Jeg må hellere lige introducere mig selv.
Navn: Kristian
Alder: 20 år
Højde: 187 cm
Vægt: 78,8 kg (26 december 2010)
Fedtprocent: 12%
Fedtprocenten måles ved bioimpuls med en ret billig vægt, så resultaterne skal tages med et gran salt
Kropsmål: *Kommer senere*
Fortid:
Sport har altid været en stor del af mit liv. Som enhver rask, ung, dansk dreng startede jeg med at spille fodbold da jeg var helt lille. Dette stoppede da jeg var omkring 8-9 år vil jeg tro.
Jeg fik lige ledes prøvet badminton og softball i en kortere periode.
Jeg begyndte så at spille basketball da jeg gik i 5. klasse og blev meget optaget af det. Efter at have spillet i 2 år blev det pludselig mere seriøst, da vi fik en ny træner fra New York, som ikke mente at vi bare skulle spille hyggebold. Det blev til træning en gang om dagen og der blev suppleret med vægttræning 2-3 gange om ugen. Disse mange træningspas gjorde selvfølgelig at jeg ikke havde særlig meget fritid og jeg opgav derfor basketball da jeg gik i 9. klasse.
Jeg blev dog ved med at træne med vægte indtil jeg på et tidspunkt i 1.g bukkede under for: GYMNASIEDRUK!
Fik aldrig taget mig sammen til at træne seriøst i mere end en måned ad gangen de sidste år i gymnasiet og heller ikke i sabbatåret '09/'10, da jeg tog 4 måneder til Val Thorens for at stå på snowboard (og drikke masser af øl og Sambuca).
I omkring august 2010 tænkte jeg at jeg hellere måtte komme i gang, hvis det nogensinde skulle blive til noget med det her træning, så jeg begyndte at træne fullbody 3 gange om ugen og fifle lidt med kalorieindtaget. Efter at have genopbygget lidt grundstyrke tog jeg en HST-cyklus, som jeg blev færdig med her i slutningen af december 2010.
Fremtid:
Her i næste træningsperiode skal jeg til at køre et 2-split hvor jeg træner mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Hvis tiden tillader det vil onsdag og lørdag være sat af til løb og udstrækning.
Jeg begynder på Instruktørskolens "Fitness Instruktør-uddannelse" d. 18 januar og er forhåbentlig færdiguddannet i slutningen af marts.
I mellemtiden skal jeg have skrevet en helvedes god kvote 2 ansøgning for at komme ind på Idræt-studiet på Københavns Universitet. Drømmen er at jeg efter at have fået min bachelor i Idræt skal have en kandidat i Human Fysiologi og herefter en Ph.D. i Idræt, men nu må vi se hvor langt jeg når
Skader:
Jeg lider af skævhed i den øverste del af ryggen og en lille skævhed i bækkenet, som af og til giver smerter i lænden. Derudover fik jeg springerknæ på venstre ben da jeg gik til basketball.
Begge dele kan mærkes under squat og dødløft, så det er altså ikke kun fordi jeg er slap, at jeg er lidt beskeden med vægten i disse to øvelser
Uden for træningen:
Jeg har siden november 2010 boet i en lejlighed med en kammerat på Østerbro. Han er i øjeblikket i Den Kongelige Livgarde, så jeg har mere eller mindre lejligheden for mig selv
Jeg har en skøn kæreste som jeg har været sammen med i lidt over 1½ år, som støtter mig fuldt ud i min træning.
Når tiden ikke går med træning, står jeg enten og lejer biler ud i Budget Biludlejning i lufthavnen, hygger med noget guitar-spil eller tæver min roommate i Fifa11 på PS3'eren ;)
Mål med træningen:
Jeg vil gerne have en krop jeg selv kan være tilfreds med. På længere sigt er det vel omkring 90 kg med en fedtprocent under 10 jeg skal ramme.
Delmål bliver skrevet ind i loggen løbende.