Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Egebo skrev:Ja. det mærker ihvertfald somom min ryg laver sådan en bue, og det kan jo ikke være godt.
Tænkte at man evt kunne lave dem siddene i en tol så man kan presse ryggen mod ryglænet så man tvinger ryggen i en ret position?
Med andre ord: løft brystet! Det er bedre at forestille sig det, frem for at ”rette ryggen” – hvis man ”retter ryggen” har man nemt en tendens til at bøje bagover i stedet for, hvilket ikke retter den øverste del af ryggen ud i en bedre position.

Egebo skrev:Ja. det mærker ihvertfald somom min ryg laver sådan en bue, og det kan jo ikke være godt.
Tænkte at man evt kunne lave dem siddene i en tol så man kan presse ryggen mod ryglænet så man tvinger ryggen i en ret position?

mathias1989 skrev:Jeg syntes også selv at holdningen kan blive problematisk i Military, især i de sidste reps hvor man er godt banket
Men ville det ikke være en ide at tage et bælte på?
- det må da kunne hjælpe godt på holdningen

Sir1 skrev:mathias1989 skrev:Jeg syntes også selv at holdningen kan blive problematisk i Military, især i de sidste reps hvor man er godt banket
Men ville det ikke være en ide at tage et bælte på?
- det må da kunne hjælpe godt på holdningen
Det kan være en hjælp til at aflaste lænderegionen, men du kan også risikere at gøre dig selv en bjørnetjeneste, hvis din teknik ikke i orden.
Alle de hjælpemidler der findes er lidt af et skråplan, efter min mening, for de fjerner opmærksomheden fra teknikken, og gør dig forholdsvis svagere de steder som fungerer som væsentlige synergister, der netop er med til at forbedre teknikken.
Få først ordentlig styr på teknikken og opbygget noget styrke, så kan du begynde at benytte dig af den slags.

Happy skrev:du kan bruge en bænk til at skåne din ryg lidt.

Thomas Jagd skrev:Happy skrev:du kan bruge en bænk til at skåne din ryg lidt.
Så er det jo bare ikke military press længere

Bjørnen skrev:Thomas Jagd skrev:Happy skrev:du kan bruge en bænk til at skåne din ryg lidt.
Så er det jo bare ikke military press længere
Ikke i traditionel forstand i hvert fald.

Happy skrev:ja det kan man sige, men så kalder vi den da bare det...) den anden er nu bedre, men har man dårlig lænd/ryg er det nok en dårlig ide.
Køre i stangen bag om nakken eller foran?
Så et glip på youtube med Marius, 60-100-120-140-160-180-200kg det løftede han i militærprs bag nakken
tror det var 2 rep m 200kg vildt vildt..)

ALtsaa om man staar op eller sidder ned (og derved om den hedder military eller front press) er sgu hip som hap.. du presser en stang over hoved, punktum

Egebo skrev:Tror jeg vil prøve at forbedre min teknik og se om det ikke kan gøre tricket for mig.
Når i nu er inde på at hjælpemidler som bælte osv fjerner fokus fra den amnglende teknik, er et så samme historie ved håndledsbånd?
Jeg bruger handsker med håndledsstøtte men kan mærke jeg er på vej til at få ondt i begge håndled alligevel.

Sir1 skrev:Egebo skrev:Tror jeg vil prøve at forbedre min teknik og se om det ikke kan gøre tricket for mig.
Når i nu er inde på at hjælpemidler som bælte osv fjerner fokus fra den amnglende teknik, er et så samme historie ved håndledsbånd?
Jeg bruger handsker med håndledsstøtte men kan mærke jeg er på vej til at få ondt i begge håndled alligevel.
Ja, nu kan det godt være det lyder som om jeg modsiger mig selv lidt, men jeg synes faktisk der kan være noget der taler for brug af håndledsstøttebind under visse øvelser.
Eksempelvis har man jo typisk lidt bredt fat på en lige stang ved bænkpres og lignende, for at udelukke triceps. Sådanne håndledstillinger er ikke særlig ergonomisk korrekte, og der kan det ind i mellem være en fordel med støtte. Men ellers ville jeg tage det af så vidt muligt, i hvert fald i de øvelser hvor man har en lidt "sundere" håndledstilling.
Som sagt skal sådanne hjælpemidler bruges med en vis omtanke, fordi de som nævnt kan have uheldige følgevirkninger.
De fleste oplever at grebsstyrken ikke kan følge med styrken i de større muskler. Ved brug af hjælpemidler (støttebind/straps) kan du risikere at forværre dette forhold, så derfor bør de kun indsættes når det er absolut nødvendigt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster