Hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg synes, at det føles mere naturligt med straps, dermed synes jeg, at løftet føles nemmere at gå til.
Hvad synes I?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

flamingopikken skrev:Oh noes. Det emne ender altid i en mudderkamp: BB'ere vs. SL'ere.

JannikB skrev:flamingopikken skrev:Oh noes. Det emne ender altid i en mudderkamp: BB'ere vs. SL'ere.
Det er meningen, at der skal komme lidt diskussion ud af det

flamingopikken skrev:JannikB skrev:flamingopikken skrev:Oh noes. Det emne ender altid i en mudderkamp: BB'ere vs. SL'ere.
Så burde du tjekke de tidligere tråde om emnet ud - der har været nogle laaange diskutioner mange gange før.

JannikB skrev:flamingopikken skrev:JannikB skrev:flamingopikken skrev:Oh noes. Det emne ender altid i en mudderkamp: BB'ere vs. SL'ere.
Så burde du tjekke de tidligere tråde om emnet ud - der har været nogle laaange diskutioner mange gange før.
My bad, burde nok havde regnet ud, at den havde været oppe et par gange før...
Meen når det nu er i gang. Hvis synes du

Casper.S skrev:Det er direkte dumt at bruge mixedgrip. SL'ere bør dog benytte det fra tid til anden.

Blind82 skrev:Casper.S skrev:Det er direkte dumt at bruge mixedgrip. SL'ere bør dog benytte det fra tid til anden.
Tror de fleste nybegyndere gerne vil have en begrundelse hvorfor det der dumt at bruge,
uden begrundelse virker det som om det er din egen holdning.
Men har hørt i DL tut videoer at man kan skade biceps ved mixedgrip
StefanM skrev:Bundgaard89 skrev:StefanM skrev:Bundgaard89 skrev:Hvorfor dog bruge straps?
Hvorfor dog ikke?
Hvis man er styrkeløfter, er der vel en fordel ved at træne med normalt greb? så man ikke pludselig døjer med manglende grebsstyrke når en gang du nærmer dig nogle tunge vægte..
Hvorfor skulle der dog være negativ sammenhæng mellem brug af straps og grebsstyrken?
Nu har jeg trænet med straps i måske 4 år, min almindelige grebsstyrke med dobbelt overhånd er steget af sig selv i denne periode og jeg har et stærkere greb end mine kammerater, der har trænet med mixed grip i hele perioden.
Tilgengæld er der en lang liste over ulemper ved mixed grip;
Øget stress af bicepssenen
Skæv trykfordeling over rygsøjlen
Uens træk i skuldrene
Fjerne fokus, når man repper
Skæv stimulering af ryggens muskulatur
Fjerne fokus fra det, man ønsker at fokusere på
Det er decideret dumt at køre mixed grip året rundt. Måske mærker man ikke noget de første par år, men med tiden skal det nok have en effekt.

Et af de bedre indlæg:

StefanM skrev:Et af de bedre indlæg:
Standard

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster