Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 904
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 902

Følg bodybuilding.dk på

Morgentræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey fellow bb'ers.

Er der nogen der har erfaringer (både gode og dårlige) med træning tidligt om morgenen? Der er blevet vanvittigt crowded i PG om eftermiddagen, så jeg overvejer i stedet at træne klokken 6 om morgenen før skole tid. Så ville bare høre hvordan det går for jer der rammer jernet tidligt, eller for jer der bare har forsøgt sig med det.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Asomugha skrev:Hey fellow bb'ers.

Er der nogen der har erfaringer (både gode og dårlige) med træning tidligt om morgenen? Der er blevet vanvittigt crowded i PG om eftermiddagen, så jeg overvejer i stedet at træne klokken 6 om morgenen før skole tid. Så ville bare høre hvordan det går for jer der rammer jernet tidligt, eller for jer der bare har forsøgt sig med det.

Godt
- Masser af energi (når man har vænnet sig til det)
- Masser af plads
- Masser af tid resten af dagen

Dårligt
- Man skal vænne sig til det (ellers er man uoplagt og smadret)
- Du kan risikere at være smadret resten af dagen
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Enig i alle Gariks plusser, uenig i minusser. Morgentræning er Win.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg træner selv fra 6-8, 5-6 dage om ugen og jeg kan klart anbefale det! Men sørg for at stå op i ordentlig tid, så du kan få en ordentlig morgenmad. Det er ikke værd at sove 15 min ekstra og så gå på kompromis med den :)

Som de andre er inde på, er der ingen kø til noget og der er derfor god mulighed for drop/super-sets..

Man skal vænne sig til at stå tidligt op - mit ur ringer kl. 5 ALLE dage - også på off-dage. Så er det op og få lidt mad og holde døgnrytmen kørende.. Man kan virkelig mærke, hvis man ryger ud af rytmen.

Det sværeste ved det, er for mit vedkommende, at gå i seng, så jeg får minimum 7 timers søvn - især fordi jeg bor sammen med min kæreste. Men hvis ikke du har nogen forhindringer der, så er det "all win"

EDIT: Og så er der på en eller anden måde også noget tilfredsstillende ved, at være alene på gaden på vej til centret - og det er sgu meget fedt at gå der fra, fuld af energi og vide at de fleste andre først lige er stået op og har ædt en halv-skidt omgang morgenmad.
Og så er der pump med på uni ;)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Jeg træner kun på kaffe og vanvid om morgenen. Maden er primært psykologisk.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Legend skrev:Jeg træner kun på kaffe og vanvid om morgenen. Maden er primært psykologisk.

+1. Ud over det med vanvid.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Når man morgentræner er det "overstået". Så har du eftermiddagen til en masse andre ting istedet for at træne, lave mad og gå i seng.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Garik skrev:
Legend skrev:Jeg træner kun på kaffe og vanvid om morgenen. Maden er primært psykologisk.

I træner udelukkende på koffein hvis det er morgentræning?
Bruger ikke BCAA eller andre tilskud?
- Bare af nysgerrighed :)

Reputation point: 15

I starten var det ret svært for mig at få røven tidligt ud af sengen for at træne. Jeg har en del søvnproblemer, så når vækkeuret ringede ved en 5-6 tiden, så var det ualmindeligt svært at overbevise sig selv om at komme afsted. På en god dag sover jeg 5 timer om natten. Nu har jeg vænnet mig til det og er virkelig glad for at jeg kommer afsted tidligt. Næsten ingen mennesker og slet ingen kø! Jeg er frisk og veloplagt bagefter, det er først når jeg har fri at jeg mærker trætheden komme, men synes ikke at det er meget mere end de dage hvor jeg ikke træner.

Jeg er bare ikke god til mad så tidligt, så det er som regel bare kaffe og en banan. De dage hvor jeg skal træne efter jeg har fri er jeg langt mere uoplagt end om morgenen.
If milkshake brings all the boys to the yard - imagine what protein shake will do
Brugeravatar

Reputation point: 5

Bjørnson skrev:
Garik skrev:

En god kop kaffe er rigeligt hvis det kombineres med masser af vanvid.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Må sige på mine uni dage har jeg aldrig fået trænet om morgenen ... men jeg gør det i sommerferien når jeg arbejder ..
der har jeg 10 km på arbejde på cykel og så eller ned i centret og så er der stort morgenmads bord med friskbagte herligheder når jeg er færdig.

Det virker ekstremt godt for mig på den måde. Man skal dog lige vænne sig til det. Samtidig så syntes jeg virkelig man kan mærke forskel på om man er opvarmet eller ej når man træner om morgenen. Men ellers er det nice og man finder ud af hvor meget tid ens træning plejer at stjæle af en dagligdag..

I Mad diskussionen er jeg også på en STÆRK kop kaffe og en banan før træning og morgenmad bagefter.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

men en travl dag bestående af både skole og aftens arbejde bliver det også til morgentræning for mig. op halv 6 hvor jeg snupper en morgenshake lavet på ½ scoop protein + 1 banen og så et glas multijuice som væske, af pre-workout ryger der 3 x 200mg koffeintabs indbords det er nok til en 2 timers træning med en god opvarming som er rigtig vigtig når man lige er stået op. Det er min resipe for en god gang morgen træning..

og så er det virkelig fedt at komme hjem til en god gang aftensmad rester, så føles det heller ikke ''helt'' så forkert at spise som hvis man bare stod direkte til det :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 175.00

Enig i dette. Har sværere ved at få en ordentlig morgentræning hvis jeg har fået for meget i maven. Få trænet og så spis bagefter.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: 7100 Vejle

Træner her: DGI Huset i Vejle

Asomugha skrev:Hey fellow bb'ers.

elsker det, nogen perioder fucker jeg min døgnrytme, så jeg går i seng kl 8 eller lign, står op kl 3 så jeg lige kan få et måltid inden træning

det er nok lidt nedern at gå så tidligt i seng, men jeg er nedern!
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Bjørnson skrev:
Garik skrev:

Jeg træner om morgenen udelukkende med indtag af BCAA! Er ikke enig i at træning om morgenen er godt, fordi det så er overstået! Alle der er herinde elsker vel et eller andet sted træning og glæder sig til det. Det der er fedt ved det er at man kan gå frit omkring og smadre et kæmpe måltid indenbords efterfølgende.

Bakker desuden op om at det primært er det psykologiske aspekt der gør sig gældende ift. træning uden mad i maven. Min styrke er i hvert fald uændret mad i maven eller ej.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Bjørnson skrev:
Garik skrev:

Typisk står jeg op en 30-45 minutter før, jeg begiver mig mod centret. Får normalvis to hårdkogte æg og to kopper kaffe - så er jeg klar. Har jeg ingen sult, smider jeg noget BCAA i shakeren.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Det kan sagtens lade sig gøre.

Efter en uge eller to har du vænnet dig til den ændrede rytme.

IMO kan det godt svare sig at stå op en times tid før, fremfor at vælte direkte fra sengen
og ud af døren. For mit vedkommende gør morgenmad mere skade end gavn, så får jeg bare
lyst til at blive under dynen, plus at det ikke er fedt at squatte på fuld mave.

En kop kaffe/preworkout shake af en art burde være nok, og så spis efter træning.
Deal with it..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Fedt. Morgentræning it is! Tror jeg står op klokken 05:00 og får mig en kop kaffe og en lille smule morgenmad og så cykler 05:40, så passer det med at jeg er i centeret klokken 6 eller lidt over 6 (har 20-25 minutter på cykel) og så bare får en banan/shake efter træning og så kan jeg ellers spise noget mad i frikvarteret.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Jeg har også ændret min træningsvaner fuldstændigt, så jeg nu træner kl. 6 når centeret åbner. Jeg står op kl. 5, spiser en lille portion havregryn da min sult er minimal, men stadig nødvendig hvis jeg skal fungere.

Det er en vildt tilfredsstillende følelse at få trænet om morgenen. Masser af plads i centeret, og med tiden faktisk en hyggelig stemning da det stortset er de samme mennesker du ser om morgenen - ikke at du nødvendigvis snakker med folk, men det gør det lidt mere personligt.

Desuden er der ikke noget bedre end at have fri fra arbejde/skole og så have rigtigt FRI. Selvfølgelig elsker man at træne, men efter en lang dag er energien ofte helt i bund, og så er det altså bare fedt at have træningen 'overstået'. Som det også bliver nævnt af en overstående, så er det herligt at gå hjem om morgenen i stilhed efter en træning. Man føler sig som kongen ved at have stået tidligt op, og bilder mig selv ind i, at ambitiøse mennesker står tidligt op og udnytter dagen til fulde :)
Brugeravatar

Jeg synes klart morgentræning er det bedste for mig. Er meget mere skarp og oplagt resten af dagen :)
Brugeravatar

Må man spørge alle jer seje folk der har fået lavet omvænding til morgen træning om hvordan i gjorde det mht. sove vaner osv ? i kan da umuligt gå i seng kl 24 ?

Er der noget i har måtte gøre anderledes(se film på pc i stedet for fjernsyn f.eks) og tog i den i stiv arm eller stod i tidligere og tidligere op ? Samt hvordan påvirker det jer i weekenden i forhold til byture(står i også tidligt op i weekenden?) ?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Personligt skal jeg virkelig varme godt op når jeg træner om morgenen, især hvis der skal køres squat eller dødløft, ellers fucker min ryg. Ligeledes mangler jeg som regel 5 % i styrke om morgenen ift. hvis jeg træner om eftermiddagen, så jeg er generelt ikke så begejstret for morgentræninger. Min krop fungerer bare bedst når jeg har været i gang en hel dag i stedet for at skulle træne på en koldstart. Om du har det på samme måde eller om du sagtens bare kan knokle på fra morgenen af må du prøve af på din egen krop. På plussiden er der som regel god plads i centret, og det føles hardcore at træne mens alle andre slappe hoveder ligger og snuer.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Personligt er jeg langt mere udvilet om morgnen,

Herfra kan det stærkt anbefales :dope:

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Blunt skrev:Må man spørge alle jer seje folk der har fået lavet omvænding til morgen træning om hvordan i gjorde det mht. sove vaner osv ? i kan da umuligt gå i seng kl 24 ?

Er der noget i har måtte gøre anderledes(se film på pc i stedet for fjernsyn f.eks) og tog i den i stiv arm eller stod i tidligere og tidligere op ? Samt hvordan påvirker det jer i weekenden i forhold til byture(står i også tidligt op i weekenden?) ?

Gik i seng kl 8, stå op kl 3.

Se film på tv? det er de samme film alligevel.. og er liiiiidt for gammel til div reality programmer.. byture siger mig ikke noget alligevel :)

Når man først kommer ind i rytmen er det skide dejligt synes jeg, elsker at sidde de tidlige stille morgentimer med min kaffe imens kyllingen steger på panden og kartoflerne er i ovnen :D
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online