Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1070
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

milli press

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Denne øvelse er min primære øvelse til skulder, da db press godt kan gøre lidt ondt.

Gør følgende:
Samlet ben, spænder i kroppen, hænderne placeres på stangen så de har ca samme position som mine skulder.
stangen sænkes ned så den røre brystet øverst og skubbes op imens man lige rygger hovdet lidt tilbage så der er plads til stangen.

Jeg syntes bare det er svært at stige i vægt i denne øvelse iforhold til andre. syntes også det er svært at presse sig selv 100% ligesom man kan i mange andre øvelser, som om at styrken fra den ene rep til den anden pludselig kan blive UTROLIG svag, som medføre man ikke kan tage den.

Desuden kan den mærkes meget i lænden, selvom jeg har haft ekstremt meget fokus på core øvelser her på det sidste der self også indebære lænden og har fået så meget styrke jeg kan lave en del dragonflags. Måske jeg svejer for meget tilbage?.

Kan køre 8*30 kg efter jeg har taget mine bryst øvelser.
Starter jeg tilgengæld med denne øvelse kan jeg køre 5-8*35-40kg

Er det normalt, eller gør jeg noget galt?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder nu meget normalt, selvom det lød forkert med de samlede ben. De er vel ikke helt samlet?

Som alternativ kan du sætte dig ned og gøre det samme. På den måde træner du ikke din core lige så godt, men du kan løfte noget tungere, og det stimulerer derfor i højere grad til muskelvækst i skulderen.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jo fødderne er 100% samlet. Det sådan som jeg har forstået den skal udføres?

Styrkeliste

Hvis du er i tvivl omkring teknikken kunne du evt. prøve at se den her video:

http://www.youtube.com/user/maxerDK#p/u/27/0LXk_hiyr2w
Brugeravatar

Reputation point: 5

Jok skrev:Hvis du er i tvivl omkring teknikken kunne du evt. prøve at se den her video:

http://www.youtube.com/user/maxerDK#p/u/27/0LXk_hiyr2w

Takker for link :D

Kan se jeg ikke skal stå med så samlet ben som jeg gør.
Skal holde lidt bredere.
Selve løftet skal der vist også arbejde lidt med, laver måske lidt en af de begynderfejl han næner.

Men fedt så blev jeg lidt klogere, glæder mig til at arbejde med teknikke og se om det hjælper på fremgange :D

Styrkeliste

Bruger i benene til at hjælpe når den begynder at blive for hård? Jeg tænker at så snyder man lidt når man skal have stangen op over hovedet, men man får jo stadig den excentriske del af øvelsen med når man sænker stangen...
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Mcfeast skrev:Bruger i benene til at hjælpe når den begynder at blive for hård? Jeg tænker at så snyder man lidt når man skal have stangen op over hovedet, men man får jo stadig den excentriske del af øvelsen med når man sænker stangen...

Så hedder det pushpress...
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Mcfeast skrev:Bruger i benene til at hjælpe når den begynder at blive for hård? Jeg tænker at så snyder man lidt når man skal have stangen op over hovedet, men man får jo stadig den excentriske del af øvelsen med når man sænker stangen...

Den ender ALTID med at jeg kommer til at snyde ved en rep eller to. For kan ikke bedømme hvornår jeg ikke kan tage flere, da jeg pludselig bare bliver svag og når den alligevel er kommet halt op, benytter jeg hjælpen fra benene og stopper med at tage flere :D

Styrkeliste

Ok, men når øvelsen så hedder pushpress - er det så stadig en god skulder-øvelse, eller bør man sætte vægten ned så man kan tage alle reps med fødderne i jorden?
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Der er sgu stor forskel på at cheate lidt i mili til så at lave decideret pushpress.

Cheater kun for at undgå fail, men generelt på lette dage bør der IMO ikke være cheat involveret.

Reputation point: 15

Jeg kører den generelt rimeligt tungt, 5x5 så der bliver man sgu hurtigt presset og begynder at snyde lidt...
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Mcfeast skrev:Jeg kører den generelt rimeligt tungt, 5x5 så der bliver man sgu hurtigt presset og begynder at snyde lidt...

Min holdning er du kører den for tungt hvis du har behov for cheat i andet end det sidste sæt.

Ok, har også godt selv tænkt det...
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Det kan være en fin idé at cheate. Sålænge man gør det kontrolleret, bevidst og i bestemte øvelser :)

Måske lidt inspiration:

Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Mcfeast skrev:Ok, men når øvelsen så hedder pushpress - er det så stadig en god skulder-øvelse, eller bør man sætte vægten ned så man kan tage alle reps med fødderne i jorden?

Jeg vil mene at den er bedre, da man får flere kg på. Det kommer selvfølgelig an på hvad den skal bruges til.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

5teensig skrev:Jeg vil mene at den er bedre, da man får flere kg på. Det kommer selvfølgelig an på hvad den skal bruges til.

Alt med måde vil jeg nu sige.. Med sådan råd fra personer som dig er der da ikke noget at sige til man ser sådan noget her..

der kan grindes ud over alle grænser i military, det sker man er presset på 3. rep og alligevel banker 6-7 stykker af

prøv at slut dine delts træninger af med nogle db siddende skulderpres ss. laterals eller laterals dropsæt for et par massive cannonball delts, og så nogle tunge triceps presseøvelser... og pas så på med det svej, stangen skal presses over hovedet ikke fremad med svejet lænd!
Brugeravatar

Reputation point: 245

Maskinen skrev:
5teensig skrev:Jeg vil mene at den er bedre, da man får flere kg på. Det kommer selvfølgelig an på hvad den skal bruges til.

Alt med måde vil jeg nu sige.. Med sådan råd fra personer som dig er der da ikke noget at sige til man ser sådan noget her..

Du spiller altid klog, send dine udskejelser til andre end mig. Jeg skriver, at jeg vil mene at push press (et stående skulderpres, hvor man sætter stangen igang vha benene) er bedre end military press (et stående skulderpres, hvor man hele tiden har benene strakte), da man kan flytte flere kg med den - det har absolut intet at gøre med din video, som sikkert er af dig selv.
Det kan selvfølgelig være du ikke selv kan hente fordel i at bruge benene, men det er så fordi du er svag i benene.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Styrkeliste

5teensig skrev:
Maskinen skrev:

Du spiller altid klog, send dine udskejelser til andre end mig. Jeg skriver, at jeg vil mene at push press (et stående skulderpres, hvor man sætter stangen igang vha benene) er bedre end military press (et stående skulderpres, hvor man hele tiden har benene strakte), da man kan flytte flere kg med den - det har absolut intet at gøre med din video, som sikkert er af dig selv.
Det kan selvfølgelig være du ikke selv kan hente fordel i at bruge benene, men det er så fordi du er svag i benene.

Hvis det er med henblik på masse og ikke alene styrke, så tror jeg at det er en mellemvej. Jeg tror ikke nødvendigvis den ene øvelse er bedre end den anden, men når man varierer mellem træne tunge push press og alm. military press (selvfølgelig med en mindre vægt) så tror jeg det er noget af det der giver gode gains. Man skal ikke holde sig fra push press som skulderøvelse, bare fordi benene er inkluderet - det giver jo en fordel ved at man kan løfte langt tungere og ligge et andet pres på skulderne end ved alm. "isolerede" military press.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

playm8 skrev:
5teensig skrev:
Maskinen skrev:

Hvis det er med henblik på masse og ikke alene styrke, så tror jeg at det er en mellemvej. Jeg tror ikke nødvendigvis den ene øvelse er bedre end den anden, men når man varierer mellem træne tunge push press og alm. military press (selvfølgelig med en mindre vægt) så tror jeg det er noget af det der giver gode gains. Man skal ikke holde sig fra push press som skulderøvelse, bare fordi benene er inkluderet - det giver jo en fordel ved at man kan løfte langt tungere og ligge et andet pres på skulderne end ved alm. "isolerede" military press.

Lige præcis.
Hvis målet med stem er at øge sin bænkpres, vil det selvfølgelig ikke give mening at bruge benene også.

Brugeravatar

Styrkeliste

5teensig skrev:Lige præcis.
Hvis målet med stem er at øge sin bænkpres, vil det selvfølgelig ikke give mening at bruge benene også.

Nu handler bænkpres i høj grad også om eksplosivitet, i hvilket henseende push press er en fin øvelse, at push presse handler jo ikke om at jerke stangen op men et kontrolleret stød. Det giver heller ikke så meget mening at diskutere, hvilken øvelse der er "bedst", nogle øvelser er decideret dårlige, andre gode, men hvorvidt en øvelse er bedst handler i høj grad til at øge bænkpres om antrometriske forhold, teknik, overførbarhed osv. og vil være individuelt :)
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:
5teensig skrev:Lige præcis.

Nu handler bænkpres i høj grad også om eksplosivitet, i hvilket henseende push press er en fin øvelse, at push presse handler jo ikke om at jerke stangen op men et kontrolleret stød. Det giver heller ikke så meget mening at diskutere, hvilken øvelse der er "bedst", nogle øvelser er decideret dårlige, andre gode, men hvorvidt en øvelse er bedst handler i høj grad til at øge bænkpres om antrometriske forhold, teknik, overførbarhed osv. og vil være individuelt :)

Jeg vil så mene at overførbarheden fra stem netop vil være at foretrække, da man presser stangen fra en helt stille position, i stedet for hjælpen man får ekstra. Men man kan på den anden side sætte push press sammen med trøjebænkpres, da man ved ingen af disse to laver presset helt selv. Vil stadig påpege at jeg selv foretrækker push press, bare ikke når det handler om støtteøvelse til bænkpres.

Brugeravatar

Styrkeliste

Push Press er en superb øvelse til øgning af overall styrke i pres-muskulaturen, og herunder også Bænkpres.

Jeg kan anbefale, at man prøver den af fra nakke. Det vil givetvis tage nogle uger førend teknikken er god/sikker, men det er i sidste ende tid godt brugt.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster