Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1205
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

Målet er Bodyfitness...

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er en kvinde på 23 år, som har trænet fast i to år. dvs. minimum 3-4 gange om ugen. Jeg har hele mit liv været lidt buttet, og ønsker af hele mit hjerte at smide 10 kg. Jeg vejer 66 kg i skrivende stund. og er 165 cm. Jeg er kraftig bygget.

Jeg er egentlig efterhånden ret muskuløs, og mine muskler er blevet rigtig pæne, grundet min nøjagtige træning, men kiloerne gider ligesom ikke rasle af. Jeg har en drøm om, at stille op i bodyfitness en dag, men hver gang jeg forsøger at smide kilo, virker det kun et par uger, og så er jeg på den igen.
Jeg spiser meget små mængder af junkfood, kager, slik og den slags. Dog drikker jeg alkohol et par gange om ugen. Dertil spiser jeg stenalderkost, og har gjort dette i 1 års tid.

Så jeg har super sunde kostvaner, træner regelmæssigt, og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor jeg ikke taber mig. Har endda forsøgt at skære ned på mit madindtag, men dette har blot resulteret i, at jeg har været for træt til skole og træning.

Er der nogen som har et genialt tip til, hvordan jeg vil kunne kickstarte et vægttab kombineret med stadig at kunne øge min muskelmasse, samt undgå at gå på sultekur? Hvad gør man eks. op til en konkurrence? Og hvilken slags proteinpulver kan i anbefale til en som lige skal passe på med vægten?

Håber i vil tage jer tid til at svare :)

Mvh Mette . :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er faktisk super simpelt kære Mette.
Du skal være i kalorieunderskud for at tabe dig.
Dette kan gøres ved at øge dit daglige energiforbrug (cardio/træning osv.)
Eller sænke dit daglige kalorieindtag.

Og ja.. et underskud kan gøre mange trætte. :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Westen89 skrev:Dertil spiser jeg stenalderkost, og har gjort dette i 1 års tid.

Det var nok det første jeg ville stoppe hvis jeg var dig, og skulle tabe mig. Stenalderkost og træning mixer bare ikke imo. At Undgå kulhydrater når man er aktiv giver ingen mening.

Hvordan har din tilgang ellers været til vægttabet tidligere? Skruet op for aktivitetsniveauet og godt ned for indtagelsen ?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Drop alkohol og junk, eller hold det på et absolut minimum. 2 gange om ugen er temmelig meget, hvis du er seriøs omkring dit mål, synes jeg.
Brugeravatar

Træner her: Motionscentret Kom i Form

Pind skrev:
Westen89 skrev:Dertil spiser jeg stenalderkost, og har gjort dette i 1 års tid.

Det var nok det første jeg ville stoppe hvis jeg var dig, og skulle tabe mig. Stenalderkost og træning mixer bare ikke imo. At Undgå kulhydrater når man er aktiv giver ingen mening.

Hvordan har din tilgang ellers været til vægttabet tidligere? Skruet op for aktivitetsniveauet og godt ned for indtagelsen ?

Undgår man da kulhydrater i stenalderkost ? Mener det er atkins diet, hvor man undgår kulhydrater?

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 130.00

mrsgloreet skrev:Undgår man da kulhydrater i stenalderkost ? Mener det er atkins diet, hvor man undgår kulhydrater?

Ja. Men undgår for så vidt muligt kulhydrater ved paleo. Atkins udelukker man dem totalt.

Man kan få kulhydrater igennem grønt o-lign. ved paleo, men det er meget der skal igennem. Noget der er svært umuligt for den almene.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Har du tænkt over hvor mange kcal der kommer indenbords af dit alkohol? Nu ved jeg ikke hvor meget du drikker de par gange om ugen, men det ville være et rigtig godt sted at kigge nærmere på. Mange bliver overrasket hvor meget et par øl eller lign indeholder.
If milkshake brings all the boys to the yard - imagine what protein shake will do
Brugeravatar

Reputation point: 5

Du skal vel have i omegnen af 2.000 kcal for at tabe dig...

To 0,5 L fadøl indeholder 380 kcal. Bum. 1 pose slik på 170 gram indeholder næsten 600 kcal.

Der er latterligt store mængder kalorier i at spise en smule junk og drikke engang imellem... Drop det helt, hvis du vil være seriøs med dit vægttab, og sammensæt en god kostplan, hvis du vil være fuldstændig sikker på at opnå resultater.

Højt indhold af protein, højt indhold af fedt (gerne en del sundt, selvfølgelig) og et forholdsvis lavt indhold af kulhydrater.

Til at starte* med kan du forsøge at opnå følgende makronæringsstoffer over en hel dag:
Ca. 150 g protein, ca. 200 g kulhydrater, ca. 70 g fedt. Samlet set burde det give omkring de 2000 kcal.

Jeg har udregnet dit ligevægtsindtag her:
http://www.bodylab.dk/ligev%C3%A6gtsind ... rbrug.asp#

*Til at starte med... Lad være med at hetze mig, hvis det ikke passer med jeres overbevisning af makronæringsstoffer, ligevægtsindtag osv. Giv hende hellere et bedre råd, hvis I har det.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jeg har begynt den samme rejse (bodyfitness) og kan genkende de samme problemene.
Drop alkoholen- din værste fiende! Masse kalorier i alkohol (plus så spiser en plutselig lidt nattmad- en hurtig har glemt neste morgen) Plus vi piger tar nemmere på af alkohol. Kender ikke til makrofordelingen din, spiser du meget karbohydrater f.eks? Skriv en madlog så du kan se hvad du faktisk spiser- ofte mer enn en tror. Lav en kostplan og følg den. Slik, kage og junkfood kan bremse vægtnedgang- selv i små mængder- desværre.
Tell kaloriene dine og sørg for at du er i kalorieunderskudd- men behold en god mængde proteiner i kosten for at miste mindst mulig muskler under vægtnedgang. Jeg er også personlig av den mening at vi piger behøver lidt mer cardio, da kroppen vår gerne krangler lidt mer for at beholde kropsfedt:( (sikkert mange her inde som er uenige- men det fungerer for mig ihvertfall)
Du kan vel bare bruge de proteinpulverene på f.eks bodylab.. det er ikke så forfærdelig mange kalorier.
Lykke til:)
Brugeravatar

Mette. evt tag og brug kostlpanen herinde. den giver et rigtig godt billed af hvad man skal have og ikke skal have :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 93.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 175.00

Nu må du ikke tage mine svar ilde op, men jeg skriver det lidt råt for usødet.

Westen89 skrev:Jeg er egentlig efterhånden ret muskuløs, og mine muskler er blevet rigtig pæne, grundet min nøjagtige træning, men kiloerne gider ligesom ikke rasle af. Jeg har en drøm om, at stille op i bodyfitness en dag, men hver gang jeg forsøger at smide kilo, virker det kun et par uger, og så er jeg på den igen.

Du taber dig kun, hvis du indtager færre kalorier, end du forbrænder. Din krop er - med al sandsynlighed - ikke unik og ikke i stand til at bryde fysikkens love på dette punkt. Du bliver derfor nødt til at mande dig op så at sige.

Westen89 skrev:Jeg spiser meget små mængder af junkfood, kager, slik og den slags. Dog drikker jeg alkohol et par gange om ugen. Dertil spiser jeg stenalderkost, og har gjort dette i 1 års tid.

Så jeg har super sunde kostvaner, træner regelmæssigt, og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor jeg ikke taber mig. Har endda forsøgt at skære ned på mit madindtag, men dette har blot resulteret i, at jeg har været for træt til skole og træning.

"Super sunde kostvaner" = Junkfood, kager og slik? Den må du længere ud på landet med. At stille op til konkurrence kræver seriøsitet og kræver, du vil ofre dig og stoppe med at klynke. Skær kager, slik, junkfood og alkohol fra eller drop dine planer om at stille op.

Westen89 skrev:Er der nogen som har et genialt tip til, hvordan jeg vil kunne kickstarte et vægttab kombineret med stadig at kunne øge min muskelmasse, samt undgå at gå på sultekur? Hvad gør man eks. op til en konkurrence? Og hvilken slags proteinpulver kan i anbefale til en som lige skal passe på med vægten?

Implementer ovenstående ændringer og tag dig lidt sammen - ja undskyld den hårde tone. Begynd at tælle dine kalorier og skær alt lortet fra, så skal du nok begynde at tabe dig.

Blot køb almindeligt proteinpulver.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00