q's:-)
Brugeravatar

Det min veninde gjorde var at finde hendes ligevægts indtag, for hendes ønskede vægt og så kontruere et super varieret kost ud fra det!
Hun kombinerede det med god træning og det tog lige nøjagtig 6 måneder så var hun så piv trimmet at det var svært at være ven med hende :)
Jeg siger ikke det virker for alle men det var da ihvertfald en måde at gå til det på!
Hun tabte sig 8 kilo i øvrigt!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

Razz skrev:hehe nej ikke lol men lololol

Hvad baserer du det på? At folk der træner 4x ugentligt ikke kan holde til at løbe/spinne oveni? Jeg synes nu det har givet en meget positiv effekt på mig styrkemæssigt, på trods af jeg har trænet til marathon ved siden af.

Link til en undersøgelse, kildeangivelse eller andet vil være meget velkomment.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Altså hvis du bulker og cutter selv så ved du også at kredsløbstræning er en god ide, jeg vil sige 1200 kcal i dagen hovedsagligt bestående af magert fisk og grønt, og minimalt kulh. og cardio 3-4 gange, gerne mere, og evt lidt vægt træning 3 gange hvis hun absolut vil, men vil næsten mene at vægtløftning er overflødigt i starten og hun først skal begynde på det når der er en 4-7 kg tilbage :), men kuren virker og efter 6 uger ca skulle hun gerne være rimlig langt, og hvis nogle er uenige så okay men det virker :). Svare ikke yderligere :), held og lykke til jer :)

Og tilbage til emnet..

Jeg ville umiddelbart starte i den lette afdeling, og så holde mig til 2, og maks 3 løbetræningspas om ugen. 2 rolige ture, og én tur hvor hun løber lidt hurtigere end normalt. Meget gerne i blød bund, så hendes led ikke bliver unødvendigt belastet af at løbe på asfalt. Derudover så kombiner og varier løbet, så det engang i mellem er med 5x30 meter bakkespurt, et let intervaltræningspas eller andet - så længe hun selv synes det er sjovt og kan mærke fremgang både fysisk og psykisk, så er det noget der virker. Kroppen reagerer positivt ved at løbe varieret, akkurat som man kender det fra varieret styrketræning.

En god tommelfinger regel når du skal lave hendes løbeprogram er, at den samlede mængde ikke må stige med mere end cirka 10% om ugen, og at det er en god idé at der hver 4. uge er en restitutions uge udelukkende med rolige og forholdvist korte ture.
.... Og selvfølgelig tager du da nogle løbeture med hende for at støtte op omkring projektet!

Styrketræningen skal i mine øjne først og fremmest være motiverende for hende og ikke alt for omfattende. Du kan altid forsøge at få hende til at lave de øvelser du synes vil være det perfekte til hende, når hun har købt idéen om styrketræning.

Held og lykke med projektet til Jer begge :wink:

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Pind skrev:
Razz skrev:Glem løb og spinning. Sæt hende til at lave noget styrketræning.

lol?

+1 !!!!!!!!
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Tak for de mange dejlige inputs! :)

Jeg tror jeg vælger at lade hende selv bestemme om hun vil spinne eller løbe (spinne er i et fitnesscenter, og der er jo altid god press på når det er et hold og lidt motivation) Ellers vil jeg lave et lille løbeprogram med lidt HIIT træning når hun har trænet lidt op.

Dertil kan der så på de cardio dage komme lidt styrketræning i form af de fokusområder hun har så hun synes er knap så kønt :)

Er der andre forslag/inputs? :)

Hvis folk har lyst må de da også gerne komme med et udkast til hvordan en kostplan kunne se ud?

Hendes ligevægt vil ligge omkring de 1600 og med et energiforbrug omkring de 2200.

Smaaguns skrev:Hvis folk har lyst må de da også gerne komme med et udkast til hvordan en kostplan kunne se ud?

Hendes ligevægt vil ligge omkring de 1600 og med et energiforbrug omkring de 2200.

Synes du sagde du havde styr på kosten? Anyways, så lige som alle til andre, så er der heller ikke nogen der gider sætte sig ned og lave en kostplan til hende. Lav den selv, kast den op forumet, og få kritik der fra.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:
Smaaguns skrev:Hvis folk har lyst må de da også gerne komme med et udkast til hvordan en kostplan kunne se ud?

Synes du sagde du havde styr på kosten? Anyways, så lige som alle til andre, så er der heller ikke nogen der gider sætte sig ned og lave en kostplan til hende. Lav den selv, kast den op forumet, og få kritik der fra.

Har aldrig sagt jeg ikke har - Men tak for dit offensive indlæg, du må gerne holde dig ude af debatten.

Jeg skrev blot folk gerne måtte komme med et udkast. Hvis du ikke kan dansk, så burde du måske finde dig et andet forum i stedet for at hakke på folk.

Smaaguns skrev:
Pind skrev:

Har aldrig sagt jeg ikke har - Men tak for dit offensive indlæg, du må gerne holde dig ude af debatten.

Jeg skrev blot folk gerne måtte komme med et udkast. Hvis du ikke kan dansk, så burde du måske finde dig et andet forum i stedet for at hakke på folk.

Så du har altså styr på kosten? Men ikke nok til selv at lave en kostplan, eller hvad..?

Hans indlæg er da på ingen måder offensivt, han konstatere bare, at det ikke er sket endnu (i hvert fald hvad jeg lige ved af), at en person bare kommer og laver en specifik kostplan til en person, kvit og frit

Hvis du ikke kan dansk, så burde du måske finde dig et andet forum i stedet for at hakke på folk.

Flot sagt... =D>
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Smaaguns skrev:Har aldrig sagt jeg ikke har - Men tak for dit offensive indlæg, du må gerne holde dig ude af debatten.

Undskyld, men hvor fanden er jeg offensiv? Måske er det dig der har fået det forkerte ben ud af sengen..
Jeg har ikke påstået at du ikke har styr på kosten, jeg synes bare det er underligt at når du i dit første indlæg skriver at du netop har styr på det, at du så herefter kommer og fisker efter en kostplan.

Smaaguns skrev:Jeg skrev blot folk gerne måtte komme med et udkast. Hvis du ikke kan dansk, så burde du måske finde dig et andet forum i stedet for at hakke på folk.

Jeg kan ikke se hvordan mine danskfærdigheder skulle være af relevans her. Jeg her ingen problemer med at hverken læse eller forstå det du skriver, men det kunne måske være du skulle kigge på noget matematik og så lære at tælle til ti da jeg, i min optik, på ingen måde hakker på dig.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Det lyder som om du roder lidt rundt i terminologien? Mener du BMR (basic metabolic rate), når du snakker ligevægt? Ligevægt er BMR plus energiforbrug, så det ville ikke give mening at snakke om to tal, som du gør, med mindre du blander noget sammen.

Når det er sagt, er det meget hyppigt at folk overvurderer både sit BMR og hvad de brænder på træning. Baseret på at din kæreste er nybegynder, kvinde og (jeg gætter) har en fedtprocent et stykke over de 20%, tror jeg ikke på at hun kan brænde 800 kcal på træning, med mindre du tænkt sætte hende til noget virkelig heftigt. Eller har hun et fysisk krævende arbejde?
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

I sidste ende er det din kærestes viljestyrke og prioritering af sin krop, der afgør hvilken diæt og træningsprogram hun skal udføre.
Start med at finde ud af hvad hun er villig til at ofre af tid og energi, så bliver det lidt lettere at hjælpe.
Brugeravatar

Jok skrev:
Smaaguns skrev:
Pind skrev:

Så du har altså styr på kosten? Men ikke nok til selv at lave en kostplan, eller hvad..?

Hans indlæg er da på ingen måder offensivt, han konstatere bare, at det ikke er sket endnu (i hvert fald hvad jeg lige ved af), at en person bare kommer og laver en specifik kostplan til en person, kvit og frit

Hvis du ikke kan dansk, så burde du måske finde dig et andet forum i stedet for at hakke på folk.

Flot sagt... =D>

Kan sagtens selv lave en kostplan, men derfor kan man også godt spørge folk om hvordan de ville lave en. Der er forskellige meninger og holdninger og ikke en korrekt kostplan.

Men fair nok, magter man ikke det er det også ligemeget. Jeg har fint styr på kosten. Jeg søgte blot andre indgangsvinkler for at se hvad andre folk ville ligge vægt på. Men tør folk ikke poste dette er jeg da også ligeglad, og derfor kan de se bort fra mit indlæg.

I stedet for at begynde at skrive at jeg har sagt jeg selv har styr på det men ikke selv gider poste en.
Jeg gider ikke poste en kostplan da jeg ved den er fin nok, men derfor kan man sagtens høre andres erfaringer samt indgangsvinkler til en.

Jesus folk har ondt i røven.

Linealba skrev:

Det lyder som om du roder lidt rundt i terminologien? Mener du BMR (basic metabolic rate), når du snakker ligevægt? Ligevægt er BMR plus energiforbrug, så det ville ikke give mening at snakke om to tal, som du gør, med mindre du blander noget sammen.

Når det er sagt, er det meget hyppigt at folk overvurderer både sit BMR og hvad de brænder på træning. Baseret på at din kæreste er nybegynder, kvinde og (jeg gætter) har en fedtprocent et stykke over de 20%, tror jeg ikke på at hun kan brænde 800 kcal på træning, med mindre du tænkt sætte hende til noget virkelig heftigt. Eller har hun et fysisk krævende arbejde?

What?

Basalstofskifte: 1615 kcal (6759 kJ)

Energiforbrug: 2221 kcal (9294 kJ)

Jeg forstår begge termer.

Pind skrev:
Smaaguns skrev:Har aldrig sagt jeg ikke har - Men tak for dit offensive indlæg, du må gerne holde dig ude af debatten.

Undskyld, men hvor fanden er jeg offensiv? Måske er det dig der har fået det forkerte ben ud af sengen..
Jeg har ikke påstået at du ikke har styr på kosten, jeg synes bare det er underligt at når du i dit første indlæg skriver at du netop har styr på det, at du så herefter kommer og fisker efter en kostplan.

Smaaguns skrev:Jeg skrev blot folk gerne måtte komme med et udkast. Hvis du ikke kan dansk, så burde du måske finde dig et andet forum i stedet for at hakke på folk.

Jeg kan ikke se hvordan mine danskfærdigheder skulle være af relevans her. Jeg her ingen problemer med at hverken læse eller forstå det du skriver, men det kunne måske være du skulle kigge på noget matematik og så lære at tælle til ti da jeg, i min optik, på ingen måde hakker på dig.

Jeg fisker ikke efter en kostplan, men andre indgangsvinkler end min egen.

Nej i din optik gør du ikke- I min optik gør du. - Hvor vil du hen?

Smaaguns skrev:
Linealba skrev:

What?

Basalstofskifte: 1615 kcal (6759 kJ)

Energiforbrug: 2221 kcal (9294 kJ)

Jeg forstår begge termer.

Fint nok, du skriver bare "ligevægt 1600 kcal", men tastefejl er tilladt, det lød bare som du troede at basalstofskife og ligevægt var to navn for det samme - jeg ville bare tjekke, blot til info, det plejer folk ikke være bange for at tage imod ;)

Jeg tror stadig væk ikke at hendes BMR er 1600 og jeg tror ikke at hun brænder 600 kcal på træning. Så hvis du bruger de tal og laver en kostplan udfra det, tror jeg ikke at du skal forvente den store forandring.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Næste