Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 943
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Ned i fedtprocent og op i muskelmasse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

:D
Sidst rettet af nannycherry 28. feb 2014, 19:58, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

du "kan" ikke øge muskelmasse under cut. Så cut først og så kan du bulke bagefter og øge muskelmasse. Derudover lyder dit træningsprogram til at være lort. Kan ikke kommentere på andet da det er meget forvirrende sat op det du har skrevet.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du ikke forstår det, så undlad at kalde det lort. Men det er meget enkelt såmænd, det jeg mener er at jeg først træner cardio enten lav eller høj intesistet og derefter går til styrketræning af en bestemt muskelgruppe.

Det hele er lort

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 220.00

Takker for konstruktive svar - det var skide god hjælp til at gøre det bedre, tak for forslagene (Y)

nannycherry skrev:Hvis du ikke forstår det, så undlad at kalde det lort. Men det er meget enkelt såmænd, det jeg mener er at jeg først træner cardio enten lav eller høj intesistet og derefter går til styrketræning af en bestemt muskelgruppe.

Det er ikke så meget det. Det er mere mht. til kosten jeg mener. Dit træningsprogram er stadig lort (selvom det eneste du har postet er et træningssplit og ikke et program).

Det her jeg mener:

Mandag: ryg, skulder, triceps
Torsdag: Ben som bare fanden.

^^dis is crap. hvem har i øvrigt lavet dit program og hvordan ser resten af dit program ud? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

1. Smid din kostplan ind i kostplans funktionen herinde på siden så det er mere overskueligt for os at vurdere
2. Priotere styrketræning fremfor cardio, hvis du vil lave begge så adskil dem
3. Ingen grund til at have cheat days hvis dit slankeforløb er gået i stå

Styrkeliste

MadzP92 skrev:
nannycherry skrev:Hvis du ikke forstår det, så undlad at kalde det lort. Men det er meget enkelt såmænd, det jeg mener er at jeg først træner cardio enten lav eller høj intesistet og derefter går til styrketræning af en bestemt muskelgruppe.

Det er ikke så meget det. Det er mere mht. til kosten jeg mener. Dit træningsprogram er stadig lort (selvom det eneste du har postet er et træningssplit og ikke et program).

Det her jeg mener:

Mandag: ryg, skulder, triceps
Torsdag: Ben som bare fanden.

^^dis is crap. hvem har i øvrigt lavet dit program og hvordan ser resten af dit program ud? :)

Hvad er det der er lort ved min træning? At jeg kombinerer cardio og styrke?? Jeg har ikke nogen konkret plan, men træner jeg ben, så træner jeg bare benpres, squat, dødløft, lunges og diverse øvelser ved squatracken. Er det ikke underordnet lige præcis HVILKE øvelser jeg laver i forhold til vægttab? Så længe benene er blevet trænet tænker jeg???

Hej. Nu skal jeg være nok være konstruktiv.

Skriv hvad du foretager dig når du styrketræner. Hvis du bare winger det som det lige kommer, så er det første problem. Hvis du gerne vil have noget brugbar kritik, kan du jo starte med at notere øvelser samt SætxReps. Samtidigt har siden en kostplanfunktion der gør det væsentligt nemmere at overskue hvad du indtager - anvend den.

Angående fedtprocenten, såfremt du har fået det målt med via bioimpedans er det et ubrugeligt resultat.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

som sagt fyr din kost ind i kostplanen så folk kan forstå det.

Derudover så ja. Det er ikke særlig optimalt at lave en masse random ting selvom det er gode øvelser, og mere er ikke altid bedre. Især i FW ser man tit tøser som smadrer deres ben fra ende til anden uden det gavner særlig meget.

Hvad der grundlæggende er i vejen med dit program: ikke stor nok frekvens, fyldt med alt muligt fis, ingen bryst/biceps, ingen progressionstanker, ingenting af alt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har intet træningsprogram jeg følger uge efter uge, det er kun i squat og dødløft jeg har noget konkret jeg træner efter, og det er 6x10 i squat med 40 kg, og dødløft 30 kg og 4x20 gentagelser... Alt andet tager jeg på gefühlen faktisk...

MadzP92 skrev:som sagt fyr din kost ind i kostplanen så folk kan forstå det.

Derudover så ja. Det er ikke særlig optimalt at lave en masse random ting selvom det er gode øvelser, og mere er ikke altid bedre. Især i FW ser man tit tøser som smadrer deres ben fra ende til anden uden det gavner særlig meget.

Hvad der grundlæggende er i vejen med dit program: ikke stor nok frekvens, fyldt med alt muligt fis, ingen bryst/biceps, ingen progressionstanker, ingenting af alt.

Det skal jeg gøre, havde ikke set funktionen.
Træner biceps en gang om ugen bare, og bryst træner jeg ikke, af den simple grund jeg har implantater.... :oops: og får utrolig ondt efterfølgende. Progressionstanker.. aner ikke hvad du mener.

Du skal have ros for at du faktisk laver basisøvelser. Majoriteten af piger jeg ser i centret står og laver et eller snot i kablerne og prøver at "punkt forbrænde."

Få smidt din kostplan ind på sitet. Så er det meget nemmere for os at vurdere om du er på rette vej.

Og jeg tror egentlig når du har smidt de kilo du gerne vil smide, så begynder musklerne alligevel at stå mere frem. Fokuser på dit vægttab, og ikke muskelopbygning. Tag det til næste sæson!
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Hvordan sletter man sit indlæg??? Har sgu egentlig fortrudt jeg lagde det op, det var slet ikke henad det her jeg ønskede.. Havde håbet på noget hjælp, i stedet for at få smidt i hovedet at alt hvad jeg gør er lort :?

Jeg kan desuden heller ikke oploade kostplan, om det er fordi jeg har mac, det ved jeg ikke.. men det kan være ligemeget. Jeg finder andre veje at få hjælp på. :)

Progression betyder fremgang. En af centrale emner indenfor træningsteori er progressivt overload, hvilket betyder, at man langsomt øger stresset (på kroppen) i sin træning med henblik på videre fremgang. Du forbedre dig ikke synderlig, efter et vist punkt såfremt du ikke øger belastningen i din træning.

Du er en novice, og skal IKKE lave dit eget program.

At blive fortalt, at hvad man fortager sig er lort kan i en hvis grad være konstruktivt. Du har fået at vide du kan optimere. Opsøg selv en smule viden. Det tilbagevende svar du, såvel som andre, får er, at du skal begynde på SL5x5 eller B2B og evt. tilføje cardio efter behov.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Jeg synes du er virkelig dårlig til at tage imod hjælp. :(

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2
Brugeravatar

Styrkeliste

Du skal ikke høre på dem når de er så smarte og overlegne.

De er nogle store fyre, og nogle af dem har endda en marginal viden om fysisk træning.

Jeg er bare ked af at høre at de har så bittesmå pikke.

Dr.Brosicence skrev:Du skal ikke høre på dem når de er så smarte og overlegne.

De er nogle store fyre, og nogle af dem har endda en marginal viden om fysisk træning.

Lol lige lavet en profil for at trolle?

Styrkeliste

MadzP92 skrev:Jeg synes du er virkelig dårlig til at tage imod hjælp. :(

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2

Hvad skal jeg tage i mod? Jeg skriver jo netop fordi jeg ved jeg gør noget forkert, så behøves jeg ikke yderligere få at vide det er lort.
Opsummerende fra svarene - hvad ville du så mene jeg kunne bruge? Det eneste jeg ved nu jeg skal lave om er at jeg skal droppe muskelopbygning og fedttab på samme tid, da det ikke kan lade sig gøre. Det er jo sådanset det eneste skridt jeg er kommet nærmere, så lige præcis hvilken hjælp jeg skal tage i mod ved jeg ikke, synes ikke rigitg det er en hjælp. Blot bekæftet i at det er bullshit det hele jeg laver.

Gizminister skrev:
Dr.Brosicence skrev:Du skal ikke høre på dem når de er så smarte og overlegne.

Lol lige lavet en profil for at trolle?

Ja =D>

Det er sgu da helt ude at skide det her - HVOR sletter jeg mit indlæg? det ville være den største hjælp nogensinde..

nannycherry skrev:Det er sgu da helt ude at skide det her - HVOR sletter jeg mit indlæg? det ville være den største hjælp nogensinde..

Sådan er det for alle herinde. Det er ikke kun dig der bliver talt hårdt til. De er nogle bisser.

Men du skal ikke tage det så tungt. Halvdelen af dem der giver dig råd er dem der står nede i centeret og bæller proteindrik og går hjem og står foran spejlet og hiver sig i dillertjavsen imens de græder over den lille delle på maven de aldrig kunne slippe af med. :^o

nannycherry skrev:Det er sgu da helt ude at skide det her - HVOR sletter jeg mit indlæg? det ville være den største hjælp nogensinde..

Jeg gad ikke læse dit indlæg igennem :) men du er ikke anderledes end jeg selv var og mange andre begyndere er, det meste hvad man i starten laver er forkert, det første skridt er at erkende det, derefter læs nogle artikler på siden eller bodylab news :) så er du godt kørende :)

læs også denne her newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

* Det her er en af mine få konstruktive indlæg, håber du tager det til dig og hvis der er noget helt konkret du vil vide så helst ikke over 6 linjer :)
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

dette ville jeg gøre, hvis jeg var i dit sted, om det er konstruktivt er noget du selv vurdere.

1, finde dit ligevægtsindtag, og dermed finde det antal kcal du skal spise for at vedligeholde din vægt, derefter trækker du 500/1000 kcal fra, hvilket vil resultere i et vægttab på 2-4kg om måneden.

1.5, sørg for at få 2g protein og 1g fedt per kg du vejer.

2, hvad angår træningsdelen, ville jeg finde et simpelt full body program, da man i starten de første mange år får gode resultater af at lave øvelserne ofte.

3, Kardio er ikke noget man er tvunget til at lave under vægt, det er et værktøj man kan bruge for at spise mere, eller for at få en bedre kondition.

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 195.00

Det er sgu en lidt fjollet attitude at tage på sig. Selvfølgelig kunne vi skrive i et mere pædagogisk korrekt sprog, men det er internettet, så sådan er det.

MDJ, Metapod og Benjamin Reilly lagt nogle guldkorn ind i tråden. Udnyt det.

Og igen.. Lad vær med at forsøge at opbygge muskelmasse. Fokuser på dit vægttab nu. Det virker til at være din første prioritet.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Hvis du gerne vil ned i fedtprocent og op i mullermasse, så kan du jo se sådan her på det:

Når du træner, så forvandler kroppens fedt sig til muskler.

Du forbrænder kulhydraterne, men fedtet i dine depoter omdannes til muskler, og derfor så skal du måske skrue lidt op for at spise marginalt mere kulhydrat og så mere fedt.

Jeg gør selv sådan når jeg træner (jeg træner 4 gange om ugen, men overvejer at skære lidt ned, for jeg er så ved at nå overtræning, så du skal vente til du er i GOD form - jeg begyndte først at træne 4 gange om ugen efter et års tid cirka ), at du løber intervalløb (skiftevis hurtigt og langsomt) i et stykke tid og så træner musklerne bagefter. Man kan sige - uden at blive for teknisk - at så forbrænder du første fedt, og bagefter så opbygger du muskler.

Men gå langsomt frem med den metode. Den er hård ved kroppen, og du risikerer at smadre dit immunforsvar fuldstændigt.

ChuckNorris skrev:Hvis du gerne vil ned i fedtprocent og op i mullermasse, så kan du jo se sådan her på det:

Du forbrænder kulhydraterne, men fedtet i dine depoter omdannes til muskler, og derfor så skal du måske skrue lidt op for at spise marginalt mere kulhydrat og så mere fedt.

Jeg gør selv sådan når jeg træner (jeg træner 4 gange om ugen, men overvejer at skære lidt ned, for jeg er så ved at nå overtræning, så du skal vente til du er i GOD form - jeg begyndte først at træne 4 gange om ugen efter et års tid cirka ), at du løber intervalløb (skiftevis hurtigt og langsomt) i et stykke tid og så træner musklerne bagefter. Man kan sige - uden at blive for teknisk - at så forbrænder du første fedt, og bagefter så opbygger du muskler.

Men gå langsomt frem med den metode. Den er hård ved kroppen, og du risikerer at smadre dit immunforsvar fuldstændigt.

1+
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

ChuckNorris skrev:Hvis du gerne vil ned i fedtprocent og op i mullermasse, så kan du jo se sådan her på det:

Worst piece of shit ever... #-o

Det er simpelthen ikke fysisk muligt. Fedt er lipider og kan IKKE omdannes til muskel
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Lyt til gutten her. Han lyder virkelig som en, der har sat sig ind i tingene. Jeg vil vædde guldhornenes værdi i Anders And blade på at ChuckNorris bænker mindst 150kg og ligner en upcomming Arnold. Det er lige netop sådanne nogle indlæg vi skal have flere af på siden. Thumbs up ChuckNorris! =D> [-o< :dope:
Brugeravatar

Reputation point: 75

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online