Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Thegame skrev:Ja det vil være langt mere optimalt at fordele din kost over 8 måltider, så din krop hele tiden har noget at arbejde med, og der kommer frisk energi til hjernen. Det er også en god ide at spise mange små måltider, fordi det hele tiden holder din krop igang osv osv.

Thegame skrev:dornerd skrev:Synes at der er en generel tendens til at folk kommer med påstande uden argumenter.. Hvilket er beklageligt da alle jo kan fremføre en påstand uden argumentation eller dokumentation.
Jeg har kommet med argumentation; hjernen har altid brug for frisk næring (kcal), og derfor kan det ikke hjælpe noget at spise kun 3 måltider hver dag, man skal helst op på 6-8 stykker. Så får kroppen konstant energi

Thegame skrev:Garik skrev:Thegame skrev:Ja det vil være langt mere optimalt at fordele din kost over 8 måltider, så din krop hele tiden har noget at arbejde med, og der kommer frisk energi til hjernen. Det er også en god ide at spise mange små måltider, fordi det hele tiden holder din krop igang osv osv.
Nej.
Jo det er da bedre end at faile ved kun at spise 3 måltider hver dag

Garik skrev:Thegame skrev:Garik skrev:Thegame skrev:Ja det vil være langt mere optimalt at fordele din kost over 8 måltider, så din krop hele tiden har noget at arbejde med, og der kommer frisk energi til hjernen. Det er også en god ide at spise mange små måltider, fordi det hele tiden holder din krop igang osv osv.
Nej.
Jo det er da bedre end at faile ved kun at spise 3 måltider hver dag
Personligt "failede" jeg ikke, da jeg fik to måltider dagligt, så mon ikke det er individuelt

Thegame skrev:dornerd skrev:Thegame skrev:dornerd skrev:Synes at der er en generel tendens til at folk kommer med påstande uden argumenter.. Hvilket er beklageligt da alle jo kan fremføre en påstand uden argumentation eller dokumentation.
Jeg har kommet med argumentation; hjernen har altid brug for frisk næring (kcal), og derfor kan det ikke hjælpe noget at spise kun 3 måltider hver dag, man skal helst op på 6-8 stykker. Så får kroppen konstant energi
Har du dokumentation til at underbygge den påstand?
- Får hjernen ikke ''frisk'' næring når man spiser 3 gange om dagen?
- Får kroppen konstarnt energi når man spiser 6-8 måltider?
Der er visse ting vi godt kan blive enige om, altså ting som at jorden ikke er flad, det er juleaften den 24. december. Men når du kommer med påstande der bevæger sig udenfor den ''brede acceptere viden'' eller ''fakta'', ville det hjælpe gevaldigt hvis du kom med dokumentation for dine påstande, altså empirisk undersøgelse eller en faglitterær forklaring.
Okay du er en eller anden random dude på internettet, og der er forskere der siger at det er bedre at spise 6 måltider dagligt end 3 måltider dagligt... er du klogere end en akademisk person der har lange uddannelser inden for ernæring/biologi bag sig?

Thegame skrev:dornerd skrev:Thegame skrev:dornerd skrev:Synes at der er en generel tendens til at folk kommer med påstande uden argumenter.. Hvilket er beklageligt da alle jo kan fremføre en påstand uden argumentation eller dokumentation.
Har du dokumentation til at underbygge den påstand?
- Får hjernen ikke ''frisk'' næring når man spiser 3 gange om dagen?
- Får kroppen konstarnt energi når man spiser 6-8 måltider?
Der er visse ting vi godt kan blive enige om, altså ting som at jorden ikke er flad, det er juleaften den 24. december. Men når du kommer med påstande der bevæger sig udenfor den ''brede acceptere viden'' eller ''fakta'', ville det hjælpe gevaldigt hvis du kom med dokumentation for dine påstande, altså empirisk undersøgelse eller en faglitterær forklaring.
Okay du er en eller anden random dude på internettet, og der er forskere der siger at det er bedre at spise 6 måltider dagligt end 3 måltider dagligt... er du klogere end en akademisk person der har lange uddannelser inden for ernæring/biologi bag sig?

LilleLise skrev:Frøken Garik og frøken dwellengers; Hvordan ser disse få måltider ud?

Det er da ihvertfald en af de myter der tit hænger sammen med måltidsfrekvens....
LilleLise skrev:Frøken Garik og frøken dwellengers; Hvordan ser disse få måltider ud?

El Patron skrev:Skal man tro nogle af de undersøgelser der er lavet for nyligt så er der en fordel ved at spise langt færre måltider og at faste er meget effektivt i forhold til diverse sygdomme og aldring af kroppen.
Jeg vil gerne læse noget videnskab der støtter op om myten om de 6 måltider om dagen. Det må komme et sted fra og jeg læste så sent som i dag at en forsker i human ernæring kom med den samme udtalelse, kan ikke huske hans navn.

El Patron skrev:Skal man tro nogle af de undersøgelser der er lavet for nyligt så er der en fordel ved at spise langt færre måltider og at faste er meget effektivt i forhold til diverse sygdomme og aldring af kroppen.
Jeg vil gerne læse noget videnskab der støtter op om myten om de 6 måltider om dagen. Det må komme et sted fra og jeg læste så sent som i dag at en forsker i human ernæring kom med den samme udtalelse, kan ikke huske hans navn.

Derunderon skrev:El Patron skrev:Skal man tro nogle af de undersøgelser der er lavet for nyligt så er der en fordel ved at spise langt færre måltider og at faste er meget effektivt i forhold til diverse sygdomme og aldring af kroppen.
Jeg kan ikke finde nogen artikel om det, men jeg mener også jeg har set det med "fasting" skulle være en god ting.
Ikke at gøre evigt og altid. Men, grunden skulle jo være, at hvis du giver din krop lige hvad den vil have og skal bruge, resten af dit liv, så behøver den ikke rigtigt at gøre noget - groft sagt.
Men hvis man lige faster i ny og næ, eller i hvert fald sørger for, at man er decideret sulten, og virkelig bare skal have mad lige nu og her, så er det jo din krop begynder at gå i forsvarsposition og gøre det den er god til - nemlig at sørge for du ikke umiddelbart dør eller bliver syg. Altså, gør man den aktiv og beredt, fremfor inaktiv og doven
På en måde lyder det fornuftigt. Men igen, jeg hørte det kun på TV så vidt jeg husker. Har ikke læst en artikel eller noget.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster