Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 989
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 986

Følg bodybuilding.dk på

Løb på Tom mave om morgenen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey. Mange anbefaler løb på Tom mave før morgenmad for vægttab. Hvordan vil det påvirke muskelvævet?

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hejsa.

Jeg har også hørt den historie en del gange.

Set ud fra et grundlæggende sundhedsfagligt synspunkt, så er det da åndssvagt.

Hvis du bare tager udgangspunkt i dit ligevægtsindtag over hele dagen, så er det da latterligt at løbe rundt og være sulten. Og føle ubehag.

Vær disciplineret med din kost og træning, men få lige noget havregrød som kan "gå i blodet" inden du spurter.

Det er sund fornuft :) Det er sgu fjollet at få de dér ortorektiske vaner, for du kan spare på kalorierne på mange andre punkter.

Bare min mening.

Kostplan: Ingen kostplan

mrGDS0 skrev:Hey. Mange anbefaler løb på Tom mave før morgenmad for vægttab. Hvordan vil det påvirke muskelvævet?

Jeg har gode erfaringer med gåture i rask tempo, fx. af en 40 min varighed, før morgenmaden.

Det samme har mange andre :)

ps Ingen ubehag forbundet herved.
Hanuman
Brugeravatar

Geografisk sted: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog

jhax skrev:
mrGDS0 skrev:Hey. Mange anbefaler løb på Tom mave før morgenmad for vægttab. Hvordan vil det påvirke muskelvævet?

Jeg har gode erfaringer med gåture i rask tempo, fx. af en 40 min varighed, før morgenmaden.

Jeg tænker bare om det ikke er dårligt for ens generelle velvære og dermed motivation for at gøre det på længere sigt :) ?

Jeg løber tit på tom mave - dog ikke mere end 5 km. :-)
Jeg spinner også engang imellem (45 min.) på tom mave, da jeg har virkelig svært ved at få noget ned før kl. 7 om morgenen - selv bare en banan!! Men jeg har saftevand eller kakao i drikkedunken når jeg spinner
Men med henblik på løb på tom mave, har jeg aldrig følt ubehag :-)

Geografisk sted: Esbjerg, Fitnessdk

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg vil mene det er en dårlig ide om morgenen, da kroppen er i katabolsk tilstand og energien primært vil blive taget fra musklerne.

Tidspunktet for din træning, når det er cardio, er lige gyldig. 200 kcal forbrændt, er 200 kcal. Spørgsmålet er bare hvor energien kommer fra.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Alt i alt kommer det an på netop din fysik og hvis du vil ha bedre svar må du beskrive din træning og hvad du har opnået med den og dine mål.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

jhax skrev:

Drikker du ikke et glas mælk eller skylller lidt aminos ned med vand inden du traver afsted?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Optimisten skrev:Jeg vil mene det er en dårlig ide om morgenen, da kroppen er i katabolsk tilstand og energien primært vil blive taget fra musklerne.

Tidspunktet for din træning, når det er cardio, er lige gyldig. 200 kcal forbrændt, er 200 kcal. Spørgsmålet er bare hvor energien kommer fra.

Så er det vel heller ikke ligegyldigt, eller hva... O:)
Hanuman
Brugeravatar

Styrkeliste

8800 skrev:
jhax skrev:

Drikker du ikke et glas mælk eller skylller lidt aminos ned med vand inden du traver afsted?

Mælk ville jeg ikke drikke, pga insulinresponset. Pt. bruger jeg Xtend (bcaa), men hvor effektivt det er kan jeg ikke sige. Tidligere er det gået fint uden.
Hanuman
Brugeravatar

Styrkeliste

Løb på tom mave er rigtig godt.
Folk som har svært ved at tabe sig, bruger det rigtig meget.
Profferne bruger det også meget.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

vægttab er i sidste ende at komme i kcal underskud. jeg ville kun løbe på tom mave hvis jeg absolut kun havde tid lige når jeg stod op. For skal sku ikke løbe efter jeg har indtaget 1000 kcal som morgenmad :D
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (62)

Ens kropstype kan nok også spille ind. Hvis man er 'ecto' så ville jeg ikke benytte mig af det.
Hanuman
Brugeravatar

Styrkeliste

raunen skrev:Løb på tom mave er rigtig godt.

"Profferne" er vist et vidt begreb. Jeg har hørt mange forskellige meninger om det, men en af dem, jeg selv kigger til, er Layne Norton, en af verdens bedste naturlige bodybuildere. Han anbefaler det fx ikke.

Jeg bryder mig personligt ikke om det, men tror dybest set ikke, det behøver at betyde så meget. Jeg ville dog tage en proteinshake før, hvis det var mig
Brugeravatar

Jenslyn87 skrev:

"Profferne" er vist et vidt begreb. Jeg har hørt mange forskellige meninger om det, men en af dem, jeg selv kigger til, er Layne Norton, en af verdens bedste naturlige bodybuildere. Han anbefaler det fx ikke.

Jeg bryder mig personligt ikke om det, men tror dybest set ikke, det behøver at betyde så meget. Jeg ville dog tage en proteinshake før, hvis det var mig

Hvis det alene handler om at tabe sig og muskler spiller en lille rolle, så go for it.
Men hvis man er meget muskel bekymret og man stadig vil om morgenen, så tag en halv times powerwalk om morgenen 5x ugentlig i stedet .
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Som nævnt ja, kropstype spiller ind. Max ind!
Hvis du er typen som næsten ikk taber dig ligemeget hvad du probber indenbords, så ser jeg intet galt i det.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jenslyn87 skrev:"Profferne" er vist et vidt begreb. Jeg har hørt mange forskellige meninger om det, men en af dem, jeg selv kigger til, er Layne Norton, en af verdens bedste naturlige bodybuildere. Han anbefaler det fx ikke.

Hvordan ved du at han er clean?
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

alwin skrev:
Jenslyn87 skrev:"Profferne" er vist et vidt begreb. Jeg har hørt mange forskellige meninger om det, men en af dem, jeg selv kigger til, er Layne Norton, en af verdens bedste naturlige bodybuildere. Han anbefaler det fx ikke.

Hvordan ved du at han er clean?

Årh alt det "clean" bodybuilding!
Har hørt at flere deltagere i det såkaldte "clean" bodybuilding endda skyder synthol.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jenslyn siger da heller ikke, at han er clean. Jens siger, at han er naturlig - og det er man jo i sin ret til at stille op som, når man ikke har været testet positiv de seneste 2 år.

Desuden ved raunen ikke, hvad han taler om.
Kroppen præsterer bedre, når den har fået næring.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Det var dog utroligt, som du gang på gang hidser dig op, når dine argumenter bliver modsagt.
Hvad har du i øvrigt imod videnskaben? Forhindrer den dig i at blive en stor og stærk lean-mean-bodybuilding-machine på 300kg og en fedtprocent på 5?
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

[quote="+Faktor”]
Desuden ved raunen ikke, hvad han taler om.
Kroppen præsterer bedre, når den har fået næring.[/quote]

Lad nu være med at kaste med sten i glashuset. Det lader til at du slet ikke har forstået trådens tilsigte.

Det drejer sig om cardio for vægttab, og ikke for bedste lap time. Så selv hvis du har ret i din antagelse, så kan det jo være lige meget.
Hanuman
Brugeravatar

Styrkeliste

TAkker for jEres indlæg. Jeg elsker min muskelmasse og vil gerne som minimum beholde det. Tror j dropper løb om morgenen på Tom eller prot shakefyldt mave om morgenen pt. Gutten går pt fint men langsomt men vil ikke risikere noget;)

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 90.00

Jenslyn87 skrev:

Tilgengæld så er folk som Dan John, Jason Ferrugia, Jim Wendler, Lonnie Lowery og fx. Tom Venuto positive.

Jeg kan godt lide den her artikel omkring emnet: http://www.tomvenuto.com/articles/morning_fat_burn.shtml

Emnet er ikke såååå simpelt igen synes jeg. Men spændende nok.

Sidste afsnit af artiklen:
In conclusion, it seems that A.M. cardio has enough indisputable benefits to motivate most people to set their alarms early. But let’s talk bottom line results here: Does doing morning cardio in a fasted state really result in more "real world fat loss" than cardio performed at other times of the day or after eating? I have to believe it does. Common sense, research and experience from 28 bodybuilding competions all tell me so. Nevertheless, this will obviously continue to be an area of much debate, and clearly, more research is needed. In the meantime, while the scientists are busy in their labs measuring respiratory exchange ratios, caloric expenditures and rates of substrate utilization, I’m going to keep waking up at 6:00 AM every morning to get on my Stairmaster for some (pretty intense) cardio.
Hanuman
Brugeravatar

Styrkeliste

Optimisten skrev:Jeg vil mene det er en dårlig ide om morgenen, da kroppen er i katabolsk tilstand og energien primært vil blive taget fra musklerne.

Der er dælme forskel på om din krop har nappet glukose fra glykogene aminosyrer i muskelvævet eller fra andre kilder, som f.eks. glukose
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Der er i denne sammenhæng STOR forskel på at løbe en tur og på at powerwalke (selvom jeg hader det ord). Løb=dårlig idé, gå=fin idé.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Der er i denne sammenhæng STOR forskel på at løbe en tur og på at powerwalke (selvom jeg hader det ord). Løb=dårlig idé, gå=fin idé.

Og for at uddybe legends udemærkede svar, kan vi ydermere sætte begrundelser på, som f.eks. at løb vil være mere anerobt end powerwalk og siden man intet har spist har man ikke meget glukose at tage af (til den anaerobe forbrænding) og man vil sandsynligvis performe dårligere da man hurtigere vil ramme sin anaerobe tærskel.
Powerwalk burde ikke stifte nogen større iltgæld grundet sit mere aerobe arbejde
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Legend skrev:Der er i denne sammenhæng STOR forskel på at løbe en tur og på at powerwalke (selvom jeg hader det ord). Løb=dårlig idé, gå=fin idé.

Og for at uddybe legends udemærkede svar, kan vi ydermere sætte begrundelser på, som f.eks. at løb vil være mere anerobt end powerwalk og siden man intet har spist har man ikke meget glukose at tage af (til den anaerobe forbrænding) og man vil sandsynligvis performe dårligere da man hurtigere vil ramme sin anaerobe tærskel.
Powerwalk burde ikke stifte nogen større iltgæld grundet sit mere aerobe arbejde

Vil powerwalk/gang dog ikke stadig tære på muskelmassen når man ikke har indtaget mad i 7-8 timer?

Reputation point: 15

Dingo skrev:

Som jeg skrev på et andet forum i dag: "your technical self-masturbation doesn't change the fact that I'm right". :lol:

Jeg ville egentlig have skrevet den forklaring Dingo kom med, men gad ikke.

Here's the deal: for normal forbrænding er højintensitetskardio at foretrække. Det er fordi det forbrænder langt flere kalorier end lavintensitetskardio. Når der ikke er noget næring i kroppen vil højintensitetskardio dog potentielt give tab af muskelmasse.
Lavintensitetskardio forbrænder ikke nær den samme mængde energi, men vil i højere grad forbrænde fedt. Det er i hvert fald hvad tilhængerne siger.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

http://www.t-nation.com/free_online_art ... roundtable

Diskussion om emnet blandt nogle hoveder fra T-nation (der sælges vist ingen produkter ;-))... så kan man jo forsøge at danne sig et billede
Brugeravatar

Der er nu slettet et par indlæg i tråden. Hold en ordentlig debat tone, så vi kan fortsætte den spændende debat.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00