Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Det er muligt at smide fedt og opbygge masse hvis
- Man lige er begyndt at træne (Altså du har begyndergain)
- Man er MEGET overvægtig.

*mette* skrev:øv er "desværre" ikke overvægtig. ville bare gerne lige bytte et par kilo fedt ud med et par kilo muskler. Men det er åbenbart ikke lige til

Henning aa skrev:Det er muligt at smide fedt og opbygge masse hvis
- Man lige er begyndt at træne (Altså du har begyndergain)
- Man er MEGET overvægtig.
Jeg er godt klar over at ovenstående altid blive nævnt når spørgsmålet kommer op og ved heller ikke om det er rigtig, men hvorfor skulle kroppen reagerer anderledes for en trænet og en utrænet.
Jeg vil mene at kroppen reagere ens på diæt uanset om man ikke træner, har trænet ½ år eller har trænet i årtier.

*mette* skrev:Vil det ødelægge noget at løbe en 4 km tur 1-2 gange i ugen? træner op til et løb (bare 6 km) så vil gerne øve lidt.

*mette* skrev:Havde bare forstået det sådan at hvis man var igang med at opbygge muskelmasse skulle man helst ikke dyrke for meget cardio..

*mette* skrev:Havde bare forstået det sådan at hvis man var igang med at opbygge muskelmasse skulle man helst ikke dyrke for meget cardio..

Xiva skrev:*mette* skrev:Havde bare forstået det sådan at hvis man var igang med at opbygge muskelmasse skulle man helst ikke dyrke for meget cardio..
Hvis man stadig ligger i overskud, sker der ikke det helt store! Men at du regner det du forbrænder med og spiser ekstra er vigtigt!
Men ja, hvis du har mulighed for at quite motionen så skal du klart gøre det.

Friche skrev:Xiva skrev:*mette* skrev:Havde bare forstået det sådan at hvis man var igang med at opbygge muskelmasse skulle man helst ikke dyrke for meget cardio..
Hvis man stadig ligger i overskud, sker der ikke det helt store! Men at du regner det du forbrænder med og spiser ekstra er vigtigt!
Hvorfor synes du hun skal kvitte motionen? Det er da sundt at løbe lidt engang imellem og hvis Mette begynder at træne og løbe så skal der da nok komme nogle muskler på hvis kosten bare er tilpasset efter det.

Xiva skrev:Har bare læst at det skulle give bedere resultater hvis man holder Cardio og Muskelopbygning (bulk) hver for sig, også selv om man ligger i overskud.. Mener også det er blevet sagt flere gange her på forummet.

Friche skrev:Xiva skrev:Har bare læst at det skulle give bedere resultater hvis man holder Cardio og Muskelopbygning (bulk) hver for sig, også selv om man ligger i overskud.. Mener også det er blevet sagt flere gange her på forummet.
Nå, altså, jo, hvis man kan sprede det ud så man ikke løbe og styrketræner lige umiddelbart efter hinanden ville det være mest fordelagtigt, men man kan sagtens kombinere de to ting. Hvis vi snakker pro bb'ere kan man diskuttere hvor smart det er, men for almindelige motionister vil det næppe gøre den helt store forskel

*mette* skrev:Hehe pro bb'er vil jeg ikke lige kalde mig, er nok bare under kategorien motionist i det her tilfælde![]()
Træner hver anden dag for at opbygge muskler og vil så bare gerne løbe et par gange om ugen på hviledagene for lige at forbedre konditionen også.
Målet er at komme ned på en fedtprocent på 14-15 stykker (nu 17) og tage et par kilo muskler på.(vejer nu 49 kg og er 168 cm)

den bliver tit opdateret med nye billeder, og nye træninger næsten hver dag (: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... highlight=

Friche skrev:*mette* skrev:Hehe pro bb'er vil jeg ikke lige kalde mig, er nok bare under kategorien motionist i det her tilfælde![]()
Træner hver anden dag for at opbygge muskler og vil så bare gerne løbe et par gange om ugen på hviledagene for lige at forbedre konditionen også.
Målet er at komme ned på en fedtprocent på 14-15 stykker (nu 17) og tage et par kilo muskler på.(vejer nu 49 kg og er 168 cm)
Det lyder som en helt fin plan Mette! Man skal også passe på med at overteoretisere emnet. Men hvad med at oprette en log så vi kan følge lidt med i projektet? Så kan vi guide dig lidt undervejs også hvis der er problemer

*mette* skrev:Vil rigtig gerne have hjælp og kommentarer til min træning så vil lige oprette sådan en log i snakker om ... (hvis jeg lige kan finde ud af hvordan)

Xiva skrev:*mette* skrev:Havde bare forstået det sådan at hvis man var igang med at opbygge muskelmasse skulle man helst ikke dyrke for meget cardio..

nicklas.b.jensen skrev:grunden til man ikke kan gaine muskler under cut, er det ikke fordi: at kroppen er i en metabolsk (eller hva det nu hedder ;) ) tilstand og ikke en anabolsk?
Må hellere lige få det på plads

) og de resterende 5 måltider hun fordeler ud over dagen indeholder ingen form for kulhydrater, andet end dem hun får i sine grøntsager. Resten står på protein og sundt fedt. Og hun holder den på ligevægtsindtaget.

Friche skrev:nicklas.b.jensen skrev:grunden til man ikke kan gaine muskler under cut, er det ikke fordi: at kroppen er i en metabolsk (eller hva det nu hedder ;) ) tilstand og ikke en anabolsk?
Må hellere lige få det på plads
Du tænker vist på katabolsk, men det er man ikke heletiden selvom man cutterMetabolisme er stofskifte
den bliver tit opdateret med nye billeder, og nye træninger næsten hver dag (: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... highlight=

R3hder skrev:Nu skyder jeg lige en lille teori af, som jeg har gået og fiflet lidt med.![]()
Lad os antage at Mette's ligevægtsindtag er 2500kcal. Yesyes!
Mette står op, får en potion havregryn (som enhver seriøs atlet jo gør) og de resterende 5 måltider hun fordeler ud over dagen indeholder ingen form for kulhydrater, andet end dem hun får i sine grøntsager. Resten står på protein og sundt fedt. Og hun holder den på ligevægtsindtaget.
Ergo. De få kulhydrater hun har fået i løbet af dagen i form af havregryn, grønt og måske en smule i det fisk hun f. eks har spist, er jo med garanti blevet omdannet til glykogen og er med stor sansynlighed forbrændt. Proteinen kan jo ikke sætte sig. Min pointe er bare, musklernes behov er dækket, da ligevægtsindtaget er nået, endda med protein og sundt fedt. Men samtidig intet overflødigt kulhydrat?
Nu er klokken også over 12, men det var nu bare en tanke!
God mandag

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster