Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MortenFF skrev:400 gram protein om dagen? Det lyder vanvittigt!
Kan kroppen overhovedet optage den slags mængder?
Det må da unægtelig gå udover fordøjelsen. Oder was?

Dingo skrev:MortenFF skrev:400 gram protein om dagen? Det lyder vanvittigt!
Det har næppe nogen synderligt gavnlige effekter udover højere termogenese og det at protein mætter bedre end meget andet. Man skal bare huske at det alene vil bidrage med 1600 kcal, så resten skal justeres herefter.
Mener du virkninger på basalstofskifte på en negativ eller positiv måde?Kan kroppen overhovedet optage den slags mængder?
Ja, hvorfor skulle den ikke kunne det?
Det var et reelt spørgsmål!Det må da unægtelig gå udover fordøjelsen. Oder was?
Det kan jeg ikke se hvorfor det skulle
Forklar venligst!
Hvorfor er det altid at høje mængder protein smækker folk over i det filosoferende hjørne med om det kan optages osv, men aldrig hvis man snakker fedt eller carbs?

micker skrev:Nu jeg har jeres opmærksomhed.. Faldt over den her artikkel; http://musclezone.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=185
Der påstår det er muligt at gaine muskelmasse samtidig med man taber fedt?

Houd skrev:Ifølge mange på bb.dk er det broscience. Har selv haft glimrende resultater med både anabolic diet og carb back loading hvor jeg har gainet samtidigt med at jeg smed fedt. Så ifølge mig er den artikel spot on. Det var bl.a. mig selv der fortalte Banned(author) omkring mine egne erfaringer med carb back loading, da han i sin tid postede på Bodyhouse, om nogle havde erfaringer med den. Ville foreslå en interesseret læser til at søge info omkring CBL på t-nation.com

markn skrev:Houd skrev:Ifølge mange på bb.dk er det broscience. Har selv haft glimrende resultater med både anabolic diet og carb back loading hvor jeg har gainet samtidigt med at jeg smed fedt. Så ifølge mig er den artikel spot on. Det var bl.a. mig selv der fortalte Banned(author) omkring mine egne erfaringer med carb back loading, da han i sin tid postede på Bodyhouse, om nogle havde erfaringer med den. Ville foreslå en interesseret læser til at søge info omkring CBL på t-nation.com
Anabolic diet, kan du ridse kort op hvad det er ?:)

RookRook skrev:markn skrev:Houd skrev:Ifølge mange på bb.dk er det broscience. Har selv haft glimrende resultater med både anabolic diet og carb back loading hvor jeg har gainet samtidigt med at jeg smed fedt. Så ifølge mig er den artikel spot on. Det var bl.a. mig selv der fortalte Banned(author) omkring mine egne erfaringer med carb back loading, da han i sin tid postede på Bodyhouse, om nogle havde erfaringer med den. Ville foreslå en interesseret læser til at søge info omkring CBL på t-nation.com
http://stronglifts.com/anabolic-diet-101-the-definite-anabolic-diet-guide/
Det går ud på at man starter med 12 dage hvor du kun spiser kød (protein 40%), og fedt (60%), samt 25 g. kulhydrater pr. dag. Derefter kører du med 5 dage no-carb og 2 dage carb...

Houd skrev:RookRook skrev:markn skrev:Houd skrev:Ifølge mange på bb.dk er det broscience. Har selv haft glimrende resultater med både anabolic diet og carb back loading hvor jeg har gainet samtidigt med at jeg smed fedt. Så ifølge mig er den artikel spot on. Det var bl.a. mig selv der fortalte Banned(author) omkring mine egne erfaringer med carb back loading, da han i sin tid postede på Bodyhouse, om nogle havde erfaringer med den. Ville foreslå en interesseret læser til at søge info omkring CBL på t-nation.com
Det går ud på at man starter med 12 dage hvor du kun spiser kød (protein 40%), og fedt (60%), samt 25 g. kulhydrater pr. dag. Derefter kører du med 5 dage no-carb og 2 dage carb...
Det er en meget outdated form for anabolic, men ja grund princippet er dette.

RookRook skrev:Houd skrev:RookRook skrev:markn skrev:Houd skrev:Ifølge mange på bb.dk er det broscience. Har selv haft glimrende resultater med både anabolic diet og carb back loading hvor jeg har gainet samtidigt med at jeg smed fedt. Så ifølge mig er den artikel spot on. Det var bl.a. mig selv der fortalte Banned(author) omkring mine egne erfaringer med carb back loading, da han i sin tid postede på Bodyhouse, om nogle havde erfaringer med den. Ville foreslå en interesseret læser til at søge info omkring CBL på t-nation.com
Det er en meget outdated form for anabolic, men ja grund princippet er dette.
Var ikke klar over der var nyere udgaver, men nu ved jeg så det. tak

Dingo skrev:MortenFF skrev:Kan kroppen overhovedet optage den slags mængder?
Ja, hvorfor skulle den ikke kunne det?

Thorsen skrev:Hvorfor æder bodybuildere mon op mod 600g protein om dagen? tror i det er fordi de tænker'' jeg pisser lortet ud aligevel?''

Poul Haacker skrev:For meget protein kan være en rigtigt dårlig idé og JA der kan "ske noget ved det".
Uheldige ting ved for højt protein indtag:
Man får for lidt kulhydrat og for meget animalsk fedt.
For lidt kulhydrat kan øge cortisol og er generelt uheldigt hvis målet er at øge eller fastholde muskelmassen.
Kulhydrat er antikatabolsk, at have for lavt indtag er en rigtigt dårlig idé
hvis målet er at øge eller fastholde muskelmassen.
Præstationen vil nedsættes ganske markant ved for lavt kulhydrat, særligt hvis trådstarter dyrker anden idræt.
For højt protein indtag kan påvirke niveauerne af testosteron negativt, omend det ikke er i særligt voldsom grad.
Kombineret med for lavt kulhydrat kan det dog godt gå hen og blive signifikant.
For højt protein indtag i sig selv er forbundet med dårligere proteinsyntes(muskelopbygning) end et tilpas protein indtag.
Behovet ligger et sted mellem 1-1,8gram protein pr kg kropsvægt.
Der er en høj grad af konsensus på området at 1,8 er det højest nødvendige (med en god fejlmargen)
SAMT at folk der styrketræner regelmæssigt er BEDRE til at udnytte proteinet i kosten
og derfor sandsynligvis ikke har samme behov som de 1,8gram protein ELITE udholdenheds idrætsudøvere har behov for.
Med et mindre kulhydrat indtag bliver chanchen for at nok fiber og mikronæringsstoffer i kosten stærkt forværret.
Det er hamrende usundt ikke at få nok vitaminer og mineraler samt fiber fra sin kost
og det vil sandsynligvis mindske ens chance for at opnå gode resultater med sin træning.
Nu har jeg snydt lidt og kigget i Jellers gamle log. Dengang vejede Jeller 78kg.
Et indtag på 250gram protein med en kropsvægt på 78kg giver et indtag på 3,2gram protein pg kg kropsvægt.
Det er så højt et indtag at jeg ville frygte det kunne være sundhedsskadeligt ved længere tids indtag.
3,2gram er sandsynligvis i nærheden af det dobbelte af det optimale, rent vanvid.

ptormx skrev:Ham der har skrevet artiklen er på krudt. Måske det forklarer noget?

Houd skrev:ptormx skrev:Ham der har skrevet artiklen er på krudt. Måske det forklarer noget?
Nej

Boris Eleiko skrev:Houd skrev:ptormx skrev:Ham der har skrevet artiklen er på krudt. Måske det forklarer noget?
Nej
det er der vel ingen af jer der reelt ved noget om, medmindre han selv har udtalt at han har taget steroider. Det er de færreste som siger de krudter den uden reelt at gøre det, hvor i mod mange siger de ikke er on, når de er.

Houd skrev:Boris Eleiko skrev:Houd skrev:ptormx skrev:Ham der har skrevet artiklen er på krudt. Måske det forklarer noget?
Nej
det er der vel ingen af jer der reelt ved noget om, medmindre han selv har udtalt at han har taget steroider. Det er de færreste som siger de krudter den uden reelt at gøre det, hvor i mod mange siger de ikke er on, når de er.
Uden tvivl om at han har været på kur, mange gange. Det er ikke en hemmelighed. Men fyren ovenover ligger op til at carb back loading kun virker efter hensigten, hvis du juicer samtidigt. Hvilket er forkert.

Boris Eleiko skrev:Houd skrev:Boris Eleiko skrev:Houd skrev:ptormx skrev:Ham der har skrevet artiklen er på krudt. Måske det forklarer noget?
Nej
Uden tvivl om at han har været på kur, mange gange. Det er ikke en hemmelighed. Men fyren ovenover ligger op til at carb back loading kun virker efter hensigten, hvis du juicer samtidigt. Hvilket er forkert.
men der er heller ikke nogen tvivl om at krudt ændre det aspekt med opbygge muskler og smide fedt på samme tid, så tildels har han vel ret, da du med krudt givetvis ville kunne få et større udbytte i den hensigt.

Houd skrev:Boris Eleiko skrev:Houd skrev:Boris Eleiko skrev:Houd skrev:ptormx skrev:Ham der har skrevet artiklen er på krudt. Måske det forklarer noget?
Nej
men der er heller ikke nogen tvivl om at krudt ændre det aspekt med opbygge muskler og smide fedt på samme tid, så tildels har han vel ret, da du med krudt givetvis ville kunne få et større udbytte i den hensigt.
Uden tvivl. Ligesom du vil opnå fordele på mange andre måder. Det er bare ikke en præmis for at CBL virker.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster