Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

"Mistet motivationen"

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk

Jeg har ny trænet i ca 10 måneder og har fået mega mange komplimenter og ros omkring mine gains. Jeg har fra dag 1 trænet 100% seriøst, hvor kosten og alting har været i top, da jeg havde en ven som var en "advancedlifter". Jeg føler bare jeg er gået lidt i stå. Har nu kørt et 3 split i 4-5 måneder med bryst/triceps biceps/ryg ben/skulder, et rimelig standard program hvor jeg har set gode resultater. Fitness er gået hen og blevet mit liv, det eneste jeg laver hver dag er at sidde på YT og se Matt Ogus, CJ, Elliot Hulse osv. Tjekke BB.dk og BB.com, jeg stoppede med fodbold pga min kærlighed til fitness.

Mit problem er så bare at jeg den seneste tid har sprunget 1 eller 2 træninger over fordi jeg bare ik magtede det. Tanken om at nu skulle jeg squatte, dødløfte osv er så umotiverende. Det er et kæmpe nederlag psykisk for mig, fordi ligemeget hvor meget man ikke magter de tunge compounds skal man bare gøre det, færdig bum. Den tankegang har jeg altid haft, og nu når jeg har sprunget 1-2 træningspas over den her uge, føler jeg at jeg er begyndt at miste motivationen. Jeg har overvejet at prøve et pull/push/legs split, men jeg er i tvivl om det er nok øvelser pr, kropsdel. Det er self et andet topic. Selvom jeg har det på den måde jeg har det opretholder jeg self min kost 100% der er ik sket noget der, og det kommer der heller ik til.

Det jeg vil er at få den glæde der var før tilbage igen. Det med at vågne uanset om det er bryst eller ben, og tænke yes jeg skal træne idag, fordi i øjeblikket er det hvad jeg elsker at gøre og håber jeg kan blive ved med til dagen jeg dør. Nu tænker mange af fitness guruerne sikkert "haha 10 måneder og han tror han ved noget omkring hårdt arbejde", men det har sq været muligt for mig at blive så vanvittig forelsket i en "hobby" på så kort tid. Dog er det så ik en hobby for mig da jeg ligger så meget tid i det. Jeg er bare utrolig bange for at jeg "smider" det her væk. Dog tvivler jeg meget på det da jeg ik kan gå lang tid uden at træne, men nogengange når jeg er dernede tænker jeg også bare jeg glæder mig til det er overstået.

Nogen der har været igennem det samme som jeg? Har læst steder et nyt program kunne hjælpe på det. Det med motiverende billeder osv er ik lige mig, håber mere på folk som har haft det samme problem og så fået "lysten" tilbage igen.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Enten udretter du noget, eller også går du i glemmebogen. Valget er nemt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog

Du kunne holde en deload fase hvor du fx. holder en pause på 7 dages tid også når du kommer tilbage er motivationen måske i top :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Kør et divideret styrke program hvor fokus er på at øge styrken. Det kan give noget motivation pludselig at flytte vægte der er højere end før og komme over et plateau :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Kostplan: Vis kostplan

Du kan godt prøve, en anden form for split. Personligt synes jeg, at et antagonist 3-split er super fedt og tilmed rigtig effektivt. Bryst,ryg - ben, mave - skuldre, arme. Kører det selv pt (dog AM/PM altså 2 gange om dagen - se evt. min log). Vælg nogen øvelser du kan lide. Er du træt af dødløft og squat - så drop dem! Ihvertfald for en periode, hvis det er dét som skal til for, at du får motivationen tilbage igen :) Prøv bare, at lad være med at tænke på om du er bange for, at du har mistet motivationen. Tag ned og træn uden, at tænke over det. Hold dig til et program - og fokusér på det ene sæt du er ved i stedet på, at tænke på du har 1½ time forud osv.

Håber du finder glæden ved træningen igen! =D>
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

"Do the thing and you shall have the power"

Ps. Det er okay at have oppe og nedture, når det kommer til træning. Så hold ud og motivationen vil komme!!

Best of luck.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Skift til 4-split.

Derudover er det fint at skippe nogle træninger. Lad være med at beate dig selv så meget over det. God vind.

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster