Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1485
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

Mad i stedet for protein pulver post workout?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Titlen stiller spørgsmålet godt, jeg har ikke råd til protein pulver lige for tiden, og tænkte derfor på om jeg bare kunne tage f.eks. en potion med grøntsager kylling og ris efter træning i stedet for den "traditionelle" protein shake...? :-) ville det gavne det samme som hvis jeg nu bare tog en shake og en banan? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ja, det ville være ligeså godt.

Find lige lommeregneren frem og regn prisforskellen per gram protein for hhv. kylling, mælk og proteinpulver ud.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

tjr skrev:Ja, det ville være ligeså godt.

Find lige lommeregneren frem og regn prisforskellen per gram protein for hhv. kylling, mælk og proteinpulver ud.

Det ligger i at min mor gerne vil betale for kylling/kød/ris/pasta osv sov. men ikke protein pulver (jeg bor stadig hjemme) :)

Jeg bruger selv ikke whey pulver lige for tiden, efter træning laver jeg bare en god shake med sødmælk, peanutbutter, en banan og bum - en fin, fin post-shake. :)

Markus Lund skrev:Det ligger i at min mor gerne vil betale for kylling/kød/ris/pasta osv sov. men ikke protein pulver (jeg bor stadig hjemme) :)

Parents logic.

Anywho, vær du glad for at dine forældre gerne vil købe ekstra mad til dig
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Markus Lund skrev:Det ligger i at min mor gerne vil betale for kylling/kød/ris/pasta osv sov. men ikke protein pulver (jeg bor stadig hjemme) :)

Parents logic.

Anywho, vær du glad for at dine forældre gerne vil købe ekstra mad til dig

Det sætter jeg skam også pris på, ja det er lidt mærkeligt

Har ikke selv brugt det i et halv års tid, og jeg regner heller ikke med at nogensinde bruge det igen. Synes ikke ulemperne ved proteinpulver kan opveje fordelene (som er tvivlsomme).
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

dornerd skrev:Har ikke selv brugt det i et halv års tid, og jeg regner heller ikke med at nogensinde bruge det igen. Synes ikke ulemperne ved proteinpulver kan opveje fordelene (som er tvivlsomme).

Hvilke ulemper taler du om her? :)
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

dornerd skrev:Synes ikke ulemperne ved proteinpulver kan opveje fordelene (som er tvivlsomme).

En sætning der udstråler at du ikke forstår princippet bag proteinpulver
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

snus skrev:
dornerd skrev:Har ikke selv brugt det i et halv års tid, og jeg regner heller ikke med at nogensinde bruge det igen. Synes ikke ulemperne ved proteinpulver kan opveje fordelene (som er tvivlsomme).

Hvilke ulemper taler du om her? :)

Ja det var også min tanke
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Billede
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Hvilke ulemper? :?

Markus Lund skrev:

Hvilke ulemper? :?

Hedeturene, voldsomt temperament, øget blodtryk, blodskudte øjne, dehydrering, hårtab, gulsot, leversvigt, hjerteflimmer, muskelømhed og -stivhed, svimmelhed, hovedpine, øget tryk i hjernen og meget andet. Meget, meget kendte bivirkninger ved "proteinpulver". Det bliver kun værre hvis man samtidig tager det vanedannende og farlige drug "kreatin".
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Markus Lund skrev:
tjr skrev:Ja, det ville være ligeså godt.

Det ligger i at min mor gerne vil betale for kylling/kød/ris/pasta osv sov. men ikke protein pulver (jeg bor stadig hjemme) :)

Jeg havde selv samme "problem" med mine forældre. Mit bedste råd, ville være at få folk, der har en uddannelse indenfor kost/fitness til at tale for. Det hjalp i hvert fald mig! :)
Jmt skrev:Har i overvejet potentialet i at kneppe tykke piger? Især hvis de er øverst. Glute bridges x infinite med 100+ kg.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Oslo

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Hver gang en ny knægt her på siden spørger ind til protein pulver, så får han at vide at han skal have styr på kosten og hvis han kan få sine proteiner derigennem, så behøver han ikke pulver. Nu foreslår TS det modsatte - hvilket jeg syntes lyder ovenud fornuftigt - og så siger du at han skal overbevise sine forældre om at pulver er helt ufarligt, så de vil betale hans pulver...
Det lyder umiddelbart som om forældrene ikke gider at betale for prodein pulver, ikke at de nægter ham at købe det... Jeg syntes det er en pisse god idé hvis du kan æde sådan en omgang på de gamles regning! Og gør det så længe du kan komme afsted med det... Og så køb din pulver kakao når du selv skal betale et helt måltid mad...

Edit: ok, måske jeg var lidt for hurtig til at konkludere hvad der blev skrevet... IMO pisse fed deal med de gamle
Sidst rettet af vallemayn 6. dec 2012, 19:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

vallemayn skrev:Hver gang en ny knægt her på siden spørger ind til protein pulver, så får han at vide at han skal have styr på kosten og hvis han kan få sine proteiner derigennem, så behøver han ikke pulver. Nu er der en der foreslår det modsatte - hvilket jeg syntes lyder ovenud fornuftigt, og så siger du at han skal overbevise dine forældre om at pulver er helt ufarligt - ja, det er selvfølgelig også en god idé at få overbevist de gamle om at det er ok...
Det lyder umiddelbart som om forældrene ikke gider at betale for prodein pulver, ikke at de nægter ham akøbe det... Jeg syntes det er en pisse god idé hvis du kan æde sådan en omgang på de gamles regning! Og gør det så længe du kan komme afsted med det... Og så køb din pulver kakao når du selv skal besudle eu helt måltid mad...

Edit: ok, måske jeg var lidt for hurtig til at konkludere hvad der blev skrevet... IMO pisse fed deal med de gamle

Enig, mad er nr.1

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster