Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Omdan fedt til muskler!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey alle,

Avisen BT har i dag bragt en 3 siders artikel om hvordan man taber sig til sommer.

Under kategorien bodybuilding/styrketræning siger de, at ikke alle bliver store af at træne og det er på trods af, at det fedt man har, bliver omdannet til muskler.

Udtalelserne i artiklen kommer fra eksperter vel og mærke.

Så vidt jeg er orienteret er det en fed myte!

Men hvad siger i til det?
What noice annoyes an oyster most? A noicy noice annoyes an oyster most!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lad være med at læs BT/Ekstrabladet og lignende.

Logbog: Vis logbog

Nis skrev:Lad være med at læs BT/Ekstrabladet og lignende.

ENIG ENIG ENIG. ! Mange af deres artikler er outdated og fukt.
har selv læst dem mange gange , de især vilde med at poste en hel masse ting om kræft.

" sådan undgår du kræft " / " 10 ting der giver kræft " / " tegn på kræft " / " frugt mindsker kræft risikoen ".

Man tænker bare HOLD nu kæft og lev livet :D
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jamen jeg er enig. Jeg læser heller aldrig aviser, men...

Hvad gør man så, når der er en som kommer hen og stikker den op i hovedet på en og siger "se her! Det er jo det jeg har sagt hele tiden, fedt bliver omdannet til muskler!"?

Og det der irriterer mig ved artiklen er, at nu er der tusinde af mennesker der går rundt med den opfattelse af, at det er rigtigt!
Brugeravatar

Styrkeliste

Skriv et læserbrev :D?
Brugeravatar

Geografisk sted: Gredstedbro

Træner her: Konge Å Hallen motionscenter

Galleri: Vis galleri (2)

HommkufH skrev:

Hvad gør man så, når der er en som kommer hen og stikker den op i hovedet på en og siger "se her! Det er jo det jeg har sagt hele tiden, fedt bliver omdannet til muskler!"?

Og det der irriterer mig ved artiklen er, at nu er der tusinde af mennesker der går rundt med den opfattelse af, at det er rigtigt!

Det er fordi tusinde af mennesker er totalt idioter og tænker "Når det står i en avis, så må det være rigtigt!"

Folk evner simpelthen ikke at forholde sig kritisk til stoffet og undersøge det. Det er for besværligt. Det er lettere at tro på alt hvad avisen skriver og siger, og fjernsynet for den sags skyld.

sørgeligt, men sandt!
It doesn't matter what car you are driving, the only thing that matters is the size of the arm hanging out of the window!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Ligger den et sted på nettet? Kunne være sjovt at læse den hvis du kan finde den :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

TR88 skrev:
HommkufH skrev:

Det er fordi tusinde af mennesker er totalt idioter og tænker "Når det står i en avis, så må det være rigtigt!"

Folk evner simpelthen ikke at forholde sig kritisk til stoffet og undersøge det. Det er for besværligt. Det er lettere at tro på alt hvad avisen skriver og siger, og fjernsynet for den sags skyld.

sørgeligt, men sandt!

Men argumenterne står jo stærkt, når det er såkaldte kost og trænings"eksperter" som udtaler sig... Desværre...

Men er der egentaget et sted på nettet hvor man kan få bekræftet, at man ikke kan omdanne fedt til muskler? For det eneste jeg kan finde når jeg søger, er påstande mod påstande, ikke nogle egentlige undersøgelser eller forklaringer..!

Er selvfølgelig 100% af den overbevisning, at man ikke kan omdanne fedt til muskler, men kunne være rart at få noget baggrundsviden, så man kan modargumentere myterytterne...
Brugeravatar

Styrkeliste

"Omdan fedt til muskler" lyder lidt bedre end "Styrketræning er en effektive måde at øge muskelmassen og mindske fedtdepoter".
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

tjr skrev:"Omdan fedt til muskler" lyder lidt bedre end "Styrketræning er en effektive måde at øge muskelmassen og mindske fedtdepoter".

"omdan fedt til muskler" er bare overskriften som jeg har skrevet den.

I artiklen står der: "Styrketræning omdanner fedt til muskler" og derfor er det en god ting at styrketræne, da muskler har en højere forbrænding end fedt.
Brugeravatar

Styrkeliste

HommkufH skrev:
TR88 skrev:
HommkufH skrev:

sørgeligt, men sandt!

Men argumenterne står jo stærkt, når det er såkaldte kost og trænings"eksperter" som udtaler sig... Desværre...

Men er der egentaget et sted på nettet hvor man kan få bekræftet, at man ikke kan omdanne fedt til muskler? For det eneste jeg kan finde når jeg søger, er påstande mod påstande, ikke nogle egentlige undersøgelser eller forklaringer..!

Er selvfølgelig 100% af den overbevisning, at man ikke kan omdanne fedt til muskler, men kunne være rart at få noget baggrundsviden, så man kan modargumentere myterytterne...

De fleste sladderblade er også gode til at omformulere hvad 'eksperter' oprindeligt har sagt så budskabet er helt anderledes.

Har desværre ingen argumentation for det, men det er jo fysiologisk umuligt at omdanne fedtvæv til muskelvæv
It doesn't matter what car you are driving, the only thing that matters is the size of the arm hanging out of the window!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster