Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1502
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

Militær om 30 dage!

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey! Står og skal i militæret om 30 dage. Har lige været ude og rejse i 2 måneder og har en kondi på 0 og har fået lidt på sidebenene.

Mit spørgsmål ligger i om jeg skal cutte for at få en ok form når jeg starter, eller om jeg skal bulke (500+) kalorier om dagen, for lige at få lidt masse på inden så min krop har lidt og arbejde med..

Derudover vil jeg høre om i vil anbefale Forsvarets egen app altså om jeg skal træne ud fra den eller om jeg skal finde et andet program og i så fald, hvilket?

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du vil nå at skabe en markant forandring inden du starter i mili skal du starte for 2+ måneder siden

God fornøjelse. :)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:Hvis du vil nå at skabe en markant forandring inden du starter i mili skal du starte for 2+ måneder siden

Kan jo ikke rigtig bruge det svare til særlig meget, står hvor jeg står og må få det bedste ud af min situation som den er nu. Har du nogle gode råd? :)

Du kan formentlig godt følge med styrkemæssigt, da det sjældent er det store problem. Du har dog en kæmpe fordel, hvis du formår at få opbygget en solid kardiovaskulær grundform, og har vænnet dig til lange gåture og tunge tasker. Jeg har ikke kendskab til forsvarets applikation, men hvis du er i centeret 3 gange ugentlig og laver squat, dødløft, lunges, pull-ups, armstrækkere, dips, planken og burpees, så kommer du stort set alle de øvelser rundt, som basistræningen byder på. Lav intervaltræning til kondien, og gå nogle lange, lange ture med en tung rygsæk på.

Som Legend siger, så er 1 måned ikke lang tid til at komme i god form, men du kan få det værste overstået nu, så du ikke falder helt bagefter til at starte med.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

justdie skrev:
Legend skrev:Hvis du vil nå at skabe en markant forandring inden du starter i mili skal du starte for 2+ måneder siden

Kan jo ikke rigtig bruge det svare til særlig meget, står hvor jeg står og må få det bedste ud af min situation som den er nu. Har du nogle gode råd? :)

Det bedste du kan gøre er at undgå at komme til skade. På 30 dage er det groft sagt den eneste måde du kan skabe en mærkbar ændring i din fysiske parathed.

Med andre ord "you snooze, you lose" - du har sovet og nu står du med lorten. Ærgerligt, men sådan er det.

Træn som du plejer uden at overgøre det.

PS: og lad nu være med at øffe over at jeg fortæller dig sandheden - det er 100% en konsekvens af dine handlinger - jeg er bare budbringeren.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Man kan ikke nå meget på 30 dage....

Meeeeen:

Dengang jeg var inde, var det løbedelen der voldte de største problemer - Altså de 3000m på under 15 minutter (Eller 2400+ på 12 min)

Dengang var styrkedelen 15 armstrækker og 25 mave- og rygbøjninger. - Idag er den hvis nok ændret til nogle statiske og dynamiske core tests, eller så er det kommet ekstra oven i. Min pointe er, at det ikke ligefrem er her folk falder fra.

Så hvis du vil være så god som muligt til at løbe på kort tid, så skal du smide vægt og træne intervaller, samt løbe et. pr 3 km sådan du ved hvordan det er.

Jeg vil ikke bekymre mig om at have noget at "tære på". Det er ikke noget problem at tage på under sin værnepligt, hvis det er det man vil. Det er ikke ligefrem det mest ekstreme i verden.

Ps. Jeg tror slet ikke at de værnepligtig må gå lange ture idag med fuld opbakning, som i gamle dage. I dag må de hvis nok kun gå langt med basis og gevær. Deres opbakning bliver transporteret for dem.
Da jeg var inde for 5 år siden, var der slet ikke rigtig tid til noget march halløj. Vi gik hvis nok 2x10km over de 4 første måneder, og ellers gik vi kun når vi var i felten, og rygsækken var ikke specielt tung, måske 15 kg max.
Jeg trænet hvertfald aldrig march, og har aldrig haft problemer med tunge rygsække. Heller ikke da jeg bar 35kg som udsendt, eller når jeg har båret 25kg+ over flere dage på div. vandreture.

Hvis man kan lide det, og vil have alle mulige dancon medaljer, så fint - Men hvis det er enten march træning en dag, eller intervaltræning, så vil jeg klart vælge intervaltræningen. En god grundform er mere nyttig. Skuldresmerte kan man psyke sig ud af.
Hov, en fordel jeg kan se med march træning, er hvis du kan få fat i de basisstøvler man får, når man starter. (Eller nogle andre) Mange har problemer med at vende sig til at gå i støvler i starten. Hvis du kan vende dine fødder til det inden, kan det være en stor fordel. Det plejer at tage et pr. uger.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

Find en lokal bokseklub og meld dig ind.

Der er typisk træning alle hverdage og du skal selvfølgelig træne så meget som du kan og din krop kan holde til. Du får en træner der sørger for, at du giver dit ypperste, men som samtidig kan tage højde for, at du starter fra bunden. Det indeholder meget af det (jeg hører) man laver i hæren. Alle dem jeg trænede boksning med sagde ihvertfald, at boksetræningen var langt hårdere (og kortere).

De fleste klubber har forskellige hold og du kan formentlig vælge nogen, hvor der ikke skal nørdes alt for meget teknik. Men selv når man terper teknik er det hård og god træning. Du behøver ikke være bange for skulle bokse. Indtil man har lært noget, er kommet i form OG har lyst holder man sig til sandsække.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 160.00

LØB FOR SATAN!! LØØØB!

Så skal du bare kunne ligge i planken, lave nogle strækkere, mavebøjninger og eventuelt såkaldt sidebro.. Du skal jo også have lidt udfordring til værnepligten :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Har en kammerat der er kommet ind i livgarden her i december, han var i byen næsten hver weekend, tynd som en blyant, og har ikke dyrket sport i flere år. Han har klaret den fint indtil videre.

Skal selv ind d. 2 februar, og har på fornemmelsen, at det ikke er så slemt som det har været førhen.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

DonKahle skrev:Har en kammerat der er kommet ind i livgarden her i december, han var i byen næsten hver weekend, tynd som en blyant, og har ikke dyrket sport i flere år. Han har klaret den fint indtil videre.

Skal selv ind d. 2 februar, og har på fornemmelsen, at det ikke er så slemt som det har været førhen.

Hvilket komp. / del. Er han I? :)

Jeg startede også i Livgarden i december.
Der er kun nogle få der har problemer med det fysiske, men dem der har er som regel de overvægtige.
Det betyder at det styrkemæssige som regel ikke er en udfordring, da styrketesten er relativt nem på niv. 2 (som værnepligtige skal kunne).
Løbetesten er der dog flere som falder lidt på og dem der falder på begge er igen de overvægtige.
Jeg hader overvægtige :mrgreen:
Så topicstarter du skal bare cutte! For der er virkelig intet mere irriterende end en tyk stuekammerat, der skal skubbes i hans fede røv ude i felten.
God tur når du kommer ind!

Reputation point: 255

Da jeg var i militæret var der mange som havde en virkelig ringe form da de startede. De forbedrede sig undervejs, og de blev markant bedre - testene ligger som regel flere gange undervejs, og det er som regel dem halvvejs inde og mod slut, hvor du skal præstere optimalt, de første er bare for at se niveauet og hvor meget de har at arbejde med.
Men det er godt hvis du vender dig til at være udholden. Her tænker jeg både på at du skal bære noget tungt i langt tid - og gå samt løbe en masse.

Godt nytår og god fornøjelse :)
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: København

Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Ta det helt roligt, det er ikke så hårdt som du sikkert tror. Og du kan være sikker på der er folk som er i værre form end dig.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Synes mange får det til at lyde som om værnepligten overhovedet ikke er hård, det var den hverfald for mig, og jeg var i relativ fin form!

Det hårdeste for mig, da jeg var derinde, var på vores pres tur, hvor vi gik utroligt langt, med fuld oppakning.. Selve det at gå langt med vægt var ikke det der voldte de største problemer, for mig var det at mit udstyr sad helt af helvedes til, og jeg var derfor kradset til blods både der hvor underbukserne gik, hvor støvlerne sad og hvor basis(deri hvor du har magasin, drikkedunk mm.) sad helt af helvedes til, så følg for guds skyld med når i får justeret det ind! Brug gerne 1 time for meget på det!

Når det er sagt, så var der i min deling også mange der faldt igennem på de lange march ture, og ikke kunne klare at bære deres rygsæk og pylrede over det... Så få trænet nogle lange gåture, med 20 kg i rygsækken, så er du klar til det, gerne i et par støvler og kuperet terræn.

mht. styrke og løb, så var det egentlig ikke det store problem med dem der ikke kunne følge med der, for der afhænger de andre ikke lige så meget af dig, der er det bare din egen præstation og karakter der berøres. Der er selvfølgelig en stor overførbarhed, men jeg ville 100 gange hellere være i deling med en slapsvans der kunne bære sin egen rygsæk, end et muskelbundt, der ikke kunne bære sin rygsæk mere end 2 km, hvorefter vi andre er nødt til at hjælpe til.

@MMMunk: Der er sikkert sådanne regler, ligesom sergenterne ikke må give armstrækkere i straf, og hvis en rekrut ikke kan bære sin rygsæk, så skal de sørge for at den bliver transporteret på anden vis - faktum er dog bare at sådan er det ikke i virkeligheden. I virkeligheden går man stadig langt med rygsæk, og man får strækkere i straf, man kalder det bare ikke straf, og kan en person ikke bære sin rygsæk, så ryger den over på en kammerat.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Programmet bliver:
Squat, dødløft, lunges, pull-ups, push-ups, dips, plank og burpees
3x10.

Og lidt løb når jeg lige magter det! Ønsk mig held og lykke de herre!

SOm der bliver skrevet ovenfor, så er den styrkemæssige del ikke rigtig nogen udfordring.

Du vil derfor opnå en del, hvis du kommer igang med noget Kredsløbstræning.

Find et løbeprogram der er tilpasset dine nuværende forudsætninger - og følg så dette.
Du vil helt sikkert blive testet i en 3km løbetest den dag du møder, eller en af de først kommendende. Denne skal beståes på under 15:00 minutter (medmindre du er oppe i årene, eller pige)

Hvis ikke du selv kan finde nogle løbeprogrammer, så giv lyd - så kan jeg hurtigt strikke nogle sammen til dig!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 167.50

justdie skrev:Programmet bliver:
3x10.

Lol

http://resultsperiod1.com/site/physical ... g-block-1/
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Simonbech skrev:SOm der bliver skrevet ovenfor, så er den styrkemæssige del ikke rigtig nogen udfordring.

Du vil derfor opnå en del, hvis du kommer igang med noget Kredsløbstræning.

Find et løbeprogram der er tilpasset dine nuværende forudsætninger - og følg så dette.
Du vil helt sikkert blive testet i en 3km løbetest den dag du møder, eller en af de først kommendende. Denne skal beståes på under 15:00 minutter (medmindre du er oppe i årene, eller pige)

Hvis ikke du selv kan finde nogle løbeprogrammer, så giv lyd - så kan jeg hurtigt strikke nogle sammen til dig!

Ville være fornemt! Kom endelig med et input - min kondi pt er lig 0 har været ude og rejse 2 måneder og røget smøger [-o<

One Man Army skrev:
3x10.

Lol

TL;DR ??

Jeg var værnepligtig for 2 år siden og vil sige at den eneste udfordring var min kondition.

Jeg var en ret stor fyr og tabte mig ret meget derinde, me alt det der med at bære osv kommer hen af vejen. Jeg vil mene at du skal begynde at løbe!

I forsvaret er kondition bedre end styrke. Du bærer det en normalt dansker kan bære i rygsækken. Oppakningen vejer dog lidt, men det jo ikke fordi du slæber på den 24/7, men du slæber primært rundt på dit basis og dit gevær og der er kondition alfa omega når du skal sprinte eller boxe i et par timer som vi gjorde. Kondi frem for styrke siger min erfaring!
Brugeravatar

Reputation point: 5

justdie skrev:
One Man Army skrev:
3x10.

Lol

TL;DR ??

Med den indstilling skal du nok blive til noget i livet.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Der vil ikke blive testet i 3000 meter løb samt de få styrkeøvelser. Forsvarets træningstilstandsprøve, som I taler om, er ikke længere gældende.

De nye basiskrav, som lige er trådt i kraft den 1. januar, lyder på minimum 2400 meter på 12 minutter samt en coretest til niveau 2.

.. og drop den statiske planke - det er spild af tid. Lav en aktiv planke eller noget dynamisk coretræning i stedet. Forsvarets app kan hjælpe dig godt på vej.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster