Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

Lovlig chikane?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Det er måske et lidt usædvanligt spørgsmål og jeg håber det på ingen måde er imod sidens regler. Men i går var jeg ude at dømme en fodboldkamp og jeg blev så slemt skældt ud og hetzet at jeg næsten ikke kunne holde det ud, at lade kampen spille færdig. Så kommer mig spørgsmål hvad kan jeg reelt set gøre mod de to trænere der behandlede mig som et styk menneskeligt affald, jeg tvivler på DBU har for at gøre noget, så jeg ville spørge hvordan kan man reelt set bedst chikanere folk uden at bryde loven naturligvis.

Det lyder måske lidt barnligt men følelsen af at blive svinet til uden grund er virkelig verden værste følelsen.
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Reputation point: 30

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der er vel regler for hvad du skal finde dig i som dommer!?

Synes på ingen måde du skal synke så lavt og begynde på chikane af dem!!
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du er vel i din gode ret til at smide dem væk fra anlægget :)

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 126.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Sig de skal holde deres kæft eller de skal forlade banen. Du er dommer, og det er din fløjte der betyder. Træd i karakter og skriv det i en rapport til DBU.

Reputation point: 115

Moestrup87 skrev:Der er vel regler for hvad du skal finde dig i som dommer!?

Synes på ingen måde du skal synke så lavt og begynde på chikane af dem!!

Der er en stor gråzone angående hetz, så det er meget teoretisk hvad jeg reelt set kan få ud af det, desuden det vil ikke blive taget seriøst af de ældre dommere. Jeg er såret som menneske ikke som dommer :(

Jeg er villig til at synke så lavt.
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Som dommer må du da godt uddele kort og advarsler til trænere - ret mig hvis jeg tager fejl.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

Mit gamle hold opnåede desværre en status, hvor dommerne takkede nej til vores kampe. Har du en dårlig oplevelse, kan du melde til DBU, at du ikke vil dømme det hold igen (ret mig gerne, hvis jeg tager fejl). Vi var hvertfald udsat for dette, men vi var også nogle røvhuller.

Skriver det her så pænt som jeg kan; hvis du ikke har modet til at smide folk væk i sådan en situation i tide, at det kommer så langt, skulle du så ikke finde på noget andet at lave? :-k

Jeg tror ikke selv jeg ville have bollerne til at håndtere sådanne situationer i nogle tilfælde.. så no offence!!!
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Grundlaget er for lille for at smide dem væk, og det kræver sin mand at smide mennesker væk som er over så dobbelt så gamle som en selv, men det giver heller ikke mening at tænke hvad man kunne have gjort bedre i fortiden. Men jeg er stadigvæk såret som person, i sådan en grad :(
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Men er det et job for dig så tror du?

Som fodbolddommer er det ikke sjældent at du vil komme ud i sådanne situationer.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Son of Zelus skrev:Grundlaget er for lille for at smide dem væk, og det kræver sin mand at smide mennesker væk som er over så dobbelt så gamle som en selv, men det giver heller ikke mening at tænke hvad man kunne have gjort bedre i fortiden. Men jeg er stadigvæk såret som person, i sådan en grad :(

Hvordan er du selv, når du ser bold? Råber du af tv'et/kammeraten/naboen? Du må da på en eller anden måde kunne få en smule vrede sammen og sige: "Hallo makker. 1 ord mere, så ryger du væk fra banen idag". Det vil give dig mod på mere + en smule respekt. Du bliver sgu nødt til at banke hånden i bordet og vise, hvem der er dommer i denne kamp.

Son of Zelus skrev:Grundlaget er for lille for at smide dem væk, og det kræver sin mand at smide mennesker væk som er over så dobbelt så gamle som en selv, men det giver heller ikke mening at tænke hvad man kunne have gjort bedre i fortiden. Men jeg er stadigvæk såret som person, i sådan en grad :(

Grundlaget er for lille til at smide dem væk, men stort nok til at du vil chikanere dem?

Hvad blev der af at gå til den på banen og give hinanden hånden efter kampen?

Helt seriøst, chikane?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

De kan ikke genere dig, hvis de er døde. Forstår du mig? (Not srs)
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Legend skrev:

Grundlaget er for lille til at smide dem væk, men stort nok til at du vil chikanere dem?

Helt seriøst, chikane?

Vil du ikke fortælle mere om din store indsigt i fodboldloven Legend? Måske havde AMTC alligevel ret mht. til din færden her på siden?

Før der nu kommer en shit storm vil jeg bare lige sige, hvordan ville i føler jer hvis i bliver svinet til i løbet af en hel kamp, selvom man dømmer næsten fuldkommen fejl fri?
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Son of Zelus skrev:
hvordan ville i føler jer hvis i bliver svinet til i løbet af en hel kamp, selvom man dømmer næsten fuldkommen fejl fri?

Sådan er fodbold sgu. Hvordan tror du så en prof. dommer har det?

Hva så, hvis din chef skælder dig ud ugentligt? / skolelærer / personlig træner i fitness?

Det hele kan sgu ikke være en glad gåtur på skyer.

DonLauge skrev:
Son of Zelus skrev:
hvordan ville i føler jer hvis i bliver svinet til i løbet af en hel kamp, selvom man dømmer næsten fuldkommen fejl fri?

Hva så, hvis din chef skælder dig ud ugentligt? / skolelærer / personlig træner i fitness?

Er det en undskyldning eller et argument?
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Son of Zelus skrev:Før der nu kommer en shit storm vil jeg bare lige sige, hvordan ville i føler jer hvis i bliver svinet til i løbet af en hel kamp, selvom man dømmer næsten fuldkommen fejl fri?

Højst sandsynligt forfærdeligt.

Jeg ville dog konsulterer min morale/etik, og samtidigt forsøge at se det fra modsattes parts perspektiv. Derefter tvivler jeg på, at jeg stadig ville have lyst til at chikanere dem. Men sådan er der så meget.

Jeg håber inderligt, at ingen svarer på dit spørgsmål.
Sidst rettet af Benjamin Reilly 12. maj 2014, 13:31, rettet i alt 1 gang.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Son of Zelus skrev:
DonLauge skrev:
Son of Zelus skrev:

Er det en undskyldning eller et argument?

Det er en opfordring til at gribe fat i sine nosser og tage tyren ved hornene.

Son of Zelus skrev:
Legend skrev:

Helt seriøst, chikane?

Vil du ikke fortælle mere om din store indsigt i fodboldloven Legend? Måske havde AMTC alligevel ret mht. til din færden her på siden?

Før der nu kommer en shit storm vil jeg bare lige sige, hvordan ville i føler jer hvis i bliver svinet til i løbet af en hel kamp, selvom man dømmer næsten fuldkommen fejl fri?

Fejlfrit? Siger hvem? Desuden giver jeg legend ret, du må mande dig op som dommer og være en autoritet. Intet nytter at du nu her bagefter sidder og vil chikanere dem. Hvad får du ud af det? Vi kan alle relatere til følelsen, men i en sådan situation må du tage en rationel beslutning, evt. Skrive til klubben, at trænernes opførsel var uacceptabel og, at de bør overveje deres fremtid i klubben. Derudover gå til DBU. Jeg lover dig for at DBU, vil støtte op om de få dommere de har og vil gøre meget for at beholde dem. Derudover skal de sørge for at du (og andre) kan dømme kampe trygt i fremtiden, de vil derfor tage en sådan klage alvorligt.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Som dommer i en fodboldkamp er du autoriteten. Du er åbenbart ikke opgaven voksen, hvilket selvfølgelig er ærgeligt og jeg forstår at du bliver såret. Men der stort set kun 3 ting du kan gøre

1) Mand dig op og giv trænerne de sanktioner der passer (advarsler, udvisning osv)
2) Find dig i det
3) Find på noget andet at lave

At ty til perfiditeter kommer der intet godt ud af
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

Reputation point: 25

Benjamin Reilly skrev:
Son of Zelus skrev:Før der nu kommer en shit storm vil jeg bare lige sige, hvordan ville i føler jer hvis i bliver svinet til i løbet af en hel kamp, selvom man dømmer næsten fuldkommen fejl fri?

Jeg ville dog konsulterer min morale/etik, og samtidigt forsøge at se det fra modsattes parts perspektiv. Derefter tvivler jeg på, at jeg stadig ville have lyst til at chikanere dem. Men sådan er der så meget.

Du virker som et godt menneske Benjamin :) Hvis jeg ser det fra deres side forstår jeg det endnu mindre, spillerne undskyldte opførelsen af deres trænere. Når sådan nogle små knægte er nødt til at undskylde sig og deres forældre skammer sig over trænerne, hvad er det for noget? Jeg ville gevaldigt overveje min eksistens på jorden, desuden jeg er en ung knægt som frivillig bruger min søndag på at nogle børn kan spille fodbold, og jeg bliver hædret med tab af livskvalitet. Igen siger jeg det forestil jer følelsen, forestil jer følelsen du bliver ikke behandlet som et menneske.
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Det er nok ikke sidste gang, at du kommer til at opleve at blive svinet til. Hvis du ikke kan klare mosten, synes jeg at du skal finde dig noget andet at lave.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Son of Zelus skrev:
Benjamin Reilly skrev:

Du virker som et godt menneske Benjamin :) Hvis jeg ser det fra deres side forstår jeg det endnu mindre, spillerne undskyldte opførelsen af deres trænere. Når sådan nogle små knægte er nødt til at undskylde sig og deres forældre skammer sig over trænerne, hvad er det for noget? Jeg ville gevaldigt overveje min eksistens på jorden, desuden jeg er en ung knægt som frivillig bruger min søndag på at nogle børn kan spille fodbold, og jeg bliver hædret med tab af livskvalitet. Igen siger jeg det forestil jer følelsen, forestil jer følelsen du bliver ikke behandlet som et menneske.

Jeg kender godt følelsen. Jeg er dog overbevist om, at det er det forkerte at gøre i forsøget på at løse problemet.
Sidst rettet af Benjamin Reilly 12. maj 2014, 13:55, rettet i alt 1 gang.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Du kan vel give træneren rødt kort?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Du bürde have startet med at give dommeren en advarsel, retter han ikke ret, må du tage et ord med ham, 3. gang må du give ham rødt kort og bede ham om at forlade anlægget. Længere burde den ikke være, og så har du endda givet ham lang snor.
Konstruktiv kritik og hjælp modtages gerne!
Tag også endelig et kig i min logbog: http://www.bodybuilding.dk/littleguy-s-logbog-t60655.html
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Ry

Træner her: Ry Motions Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Son of Zelus skrev:
Legend skrev:

Helt seriøst, chikane?

Jeg har dømt fodboldkampe før, dog uden at blive chikaneret. Men jeg har spillet fodboldkampe hor jeg blev chikaneret, som regel af modstanderholdet som udelukkende bestod af 2. Generations med en lidt for hård attitude #-o
Nogle gange er man bare steder hvor normen tillader den slags opførsel, desværre.
Jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det. Men det letteste er at lære at sætte sig i respekt over for disse mennesker. Hvis du ikke kan det, må du have en stærk nok psyke til at ignorere det.
Jeg har opbygget en stor tro på egne evner gennem min kampsport og det gør at jeg har nemt ved at sætte grænser for andres opførsel, uanset om de er ældre end mog eller aj. Jeg har lært at sige fra, du burde gøre det samme.
Men! Lad vær med at give igen ved at chikanere, det løser jo igenting.

Reputation point: 255

Jeg har selv prøvet at dømme noget ungdomfodbold, da en dommer ikke mødte op. Oplevede at trænerne begyndte på lidt ala det samme, men stoppede så kampen og kaldte begge trænere ind og sagde pænt at de skulle holde deres kæft, ellers kunne de godt fise af. Jeg var ikke interesseret i deres holdning omkring hver eneste kendelse og de rettede naturligvis ind (Så meget som man nu kan når man er engageret).

Kom videre med dit liv. Det her bliver nok ikke det værste du kommer til at opleve i din levetid. :)

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Son of Zelus skrev: så jeg ville spørge hvordan kan man reelt set bedst chikanere folk uden at bryde loven naturligvis.

Jeg synes du for vores andres morskabs skyld skal uddybe, hvad du mere konkret havde i tankerne.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Son of Zelus skrev: så jeg ville spørge hvordan kan man reelt set bedst chikanere folk uden at bryde loven naturligvis.

Hvis de er halvgamle har de måske en fastnettelefon, og de kan jo typisk ikke sættes på lydløs. Ring til deres fastnettelefon fra hemmelig nummer midt om natten. Gentagende gange naturligvis.

Overvej hvordan du kan gå efter deres børn, der er de som regel mest sårbare.

Sæt en kartoffel i udstødningsrøret på deres bil så den ikke kan starte. De vil sikkert ikke opdage kartoflen før de har betalt mange penge, for at få den trukket hen til en mekaniker.

En dag de ikke er hjemme, kan du jo komme til at tabe en bøtte maling i deres indkørsel. En ny indkørsel er voldsom dyr.

Få konen til at tro at manden har en affære. Måske en af dine pige venner kan hjælpe.

Der er mange ting, det handler bare om at være lidt kreativ.

Reputation point: 20

Geografisk sted: HBBC - Hjørring

Bare det at du overvejer at træde ned på deres niveau, gør at du ikke er jobbet værdig. Brug du hellere din søndag på noget andet. Det vil være at gøre sporten og klubberne en tjeneste. Så kan en dommer, der rent faktisk magter opgaven tage den i stedet.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00