Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Når man er født vatarm

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

.. og med tynde tynde underarme. Håndled der måler 14 cm i omkreds,er 40 år, vejer 75 kilo og knap kan nappe 10 armstrækninger, hvor langt, kan man mon så komme, med hensyn til mere fylde i især armene?
Jeg skal ikke (og kan ikke blive), til Kim Kold MKII, både pga. kropsbaygning og mine ambitioner med motionsløb, hvor jeg skal have mine ca. 3-4 halvmaraton, pr. år. Så ca. 50% løb og 50% styrketræning, er mit mål.

I starten af dette år, begyndte jeg for første gang i mit 40 år lange liv, at styrketræne. Og hoold kæft jeg er svag ](*,)
Jeg satser på 3 gange styrke og 3 gange løb, pr. uge. Jeg har købt kg. WHEY 100 fra BODYLAB og napper et par shakes af det, når jeg har trænet.

Jeg træner næsten kun i maskinerne og laver en fuldkrops workout, hver gang. Kun biceps, er med håndvægte (max. 9 kg :baby: )
Jeg starter med 10 min. crosstrainer opvarmning og derefter ca. 50 min. i maskinerne.

Skal jeg mon også købe noget Kreatin og er mine 3 gange om ugen ok?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal starte med at droppe maskinerne, finde dig en god instruktør og komme igang med squat og dødløft. Når det er på plads, er du allerede godt på vej mod at blive en mean machine :wink:
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Når du løber så langt, ser jeg ikke nogen grund til at du begynder at bygge muskelmasse.

Jeg ser et typisk langedistance atlet ud fra hvad du har skrevet, er det rigtigt?

Hvis ja; hvorfor lave det om hvis dit primære mål er lange løb?

Selvfølgelig er du svag i starten. Det var næsten alle som startede. Som 40 årig skal du nok ikke forvente at kunne få en muskelmasse som os unge, idet dit testosteron niveau nok ikke er som det har været.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Hængekøjen skrev:Du skal starte med at droppe maskinerne, finde dig en god instruktør og komme igang med squat og dødløft. Når det er på plads, er du allerede godt på vej mod at blive en mean machine :wink:

Mean Machine :´) Jeg vil hellere være en sød og rar Machine :drink:

Hvor om alting er. Hvad er der galt med maskinerne?

.. Og lige en ting til. Jeg vil gerne trappe mere ned med løb, til fordel for lidt mere bred ryg :mrgreen:

Hvis du løber så meget som du gør, kræver din krop også en masse kalorier. Hvis den ikke får det, taber du dig jo. Jeg ville trappe en hel del ned i løb, æde meget mere, træne hårdt med basis øvelserne (Squat, bænkpres og dødløft). Hvis din krop ikke har fået den næring som den har brug for, er det klart du ikke er større. At vurdere at du ikke kan komme til at ligne en bodybuilder grundet din nuværende form er imo noget vås (jeg siger ikke du skal træne for at ligne en BB.)

Go' træning :)

Reputation point: 5

newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

læs den her så er du allerede godt på vej, og husk kosten er alt afgørene for dine resultater :)
Be excellent to each other!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

The EctoLion skrev:http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

læs den her så er du allerede godt på vej, og husk kosten er alt afgørene for dine resultater :)

Nice :king:

Min plan var også, at køre de første 3-4 mdr. i "maskinrummet" og så gradvist, gå mere over, til frie vægte.

Cotton Arm skrev:
Hængekøjen skrev:Du skal starte med at droppe maskinerne, finde dig en god instruktør og komme igang med squat og dødløft. Når det er på plads, er du allerede godt på vej mod at blive en mean machine :wink:

Mean Machine :´) Jeg vil hellere være en sød og rar Machine :drink:

Hvor om alting er. Hvad er der galt med maskinerne?

.. Og lige en ting til. Jeg vil gerne trappe mere ned med løb, til fordel for lidt mere bred ryg :mrgreen:

Maskiner vil aldrig være bygget lige til lige præcis din størrelse, desuden træner frie vægte flere led da du skal bruge flere for at "styre" vægten.
Som det er blevet nævnt skal du bare starte med Squat, Dødløft og bænkpress, fokusere på det og så måske tilføje nogle biceps/triceps og skulder øvelser (latis, military press), og til en bredere ryg måske noget pulley.

Held og lykke.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Cotton Arm skrev:Min plan var også, at køre de første 3-4 mdr. i "maskinrummet" og så gradvist, gå mere over, til frie vægte.

Så lang tid er slet ikke nødvendigt, jo før du starter med frie vægte, desto bedre og jo hurtigere vil du få teknikken! :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Cotton Arm skrev:Min plan var også, at køre de første 3-4 mdr. i "maskinrummet" og så gradvist, gå mere over, til frie vægte.

Hvis noget skulle det være den anden vej rundt.
Alt det løberi vil uundgåeligt have en negativ effekt på din muskelvækst. Nu ved jeg ikke hvad dine absolutte mål er, eller hvad en "bred ryg" helt konkret indebærer, men det vil gavne dig at skære ned på konditionstræningen hvis du vil være en "rar machine".
Om titlen du har valgt til din tråd skal opfattes som en appetizer for en træningsguru der gerne vil belære, eller om du selv mener at det er noget der hindrer dig i forhold til at opbygge muskelmasse, kan jeg allerede fortælle dig nu, ikke er værd at spekulere på. Enten er du fra naturens side blevet tildelt gener som gør at du egner dig bedst til at løbe langt, eller også har du løbet dig selv tynd og slap. Either way har du altid gode odds for at pakke lidt mere masse på end du har nu, specielt med dit udgangspunkt, så det kan du sagtens glæde dig til. Sæt dig ind i det mest basale, det er ganske enkelt og der er mange artikler tilgængelige på sitet for en som dig.
God vind, Cotton Arm.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Måske kan et crossfit-hold som går på i basisøvelserne være en god start? Der burde nok være god instruktion osv. at hente.

Galleri: Vis galleri (1)

Nielze skrev:

Hvis noget skulle det være den anden vej rundt.
Alt det løberi vil uundgåeligt have en negativ effekt på din muskelvækst. Nu ved jeg ikke hvad dine absolutte mål er, eller hvad en "bred ryg" helt konkret indebærer, men det vil gavne dig at skære ned på konditionstræningen hvis du vil være en "rar machine".
Om titlen du har valgt til din tråd skal opfattes som en appetizer for en træningsguru der gerne vil belære, eller om du selv mener at det er noget der hindrer dig i forhold til at opbygge muskelmasse, kan jeg allerede fortælle dig nu, ikke er værd at spekulere på. Enten er du fra naturens side blevet tildelt gener som gør at du egner dig bedst til at løbe langt, eller også har du løbet dig selv tynd og slap. Either way har du altid gode odds for at pakke lidt mere masse på end du har nu, specielt med dit udgangspunkt, så det kan du sagtens glæde dig til. Sæt dig ind i det mest basale, det er ganske enkelt og der er mange artikler tilgængelige på sitet for en som dig.
God vind, Cotton Arm.

Tak for det.
Jeg tror nok, når jeg tænker efter, at jeg "bare" ønsker, at erstatte de ca. 5-6 kilo jeg vejer for meget, med muskler.. Sådan ca.
Jeg kan mærke, at det gavner mit løb helt vild meget, efter jeg er begyndt at styrketræne.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster