Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

annmarie skrev:er begyndt at traene om aftenen istedet for om morgenen men har netop laest en artikel der siger man ikke faar det samme ud af sin traening ved at traene om aftenen??
"Det er min erfaring med at træne sportsfolk, og i øvrigt med min egen træning, at man naturligt træner bedre med et højt cortisolniveau. Eftersom cortisolniveauet stiger med solen – når dagens højdepunkt ved 9-11-tiden og så langsomt daler igen, vil de fleste sikkert føle, at de kan præstere deres bedste om formiddagen
Hvis dine binyrer er udbrændte og du træner om aftenen efter arbejde og føler, du sover bedre, er det sandsynligvis fordi du faktisk stimulerer din cortisolproduktion så meget med træningen, at du alligevel får den bragt op på normalniveau.
Træn tidligere og du vil få bedre træningsresultater og vågne frisk og veludhvilet hver morgen."
det er fra denne artikel: http://www.alun.dk/traening-hvornaar-skal-du-traene.asp

Maj83 skrev:Det er inviduelt fra person til person hvornår på døgnet man træner bedst. Personligt træner jeg bedst om eftermiddagen og det er sjovt nok også i eftersmiddagstimerne at de fleste topidrætsfolk sætter nye resultater.
Grunden til at mange topper om eftermiddagen er at kroppen har noget at få indtaget nok energi, men det kræver selvfølgelig at man overholder sine måltider og sørger for at spise det rigtige.

annmarie skrev:Maj83 skrev:Det er inviduelt fra person til person hvornår på døgnet man træner bedst. Personligt træner jeg bedst om eftermiddagen og det er sjovt nok også i eftersmiddagstimerne at de fleste topidrætsfolk sætter nye resultater.
Grunden til at mange topper om eftermiddagen er at kroppen har noget at få indtaget nok energi, men det kræver selvfølgelig at man overholder sine måltider og sørger for at spise det rigtige.
jeg er super omhyggelig med min kost for tiden, hver 3 time og alt det, og foeler faktisk ogsaa at jeg kan loebe mere om aftenen i forhold til om morgenen som jeg gjorde foer, saa jeg fortsaettet bare hvis det skal goeres hvor det foeles mest rigtigt.

schulz skrev:sludder og vrøvl! Sidst jeg prøvede at træne om formiddagen var jeg ved at kaste op under hele træningen! Træner stort set kun optimalt efter 3-4 måltider, uanset tidspunkt. For mig er det måltiderne og energien der betyder nogetMen typisk har jeg det bedst mellem 5-7. Træn når du føler du er klar, og nu du sprudler af energi

zwiix skrev:er det bedst at gøre før aftensmad eller efter?.
kan huske engang jeg spiste en burger før. efter 10 minutters træning skulle jeg kaste op

*JJ* skrev:zwiix skrev:er det bedst at gøre før aftensmad eller efter?.
kan huske engang jeg spiste en burger før. efter 10 minutters træning skulle jeg kaste op
Det er ikke altid smart, at proppe et stort måltid i hovedet lige inden træning. Hvis jeg skal træne efter et stort måltid, så sørger jeg for, at der er gået ihvert fald en lille times tid inden jeg begynder...
Tag evt. en sund snack inden træning og spis aftensmad bagefter...?

annmarie skrev:jamen hvor sent kan man tillade sig at spise et maaltid med ca. 300 kcal om aftenen?
jeg er feks hjemme nu efter traening og er noedt til at spise kl 20 istedet for kl 18, og jeg HADER det. altsaa at spise sent.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster