Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1442
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Mad med lav fedt procent og masser af protein.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen, er der nogen som kan nævne noget mad, som har lav fedt procent og meget protein i?
Må gerne stables op således:
Morgenmad:
....
......
Frokost:
....
.....
.......
Aftensmad:
...
....
.....

Takker.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Morgenmad:
Havregryn med proteinpulver

Frokost:
2-3 Rugbrød med roastbeef/kylling bryst/makrel.

Aftensmad:
Kylling med ris og grøntsager

f.eks.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Temple Gym

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kylling/kalkun/tun er godt :dance:
Brugeravatar

huhuuhuhuuuuuh... Så skal du høre min geniale (min økonomi er meget stram, men det er nu udemærket fordi !)

Morgen: Müsli - hvilken slags gør ikke den ENORME forskel, der er nogle % på de forskellige, bare køb den uden chocholade.. Æd en stor skål med mælk, og drik resten af den halve liter mælk vedsiden af !

Middag: En ordentlig røvfuld valle protein !

Aftensmad: Bunke dåse grønsager, basmatti ris, og et hoved ingrediens, dog ikke svinekød eller andet kød med højt fedtindhold !

Natmad: En ½ liter mælk, lav det eventuelt til kakaomælk? gør det interessant, så det hele ikke bliver så sort og hvidt! tilføj nogle æggehvider eller blendet kassein nogle aftner om ugen eventuelt.

I løbet af dagen, har jeg ca. en 6 mellem måltider som primært består af Kassein protein. Tun er et fantastisk valg for mig, da jeg har mulighed for at få det meget billigt, har et kæmpe lager af det..
Dette er ikke et måltid jeg bruger tid på. 3-4 dåser i tasken, og en dåseåbner, og så køre jeg bare løs hver gang min krop skriger for protein !

Dette er en dejlig dag :-)
If there were weights in heaven, they would probably fall through the clouds, so im heading for hell.

Geografisk sted: Nørrebro

Kassein skrev:huhuuhuhuuuuuh... Så skal du høre min geniale (min økonomi er meget stram, men det er nu udemærket fordi !)

Morgen: Müsli - hvilken slags gør ikke den ENORME forskel, der er nogle % på de forskellige, bare køb den uden chocholade.. Æd en stor skål med mælk, og drik resten af den halve liter mælk vedsiden af !

Middag: En ordentlig røvfuld valle protein !

Aftensmad: Bunke dåse grønsager, basmatti ris, og et hoved ingrediens, dog ikke svinekød eller andet kød med højt fedtindhold !

Natmad: En ½ liter mælk, lav det eventuelt til kakaomælk? gør det interessant, så det hele ikke bliver så sort og hvidt! tilføj nogle æggehvider eller blendet kassein nogle aftner om ugen eventuelt.

I løbet af dagen, har jeg ca. en 6 mellem måltider som primært består af Kassein protein. Tun er et fantastisk valg for mig, da jeg har mulighed for at få det meget billigt, har et kæmpe lager af det..
Dette er ikke et måltid jeg bruger tid på. 3-4 dåser i tasken, og en dåseåbner, og så køre jeg bare løs hver gang min krop skriger for protein !

Dette er en dejlig dag :-)

Du har fattet pointen, mælk er super godt i stedet for alle de shakes :P
Og tun har jeg også altid med alle steder.

MEN!, seriøst, hvad gør du med gaffel ?, den er jo lidt ulækker efter første dåse tun :S
You have to do what others won't to achieve what others don't.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing f.

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Galleri: Vis galleri (2)

philippeboissard skrev:Du har fattet pointen, mælk er super godt i stedet for alle de shakes :P
Og tun har jeg også altid med alle steder.

MEN!, seriøst, hvad gør du med gaffel ?, den er jo lidt ulækker efter første dåse tun :S

Jeg har 2 sidelommer i tasken, smider en 4 gafler ned i den ene side, og hvergang en af dem er brugt ryger den over i den modsatte sidelomme ! Hvis jeg løber tør, får den lige en gang vand og så ind i munden igen ! :D
If there were weights in heaven, they would probably fall through the clouds, so im heading for hell.

Geografisk sted: Nørrebro

Kassein skrev:I løbet af dagen, har jeg ca. en 6 mellem måltider som primært består af Kassein protein. Tun er et fantastisk valg for mig, da jeg har mulighed for at få det meget billigt, har et kæmpe lager af det..

Det lyder temmelig hardcore... Men bliver det ikke sindssygt tørt at spise tun lige ud af dåsen?
Brugeravatar

Hustler_boy skrev:
Kassein skrev:I løbet af dagen, har jeg ca. en 6 mellem måltider som primært består af Kassein protein. Tun er et fantastisk valg for mig, da jeg har mulighed for at få det meget billigt, har et kæmpe lager af det..

Det lyder temmelig hardcore... Men bliver det ikke sindssygt tørt at spise tun lige ud af dåsen?

jo vil jeg også mene..

Men så er vi så heldige at der findes citron!
pres noget citron på dit tun, og det smager 10 gange bedre og er slet ikke tørt mere (:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Crip'O skrev:
Hustler_boy skrev:

jo vil jeg også mene..

Men så er vi så heldige at der findes citron!
pres noget citron på dit tun, og det smager 10 gange bedre og er slet ikke tørt mere (:

Jeg har ladet mig fortælle, at tun indeholder meget jern, hvilket ikke skulle være for sundt at få alt for meget af. Faktisk skulle en dåse om dagen være i overkanten.. Har dog ikke nogle facts at bakke det op med..

Tungmetaller. Men det du skal ikke være bange for at spise tun. Tun på dåse kommer fra små tun fisk, hvor de ikke har optaget så mange tungmetaller - så bare æd løs.

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50

Udover det tilføjede, så er ost og hytteost rigtig godt.
Hytteost er en genial aften snack i min verden.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Flyttet
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Miljø og sundhed
"Tungmetaller findes naturligt i miljøet. Men mere end halvdelen stammer fra samfundets aktiviteter som fx produkter og affaldsforbrænding.

Tungmetaller er grundstoffer og af natur ikke nedbrydelige. De kan bl.a. skade organer og indlæringsevne.

Nogle tungmetaller hober sig op i muskelkødet hos fisk. Ifølge Fødevarestyrelsen gælder det særligt kviksølv, cadmium og arsen.

Store rovfisk øverst i fødekæden er særligt udsatte. Derfor råder Fødevarestyrelsen gravide og børn under 14 år til at holde igen med visse fiskearter som fx tun, rokke og sværdfisk"

Jeg har tit blevet rådet max at spise ½/1 dåse tun om dagen.
Tears will get you sympathy,
Sweat will get you results
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 150.00

Kløver-123 skrev:Miljø og sundhed
"Tungmetaller findes naturligt i miljøet. Men mere end halvdelen stammer fra samfundets aktiviteter som fx produkter og affaldsforbrænding.

Tungmetaller er grundstoffer og af natur ikke nedbrydelige. De kan bl.a. skade organer og indlæringsevne.

Nogle tungmetaller hober sig op i muskelkødet hos fisk. Ifølge Fødevarestyrelsen gælder det særligt kviksølv, cadmium og arsen.

Store rovfisk øverst i fødekæden er særligt udsatte. Derfor råder Fødevarestyrelsen gravide og børn under 14 år til at holde igen med visse fiskearter som fx tun, rokke og sværdfisk"

Jeg har tit blevet rådet max at spise ½/1 dåse tun om dagen.

Så vidt jeg er orienteret er tun på dåse primært fra de mindre tunfisk og der re problemet med tungmetaller ikke så stort som i feks tunbøffer osv.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Så vidt jeg er orienteret er tun på dåse primært fra de mindre tunfisk og der re problemet med tungmetaller ikke så stort som i feks tunbøffer osv.

Det kan godt være at du har ret..
Men i bund og grund kan 3-4 dåser om dagen ikke være helt godt.
Tears will get you sympathy,
Sweat will get you results
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 150.00

3-4 dåser burde under alle omstændigheder være unødvendigt.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Der er stor forskel på dåsetun. Den værste type dåsetun indeholder så meget kviksølv, at man ikke bør spise mere end 1 dåse om ugen, med en kropsvægt på 80.

http://www.miljoeogsundhed.dk/DEFAULT.aspx?node=5519

Spis noget kylling i stedet. Frossen kylling kan fåes for ca. 44 kr/kg, det er næsten sammen pris som tun. Det er godt nok pumpet med vand, men umiddelbart kan du spise dig hurtigt mæt i det og stadig være sund.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Der er stor forskel på dåsetun. Den værste type dåsetun indeholder så meget kviksølv, at man ikke bør spise mere end 1 dåse om ugen, med en kropsvægt på 80.

Optimisten skrev:Der er stor forskel på dåsetun. Den værste type dåsetun indeholder så meget kviksølv, at man ikke bør spise mere end 1 dåse om ugen, med en kropsvægt på 80.

Undersøgelsen som du refererer til er lavet i 2006. Pointen er god nok, med at man skal være varsom med hvor meget kviksølv, og tungmetaller generelt, der er i. Men der kan være sket ændringer i forhold til den liste, indenfor de sidste 4 år.
"Ronnie Coleman, it's not gay to love him. It's gay not too!"
Brugeravatar

Træner her: S.A.T.S Hvidovre
Dansk Fitness Vanløse

Flotfyr20 skrev:

Optimisten skrev:Der er stor forskel på dåsetun. Den værste type dåsetun indeholder så meget kviksølv, at man ikke bør spise mere end 1 dåse om ugen, med en kropsvægt på 80.

Undersøgelsen som du refererer til er lavet i 2006. Pointen er god nok, med at man skal være varsom med hvor meget kviksølv, og tungmetaller generelt, der er i. Men der kan være sket ændringer i forhold til den liste, indenfor de sidste 4 år.

ja og skulle der være det, så er det næppe til det bedre :wink:

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online