Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Macbook air vs pro

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Ja endnu et bærbar topic, men nu er det jo snart studietid igen.

Valget står imellem en macbook air 2012, eller en macbook pro 2012. Begge 13 tommer.

Jeg skal bruge den til studie, lidt gaming (LOL) og bare til normal surf og film. Batteri tiden er også en vigtig faktor.

En af dem der er til at fortrække? De koster nogenlunde det samme.

Håber der er nogle mac freaks herinde!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg stod i den samme situation som dig, sidste år. Jeg valgte at tage Pro'en fordi den var klart stærkere end macbook air og også billigere. Macbook air er ekstremt fed, fordi den er så tynd, men man skal op at give mange penge hvis den skal have lige så mange krafter som macbook pro. Jeg kan spille Mw2, LoL og alle mulige adre spil på min macbook pro og det er jeg næsten sikker på at man ikke kan med macbook air. Jeg synes det er dejligt at man ved man har muligheden, hvis man gerne ville bruge nogle kræfter i computeren.
Jeg synes faktisk heller ikke at det er fordi Pro'en fylder særlig meget i tasken, og den ser også godt ud.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Hvis du skal spille på den, så nap en Pro. Jeg har personligt en Air hvilket er skide awesome til skolebrug, men til spil holder det ikke. Desuden har Air'en en fremragende batteri-levetid og jeg havde personligt ingen problemer med at få batteriet til at løbe fra 8-15. Pro'en som jeg havde før min nuværende Air, havde også en god tid. Men døde en anelse hurtigere.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

MadPanda skrev:Hvis du skal spille på den, så nap en Pro. Jeg har personligt en Air hvilket er skide awesome til skolebrug, men til spil holder det ikke. Desuden har Air'en en fremragende batteri-levetid og jeg havde personligt ingen problemer med at få batteriet til at løbe fra 8-15. Pro'en som jeg havde før min nuværende Air, havde også en god tid. Men døde en anelse hurtigere.

Men den nye Air køre med den helt nye ivy bridge processor, som har intel graphics 4000 istedet for sidste års 3000, hvor 4000 skulle være væsentligt bedre og af hvad jeg har set af videoer så burde det ikke være noget problem med spil. Hmmm...
Brugeravatar

Styrkeliste

Active skrev:
MadPanda skrev:Hvis du skal spille på den, så nap en Pro. Jeg har personligt en Air hvilket er skide awesome til skolebrug, men til spil holder det ikke. Desuden har Air'en en fremragende batteri-levetid og jeg havde personligt ingen problemer med at få batteriet til at løbe fra 8-15. Pro'en som jeg havde før min nuværende Air, havde også en god tid. Men døde en anelse hurtigere.

Men den nye Air køre med den helt nye ivy bridge processor, som har intel graphics 4000 istedet for sidste års 3000, hvor 4000 skulle være væsentligt bedre og af hvad jeg har set af videoer så burde det ikke være noget problem med spil. Hmmm...

Så meget har jeg ikke studeret det :) Har det bare sådan lidt, at jeg ikke gider at det hakker i de spil jeg spiller. Så hellere lade være :)
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00

MadPanda skrev:
Active skrev:

Så meget har jeg ikke studeret det :) Har det bare sådan lidt, at jeg ikke gider at det hakker i de spil jeg spiller. Så hellere lade være :)

Enig! (;
Brugeravatar

Styrkeliste

Ingen mac geeks?
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du skal spille nyere spil og gerne vil nyde det, er Air ikke holdbar - heller ikke med det nye chipset
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:Hvis du skal spille nyere spil og gerne vil nyde det, er Air ikke holdbar - heller ikke med det nye chipset

Der ville en macbook pro 2012, 13 inch være bedre?
Brugeravatar

Styrkeliste

Active skrev:
Optimisten skrev:Hvis du skal spille nyere spil og gerne vil nyde det, er Air ikke holdbar - heller ikke med det nye chipset

Der ville en macbook pro 2012, 13 inch være bedre?

Naturligvis, det er en kraftigere maskine
<script></script>

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hej

Macbook pro 13" og Macbook air 13 tommer kører med samme grafik chip (intel 4000). Macbook pro har en smule hurtigere processor, tror dog ikke at selve processorhastigheden betyder så meget i spil. Til gengæld er lageret på Macbook air meget hurtigere da det er SSD hukommelse i stedet for harddisk, hvilket gør at programmer starter meget hurtigere op.

Kristian

Kostplan: Ingen kostplan

kristian2010 skrev:Hej

Macbook pro 13" og Macbook air 13 tommer kører med samme grafik chip (intel 4000). Macbook pro har en smule hurtigere processor, tror dog ikke at selve processorhastigheden betyder så meget i spil. Til gengæld er lageret på Macbook air meget hurtigere da det er SSD hukommelse i stedet for harddisk, hvilket gør at programmer starter meget hurtigere op.

Kristian

Tak for dit indlæg, det er sgu svært at vælge!! (:
Brugeravatar

Styrkeliste

PRO is best !

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Pro er selvfølgelig hurtigere når det kommer til ren processorhastighed. Men hvis det først og fremmest er til studie ville jeg godt nok vælge det smalle, lækre Macbook air design. Jeg har selv sidste års model og den er alt for fed. Men måske en smule langsommere til spil, har ikke selv brugt den til spil. 13" modellen vejer kun det dobbelte af Ipad.

Forresten? Kunne Ipad være en løsning med bluetooth tastatur? Den kan man jo spille alverdens spil på!

I og med at 2012 pro'en har samme integrerede grafikkort som 2012 Air, så vil der ikke være voldsom stor forskel i spil. I Pro'en får du selvfølgelig en hurtigere processor, hvilket vil gøre en forskel.

Ingen af de to maskiner er specielt velegnet til spil, grundet de ikke har et dedikeret grafikkort. Så skal du enten op i deres 15" Pro, eller vælge en anden producent end Apple.
Husk også at hvis du køber en Mac, så skal dine spil enten understøtte MacOS eller du skal have dual boot med Windows.

Til udelukkende studiebrug kan jeg sagtens anbefale 13" Air, som jeg selv har haft stor glæde af. Især at den ikke vejer ret meget og ej heller fylder ret meget i tasken, er rart. Derudover er den hurtig til kontorarbejde grundet den fornuftige processor og SSD. (men en ASUS Zenbook Prime vil være et lige så godt valg mht. ydelse og mobilitet).

Hvis du gerne vil spille krævende spil, så er der også muligheden at du køber en Air (evt. en brugt 2011 model, da der er en del til salg nu, pga. de nye 2012 modeller. Den vil være mere end rigeligt til studiebrug) og en stationær. (man kan få meget ydelse til relativt få penge).

En brugt Air til ~7000-7500 kr og en stationær til 5000 kr, koster det ca. det samme som en ny Air/Pro med gode specs :)
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Du kan også købe en PC som både kan spille og bruges til studie til 5-6k, og så bade i resten af dine penge :)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Tak for svar drenge, fedt at i gider at hjælpe. Har netop været rundt i 5 forskellige computer butikker, hvor 4 ud af 5 anbefalede en AIR istedet for en PRO, til de kriterier jeg havde. Men tænker stadig videre :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Et spørgsmål:

Nu hvor jeg gerne vil game nogle forskellige spil, men hvor mac ikke understøtter en del af dem. Så skal man jo downloade windows 7 på den så det virker. Vil det sige at hvis jeg nu skal spille et spil, så skal jeg bare starte windows 7 op, og hvis jeg bare skal på nettet osv så kan jeg godt bare bruge OS?
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, og du kan gå ind og vælge hvilket system den skal starte op med. Vælger du den skal starte op i OS skal du bare holde ALT inde når du tænder den og vælge windows :)
Med venlig hilsen

Larsen89 skrev:Ja, og du kan gå ind og vælge hvilket system den skal starte op med. Vælger du den skal starte op i OS skal du bare holde ALT inde når du tænder den og vælge windows :)

Tak champ ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsen89 skrev:Ja, og du kan gå ind og vælge hvilket system den skal starte op med. Vælger du den skal starte op i OS skal du bare holde ALT inde når du tænder den og vælge windows :)

Tak champ ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Endnu et spørgsmål :D

Vil 4 gb ram være nok til den normale bruger? stille og rolig gamer osv. Jeg roder ikke rundt med photoshop og sådan.. eller skal man op i en 8 gb?
Brugeravatar

Styrkeliste

Active skrev:Endnu et spørgsmål :D

Vil 4 gb ram være nok til den normale bruger? stille og rolig gamer osv. Jeg roder ikke rundt med photoshop og sådan.. eller skal man op i en 8 gb?

4 Gb ram er tilsyneladende rigeligt, til en normal bruger. Jeg bruger ofte min egen til at spille Diablo 3 på. De Mhz rammene har, er forøvrigt (tit) højere end i de fleste andre bærebarer, som jeg kiggede efter tidligere.
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Har selv en 13" Macbook Pro, og har aldrig haft en bærbar jeg er mere tilfreds med, end den her!

Bruger den til skolebrug (HHX), lidt gaming som bil-spil eller gta f.eks. :D

Den er nu 1 år gammel, og batteriet skulle man tro var nyt! Det holder nemlig stadig ca. 7 timer hvis du kun bruger internet og f.eks. excel og word.

Køb en Pro, du vil ikke fortryde det! :8
Brugeravatar

Geografisk sted: København N

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 160.00

Valeurvaleur skrev:Du kan også købe en PC som både kan spille og bruges til studie til 5-6k, og så bade i resten af dine penge :)

Og smide den ud om ca. 2 år fordi den er kørt super træt :^o
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (3)