Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

-igor- skrev:I chin ups bruger man osse bryst musklerne utroligt meget, det er bla derfor jeg kan tage ca 100kg mere i chin ups end pull ups.

-igor- skrev:I chin ups bruger man osse bryst musklerne utroligt meget, det er bla derfor jeg kan tage ca 100kg mere i chin ups end pull ups.

Jo jo men den aktiveres da ikke i en nævneværdig grad? Der er jo intet pres i den bevægelseFriche skrev:Brystmusklen er nu også med til at adducere skulderleddet når der er indadrotation i skulderleddet er er jeg ret sikker på.

Dingo skrev:Jo jo men den aktiveres da ikke i en nævneværdig grad? Der er jo intet pres i den bevægelseFriche skrev:Brystmusklen er nu også med til at adducere skulderleddet når der er indadrotation i skulderleddet er er jeg ret sikker på.

RonniLarsen skrev:http://www.t-nation.com/article/most_recent/common_exercise_misconceptions_part_2
MYTE #8
Er det rigtigt at med overhåndsgreb går den mere i Teres major?
og er der noget af det andet der skrives om pullup/chinup der passer og/eller er der noget bs...
ps. ved godt man ikke altid kan stole på t-nation

Friche skrev:Brystmusklen er nu også med til at adducere skulderleddet når der er indadrotation i skulderleddet er er jeg ret sikker på.
Muskler har jo som regel flere end en funktion, lidt afhængig af hvor de er i forhold til deres udspring og hæfte.

NiklasO skrev:Friche skrev:Brystmusklen er nu også med til at adducere skulderleddet når der er indadrotation i skulderleddet er er jeg ret sikker på.
Muskler har jo som regel flere end en funktion, lidt afhængig af hvor de er i forhold til deres udspring og hæfte.
ja, det gør den ogsåmen brystet bliver jo ikke som sådan brugt, men bliver brystet så bare brugt som en form for stabilisator i øvelsen?

TheFatboy skrev:Jeg får i hvert fald pump i pecs, når jeg kører chinups. Dvs underhånd.

MesterRune skrev:TheFatboy skrev:Jeg får i hvert fald pump i pecs, når jeg kører chinups. Dvs underhånd.
Men når jeg kører mit splitprogram på ryg/biceps/ben dagen. Så kører jeg sommetider pullups for at ramme lat, og chin ups for at ramme biceps (dog aldrig på samme dage). Men det vil sige at når jeg tager chin ups, rammer jeg egentlig lat + biceps direkte? - så jeg ikke behøver en ekstra øvelse til lat efter det?

NiklasO skrev:men når du laver chin/pullups er det jo en ekstension i skulderleddet.
og brystet laver jo en fleksion i skulderleddet?
jeg mener, lats og brystet er jo hinandens antagonister, så de kan jo ikke arbejde samtidligt?

Friche skrev:NiklasO skrev:men når du laver chin/pullups er det jo en ekstension i skulderleddet.
jeg mener, lats og brystet er jo hinandens antagonister, så de kan jo ikke arbejde samtidligt?
Brystet kan andre ting end fleksion i skulderleddet. Lats og pecs er ikke per defintion antagonister. Hvorvidt de er antagonister eller agonister afhænger af den bevægelse der udføres, ikke af musklernes placering![]()
Dvs de kan godt være antagonister i nogle øvelser og agonister i andre

NiklasO skrev:Friche skrev:NiklasO skrev:men når du laver chin/pullups er det jo en ekstension i skulderleddet.
Brystet kan andre ting end fleksion i skulderleddet. Lats og pecs er ikke per defintion antagonister. Hvorvidt de er antagonister eller agonister afhænger af den bevægelse der udføres, ikke af musklernes placering![]()
okay, så for at få det helt ud i pap.
så er brystet synergist i chinups?

NiklasO skrev:Friche skrev:NiklasO skrev:men når du laver chin/pullups er det jo en ekstension i skulderleddet.

NoGood skrev:NiklasO skrev:Friche skrev:NiklasO skrev:men når du laver chin/pullups er det jo en ekstension i skulderleddet.
Ja!
Man har også målt aktivitet i lats under bænkpresøvelser så det går åbenbart også den anden vej.

Rasmus Ladefoged skrev:Der er en anden artikel om emnet på t-nation, så jeg tror ikke det er en and.
Dog har jeg altid læst at det er i pull ups at brystet bliver aktiveret, ikke i chin ups =)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster