Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1660
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1658

Følg bodybuilding.dk på

Magtkamp og opførsel i gym

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej
I dag var jeg ude for noget, som jeg er i tvivl om jeg reagerede rigtigt på.

Jeg er alene i centeret, 2/3 gennem programmet, og AC/DC kører på anlægget. (volumen er 4 ud af 12 streger. ikke vildt, men kan høres).
Ind kommer et ægtepar, vil skyde dem til 45-48 år, og det første kvinden gør er at fare forbi mig og skruer ned til under en halv(ud af de 12). Man kan nu høre anlægget er tændt, men ikke hva der spilles.
Så siger hun, ja vi har vist ikke samme smag, og hun bliver så forvirret i hovedet af den høje musik.

Jeg bliver lidt provokeret af hendes opførsel så jeg siger" nu er det jo et motionscenter, ikke en Bridgeklub, og folk kommer for at træne, for at få stress og aggressioner ud af kroppen, og jeg har brug for musikken, den giver mig energi til at ttræne hårdt". Så går jeg over og skruer op igen, til 1,5(ud af de 12 på volumenskalaen). Nu kan musikken høres, men næsten kun lige. Det burde være et godt kompromis, lidt til dem, og lidt til mig.

I vores center er der en poster der siiger"Tag hensyn til alle,når du spiller musik".
Det betyder vel at der ogs skal tages hensyn tild e der træner, og ikke kun de der vil høre Giro 413?

Any way, så sætter ægteparret sig ved et rundbord i centeret, tager termokanden op og drikker kaffe, hvilket provokerer med lidt også.
Så jeg går hen til dem og siger " Ved i hvad, hvis i bare skal drikke kaffe og ikke træne, så er der en udemærket bænk udenfor i solskinnet, og flere udmærkede Cafeer her på øen(Fanø), så kan jeg ligeså godt træne og høre musik på mit niveau".

Nu er de for alvor pissed. Fruen ligner en ribset hønsrøv i hovedet og prøver at nedstirre mig.
Jeg er vant til det så jeg kigger bare igen, og manden, nåh ja han er under tøflen og kun ca 1/2 så stor som jeg selv, så han mangler grimasse + ord.

SÅ pakker de sammen(mumler det er da utroligt) og går udenfor på bænken og venter de sidste 20 min jeg træner, inden de går igang. :)

Jeg mener, er det mig der er galt afspadseret, eller skal jeg frem over finde mig i sådan noget.
Jeg mener der skal være plads til alle, men jeg synes også jeg var kompromissøgende nok.
Har i samme oplevelser eller lignende?

PS, jeg skruede op igen, så de sikkert godt kunne høre det ude på bænken også :D
Konstrutiv kritik udbedes
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kender det alt for godt.. Vi har haft kæmpe diskutioner om lige præcis det. men vi er nået frem til et kompromis. Radio2. Skod, musik at træne til. Anlægget er låst inde, så der hverken kan skrues op og ned. så er der ingen der kan skrue op og ned.

Det eneste slemme, at når der kommer en bestemt indstruktør, åbner hun for skabet og kyler, big band jazz på... Jeg elsker jazz men ikke til træning...

I og for sig vil det bedste kompromis være ingen musik, og så gang i mp3'en
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Hvad vil sådan nogle mennesker i et træningscenter alligevel? kommer de for at få kage+kaffe for derefter at køre en tur på motionscyklen.

Fordi, så har de vel taget bilen hen til centret for at kunne have alt deres habengut med derned? - Hvor de i stedet kunne have taget cyklen en tur rundt i byen, kørt hjem, indtaget kaffe og kage i deres egen have. Uden at skulle tage højde for andre mennesker?
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Ingen kostplan

Søren1986 skrev: men vi er nået frem til et kompromis. Radio2.

Hehe man kan sgu da ikke træne til Radio 2. Metallica, Rammstein, hård techno eller lignende.

Derfor man skal finde et "ordentligt" center, hvor der ikke findes otte forskellige maskiner til at træne ben på, og der maks. er 1 pige per 50 fyre :)

Så kan man glo på tøser efter træning. Men der er vel ikke mange muligheder på Fanø?
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

nu kigger jeg som regel dybt i min proteinshake efter træning.
Jo det hænder man kan glo på piger herovre, men det er jo et overstået kapitel for en gamme mand som jeg :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Altså, hvis de kommer ind i en center for at æde kage, så er det dem der er afsporede :lol: Men hvis de kommer ind for at træne, og ikke kan holde ud at høre noget af den mere hidsige musik, så synes jeg egentlig at man burde tage sin mp3'er, discman eller whatever med og så tage den i ørerne. Så kan man høre lige hvad man vil og lige så højt man vil. Og så kan man så tænke sit :D

Men jeg synes at du gjorde det rigtige! Hvis du er alene i centret har du jo lov til at høre hvad du vil. Og hvis folk ikke kan tage det må man snakke sammen om det.
Billede

Geografisk sted: Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 153.00

Galleri: Vis galleri (2)

Du har intet at skamme dig over.. Du var i din fulde ret til at gøre som du gjorde. Der står man skal tage hensyn, og man tager ikke hensyn når man skruer helt ned fordi man skal drikke sin morgenkaffe i centeret.

Men det er et problem, det med musikken. De gamle narrøve synes ikke man skal høre rock/techno osv fordi de får ondt i hovedet og "vi" synes ikke man skal høre radio2 og snik snak. Begge dele er et spørgsmål om hensyn, i begge retninger. Dog vil jeg mene at "vi" hra mest ret, da det som sagt er et træningscenter og ikke en kaffeklub!

Respekt for det du gjorde, at du ikke bare klappede sammen som en østers og bed det i dig.. For deres opførsel er under al kritik!
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Træner her: Workout & Fitness club

Tak for responsen gutter.
Lyder ikke til jeg er den eneste der har oplevet noget lignende.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tror godt du kunne have løst det på en mere passende måde, der er f.eks. ingen grund til at henvende sig til dem da de drikker kaffe?

Men altså for almindelige unge gutter kan pensionister der bare kommer for at snakke være pisseirriterende. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i :) (bare rolig JBH, du er sød nok :mrgreen: )
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:Tror godt du kunne have løst det på en mere passende måde, der er f.eks. ingen grund til at henvende sig til dem da de drikker kaffe?

Men altså for almindelige unge gutter kan pensionister der bare kommer for at snakke være pisseirriterende. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i :) (bare rolig JBH, du er sød nok :mrgreen: )

:owned:
Billede

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 153.00

Galleri: Vis galleri (2)

Backbone skrev:
Så jeg går hen til dem og siger " Ved i hvad, hvis i bare skal drikke kaffe og ikke træne, så er der en udemærket bænk udenfor i solskinnet, og flere udmærkede Cafeer her på øen(Fanø), så kan jeg ligeså godt træne og høre musik på mit niveau".

Det synes jeg er unødvendigt og konflikt søgende. Forståd dog godt din frustration.....

Kender det alt alt for godt.. der hvor jeg træner i blokhus er der lorte musik.. de "gamle" brokker sig over at musikken er for hård osv. men de må gerne slukke musikken og se godmorgen danmark om morgenen det er der åbenbart ingen problemer i..
Brugeravatar

Reputation point: 80

Geografisk sted: Kaas City

eus skrev:
Backbone skrev:

Det synes jeg er unødvendigt og konflikt søgende. Forståd dog godt din frustration.....

Konfliktsøgende? Tjek hvordan damen gør til at starte med? Hvem er det der starter med at reagere forkert? Hun kan da spørge "Undskyld, er det i orden vi skruer lidt ned?"
At de så slet ikke har noget at gøre i centeret gør det bare endnu mere rigtigt det Backbone gjorde
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Backbone
Jeg forstår godt du bliver irriteret over, at de skruer ned for musikken. Der burde de have henvendt sig til de øvrige mennesker i centeret for at høre om det er i orden.

Men de har med garanti betalt for at være i centeret og derfor må de også sidde på de dertil indrettede borde og stole. Du kan og skal ikke bestemme, hvor de skal sidde og spise og hygge sig. Du har ingen ret til at bede dem gå udenfor og sætte sig, det er kun de ansvarshavende der kan det, uanset om de er tilstede eller ej.

Beklager, men efter min mening har du handlet forkert.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 98.00
- Dødløft: 140.00

Hr Larsen skrev:Backbone
Jeg forstår godt du bliver irriteret over, at de skruer ned for musikken. Der burde de have henvendt sig til de øvrige mennesker i centeret for at høre om det er i orden.

Men de har med garanti betalt for at være i centeret og derfor må de også sidde på de dertil indrettede borde og stole. Du kan og skal ikke bestemme, hvor de skal sidde og spise og hygge sig. Du har ingen ret til at bede dem gå udenfor og sætte sig, det er kun de ansvarshavende der kan det, uanset om de er tilstede eller ej.

Ja desværre enig, synes også Backbone har opført sig konfliktsøgende. Jeg ville ihvertifald aldrig bede folk om at smutte på den måde... ved ikke, synes slet ikke det er værd at hidse sig op over sådan noget.

Hr Larsen skrev:I og for sig vil det bedste kompromis være ingen musik, og så gang i mp3'en

Helt helt enig. Det ville være det perfekte. Så kan folk selv bestemme. Fordi det er jo ikke sjovt at høre mp3 når der i forvejen er rimelig høj baggrundsmusik. Ødelægger iforvejen mine øre nok ved at høre musik når jeg cykler...
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

8800 skrev:Tror godt du kunne have løst det på en mere passende måde, der er f.eks. ingen grund til at henvende sig til dem da de drikker kaffe?

:mrgreen: Men for det ikke skal være løgn så var det mig og konen der lige var et smut forbi øen. Ungdommen nu til dags [-X

Mht. emnet - been there, done that. Jeg/vi træner så vidt muligt uden for normal lukke tid for at undgå den slags... Træner vi sammen med hr og fru Jensen til Bjørn Tidemand og vikingerne mister vi omkring 30% af vores drive/styrke - så det er spild af tid. Men ok hyggeligt hvis man er til den slags :wink:
Brugeravatar

Hr Larsen skrev:Backbone

Han spurgte om de ikke ville sætte sig ud i det gode vejr på de dertil indrettede bænke, så begge parter kunne have det optimalt? De vil drikke kaffe, han vil træne. De er i et træningscenter. Hvem har bedst argument for sin vilje?

Kan ikke se hvorfor de skal forsvares. Det svarer til at jeg gik til en koncert og bad dem skrue ned, fordi jeg skulle sove.... :roll:
Jeg har jo betalt ligesom alle andre, så jeg skal da have lov til det jeg vil..
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
eus skrev:
Backbone skrev:

Konfliktsøgende? Tjek hvordan damen gør til at starte med? Hvem er det der starter med at reagere forkert? Hun kan da spørge "Undskyld, er det i orden vi skruer lidt ned?"
At de så slet ikke har noget at gøre i centeret gør det bare endnu mere rigtigt det Backbone gjorde

"Hun kan da spørge "Undskyld, er det i orden vi skruer lidt ned?""

Enig..

Udover dét er det ikke op til ham at vurdere hvad folk bruger deres tid i centeret på..

I første omgang synes jeg også damen skulle have forhørt sig omkring, inden hun bare skruer ned. Og ja det er lidt underligt at tage kaffe og diverse med i centeret (kunne man ligeså godt gøre derhjemme, og så tage afsted bagefter). Men der findes jo tydeligvis mange forskellige meninger omkring hvordan man færdes i et center.

Som nogle af de andre siger, kan man ikke tillade sig at bede folk om at sætte sig udenfor, da de reelt har ligeså meget ret til at være der. Dog kan jeg godt forstå irritationen over at de bare sætter sig til at drikke kaffe istedet for at komme i gang med træningen.

Vi har selv samme problem i vores center. Aldersgruppen rækker fra 14-85 år i vores, så det kan være rimeligt svært at være enige om musikvalget.
Dog synes jeg altid at det kan forsvares at have noget musik med gang i sat på anlægget, der bliver jo heller ikke spillet opera inde til Spinning og Bodypump.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

[quote="Hr Larsen"]Backbone
quote]

Der var kun mig i centeret. Det er et lille center, 5 x 50 m(underligt lokale).
Det der gjorder mig irreterete var at fruen sagde hun ikke kunne koncentrere sig når hun trænede, og der var den slags musik på, og så sætter hun sig gudhjælpemig og drikker kaffe.
"Medbragt mad og drikke må i øvrigt ikke nydes" i vores center, kun vand/sportsdrik.
Der findes bare et lille bord med 3 stole til ved indgangden til centeret(ubemandet og ingen "cafe").

Men ok kan tolke at jeg var lidt for langt fremme i skoene, men jeg var oppe og køre over træningen, musikken i blodet, pumpet osv., måske skal jeg have det i baghovedet en anden gang, hvis noget lignende sker.
Synes bare det er et træningscenter, ikke et retirement home
Brugeravatar

Styrkeliste

eus skrev:Udover dét er det ikke op til ham at vurdere hvad folk bruger deres tid i centeret på..
Det er et træningscenter. Hvad laver man i et træningscenter? Man kan ikke kræve at folk er stille og ikke hører musik i et træningscenter, fordi man har udvalgt sig det sted til at drikke kaffe. Det kan man simpelthen ikke. Det er en hån mod de andre betalende medlemmer som faktisk bruger centeret til det som det skal bruges til.
Og musikken var jo ikke engang vildt høj da de kom ind.

Og læg nu mærke til hvordan Backbone henvender sig til damen!

Han siger pænt til dem at det ville være mere hensigtsmæssigt hvis de satte sig udenfor (hvor solen endda skinner...)..

Ydermere påpeger Backbone også at de slet ikke har ret til at nyde medbragt mad og drikke, af den art de havde med
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
eus skrev:Udover dét er det ikke op til ham at vurdere hvad folk bruger deres tid i centeret på..
Det er et træningscenter. Hvad laver man i et træningscenter? Man kan ikke kræve at folk er stille og ikke hører musik i et træningscenter, fordi man har udvalgt sig det sted til at drikke kaffe. Det kan man simpelthen ikke. Det er en hån mod de andre betalende medlemmer som faktisk bruger centeret til det som det skal bruges til.
Og musikken var jo ikke engang vildt høj da de kom ind.

Og læg nu mærke til hvordan Backbone henvender sig til damen!

Han siger pænt til dem at det ville være mere hensigtsmæssigt hvis de satte sig udenfor (hvor solen endda skinner...)..

Ydermere påpeger Backbone også at de slet ikke har ret til at nyde medbragt mad og drikke, af den art de havde med

Fuldkommen enig. Backbone er i sin fulde ret til at handle som han gør. Jeg kunne ha' forstået de gamle mennesker, hvis musikken havde stået på 12 og de havde skruet ned. SELVFØLGELIG efter at have spurgt først!

Jeg synes dog selv det er irreterende når musikanlægget spiller for fulde drøn (vores er låst inde, så har ingen mulighed for at styre det - at all), samtidig med de gamle på cyklerne ser Regionale Programmer på fulde drøn. Dét bliver man vanvittig af!
Med venlig bodybuilder-hilsen
p0ulsen
:joy:

Geografisk sted: Ringe - Fitness4all

Hah! Det er sq en lidt komisk historie...

Gad vide om der er en tilsvarende tråd på pensionistforum.dk

"Ja! Så havde manden og jeg lige planlagt skovtur i træningscenteret også kommer der sån en Bølle! Med hans nymodens musik og alt muligt og siger vi skal smutte! Har man kendt mage!?"

:lol:
No One Ever Really Dies

Er jeg den eneste, der foretrækker at træne i tavshed? :|
Brugeravatar

Misterhamper skrev:Er jeg den eneste, der foretrækker at træne i tavshed? :|

Er det seriøst ment? :o

N*E*R*D skrev:Hah! Det er sq en lidt komisk historie...

Gad vide om der er en tilsvarende tråd på pensionistforum.dk

"Ja! Så havde manden og jeg lige planlagt skovtur i træningscenteret også kommer der sån en Bølle! Med hans nymodens musik og alt muligt og siger vi skal smutte! Har man kendt mage!?"

Siden hedder altså tidenspensionister.dk :roll:

p0ulsen

Dingo skrev:Og læg nu mærke til hvordan Backbone henvender sig til damen!

Hvordan hans henvendelse opfattes afhænger i langt højere grad af hans tonalitet, kropssprog, øjenkontakt osv, end selve ordvalget.. Hvis du læser hans indlæg igen, er jeg sikker på du vil kunne se at det ikke var et venligt forslag han stillede dem...

At det er imod centerets regler at drikke kaffe indenfor er afgørnde. Hvis du havde informeret dine kaffedrikkende venner om det havde din reaktion været fair

eus skrev:Hvordan hans henvendelse opfattes afhænger i langt højere grad af hans tonalitet, kropssprog, øjenkontakt osv, end selve ordvalget.. Hvis du læser hans indlæg igen, er jeg sikker på du vil kunne se at det ikke var et venligt forslag han stillede dem...

At det er imod centerets regler at drikke kaffe indenfor er afgørnde. Hvis du havde informeret dine kaffedrikkende venner om det havde din reaktion været fair
Det er så muligt, men med den gestus de starter med at give, er der ingen "krav" på pæn tiltale. Man bør selvfølgelig gøre det (og backbones svar kunne også have været meget grovere), men folk svarer som regel i den tone de bliver tiltalt (eller i dette tilfælde, svarende til den måde man behandler den ene part på).

De har ingen ret til noget som helst når benytter sig af et træningscenter på en anden måde end det er beregnet til. Da slet ikke når de overhovedet ikke har trænet eller andet.

Igen, du kan heller ikke bare vade ind på et diskotek og kræve at der bliver skruet ned, fordi du synes du skal sove på bordet..
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

p0ulsen skrev:

Ja eller jeg er ihvertifald ligeglad med hvad der bliver spillet eller om der bliver spillet noget overhovedet. Og i pauserne gør det ikke så meget, da de jo er ret korte.
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
p0ulsen skrev:

Ja eller jeg er ihvertifald ligeglad med hvad der bliver spillet eller om der bliver spillet noget overhovedet. Og i pauserne gør det ikke så meget, da de jo er ret korte.

Daim, man! Det er jeg godt nok ikke :D Jeg er ret ligeglad med hvad der bliver spillet, men jo hårdere jo bedre, og kan da for guds skyld ikke træne i fuldkommen stilhed :o INTET fungere i fuldkommen stilhed :D
p0ulsen

Dingo skrev:Han spurgte om de ikke ville sætte sig ud i det gode vejr på de dertil indrettede bænke, så begge parter kunne have det optimalt? De vil drikke kaffe, han vil træne. De er i et træningscenter. Hvem har bedst argument for sin vilje?

Kan ikke se hvorfor de skal forsvares. Det svarer til at jeg gik til en koncert og bad dem skrue ned, fordi jeg skulle sove.... :roll:
Jeg har jo betalt ligesom alle andre, så jeg skal da have lov til det jeg vil..

Så vidt jeg kan se, så skriver Backbone følgende i første indlæg:

Der er vist ikke meget spørgende over det. Han siger jo indirekte, at de skal smutte udenfor.

Så kan jeg jo spørge, hvorfor skal Backbone forsvares? Han har vel oprettet denne tråd, for at folk skal kunne ytre deres mening.
Dit eksempel holder ikke.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 98.00
- Dødløft: 140.00

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online