Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

J-S-O skrev:Kuglen, har du nogle links eller henvisninger til bøger angående dette, for lige netop det emne har jeg ikke læst noget om! Kunne være interessant nok at læse om hvor lang tid kroppen bruger på at vænne sig til en ny døgnrytme og hvilken indflydelse det får på både væksthormoner og signalstoffer i hjernen...

kuglen skrev:J-S-O skrev:Kuglen, har du nogle links eller henvisninger til bøger angående dette, for lige netop det emne har jeg ikke læst noget om! Kunne være interessant nok at læse om hvor lang tid kroppen bruger på at vænne sig til en ny døgnrytme og hvilken indflydelse det får på både væksthormoner og signalstoffer i hjernen...
nej det har jeg ikke, men jeg fik nogen papire omkring dette da jeg selv startede på natarbejde engang for en del år tilbage.. både med at man ikke måtte spise efter klokken 22 da det ville være med til at kroppen ville holde fast i sin gamle rytme eller noget i den stil. jeg skal nok lige se om jeg kan finde dem et eller andet sted..

S.K skrev:Har natarbejde fra 00:00-07:00. Vænner mig aldrig til døgnrytmen men har intet problem emd at sove når jeg kommer hjem hvad enten det er mørkt eller lyst udenfor. Spiser ca. 8-12 halve skiver rugbrød, 1 shake + 1 proteinbar i løbet af natten, samt ca. 2L vand. Det er den måde jeg prøve at få kørt nok ned, men kan sagtens mærke det påvirker min træning, da jeg som regel vågner ved 17-18 tiden og skal så træne ved 19 tiden og er ofte ik lige så hamrende oplagt og frisk til træning, som jeg kunne ha været.

J-S-O skrev:kuglen skrev:J-S-O skrev:Kuglen, har du nogle links eller henvisninger til bøger angående dette, for lige netop det emne har jeg ikke læst noget om! Kunne være interessant nok at læse om hvor lang tid kroppen bruger på at vænne sig til en ny døgnrytme og hvilken indflydelse det får på både væksthormoner og signalstoffer i hjernen...
nej det har jeg ikke, men jeg fik nogen papire omkring dette da jeg selv startede på natarbejde engang for en del år tilbage.. både med at man ikke måtte spise efter klokken 22 da det ville være med til at kroppen ville holde fast i sin gamle rytme eller noget i den stil. jeg skal nok lige se om jeg kan finde dem et eller andet sted..
Okay, det må du meget gerne

J-S-O skrev:J-S-O skrev:kuglen skrev:J-S-O skrev:Kuglen, har du nogle links eller henvisninger til bøger angående dette, for lige netop det emne har jeg ikke læst noget om! Kunne være interessant nok at læse om hvor lang tid kroppen bruger på at vænne sig til en ny døgnrytme og hvilken indflydelse det får på både væksthormoner og signalstoffer i hjernen...
Kuglen, hvad blev det til?

Rades skrev:J-S-O skrev:J-S-O skrev:kuglen skrev:J-S-O skrev:Kuglen, har du nogle links eller henvisninger til bøger angående dette, for lige netop det emne har jeg ikke læst noget om! Kunne være interessant nok at læse om hvor lang tid kroppen bruger på at vænne sig til en ny døgnrytme og hvilken indflydelse det får på både væksthormoner og signalstoffer i hjernen...
Kuglen, hvad blev det til?
http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/doegnrytme.htm
hvad med at google det selv

roedz skrev:S.K skrev:Har natarbejde fra 00:00-07:00. Vænner mig aldrig til døgnrytmen men har intet problem emd at sove når jeg kommer hjem hvad enten det er mørkt eller lyst udenfor. Spiser ca. 8-12 halve skiver rugbrød, 1 shake + 1 proteinbar i løbet af natten, samt ca. 2L vand. Det er den måde jeg prøve at få kørt nok ned, men kan sagtens mærke det påvirker min træning, da jeg som regel vågner ved 17-18 tiden og skal så træne ved 19 tiden og er ofte ik lige så hamrende oplagt og frisk til træning, som jeg kunne ha været.
Præcis, det er faktisk på samme måde som det fungere for mig, jeg møder kl 22.30 0g har fri kl 7.00 - så tager det godt 30-45 min at komme hjem. Plejer faktisk at gå de sidste ca 3 km hjem. Men jeg kan se du spiser en del mere end mig. Jeg tror jeg skal have lavet noget madpakke som jeg kan tage med, så jeg hele tiden har noget at spise, så jeg ikke bliver fristet i butikken. Vi sælger jo alt muligt lækkert i shell butikken
Men fedt at se det også kan fungere for andre, så er der håb..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster