Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

cmvs skrev:Hey!
Min kammerat har tilbudt en bøtte 5 kg's proteinpulver. Bøtten har ikke været åbnet, men datoen er overskrevet med 12 måneder.
Kan det stadig anvendes, eller er effekten forsvundet?
På forhånd tak

...Som alle andre fødevarer har proteinpulver også en begrænset holdbarhed. Dog er proteinpulver et tørstof og derfor sker der ikke særlig meget biologisk aktivet i pulveret, forudsat at proteinpulver ikke bliver udsat for fugt og/eller direkte sollys.
Jeg kan ikke garantere dig at dit proteinpulver, efter 3 år, stadig er 100 % frisk, men det er god sandsynlighed for det. Vi er i øvrigt meget konservative når vi giver vores produkter, herunder vores proteinpulver, holdbarhedsdato.

Kan det stadig anvendes, eller er effekten forsvundet?

Thorben skrev:Selv salt er der "mindst holdbar til" på pakken, selvom det kan bruges 1000 år senere.

JB skrev:Thorben skrev:Selv salt er der "mindst holdbar til" på pakken, selvom det kan bruges 1000 år senere.
Dårligt eksempel når der på salt står "Mindst holdbar til: Uendeligt"*
*Der tages forbehold for forskellige mærker

Vesterling skrev:What the fuck am I reading? Hvilken kilde har du det fra, August?...Som alle andre fødevarer har proteinpulver også en begrænset holdbarhed. Dog er proteinpulver et tørstof og derfor sker der ikke særlig meget biologisk aktivet i pulveret, forudsat at proteinpulver ikke bliver udsat for fugt og/eller direkte sollys.
Jeg kan ikke garantere dig at dit proteinpulver, efter 3 år, stadig er 100 % frisk, men det er god sandsynlighed for det. Vi er i øvrigt meget konservative når vi giver vores produkter, herunder vores proteinpulver, holdbarhedsdato.
Tag f. eks en mælk, der står typisk 1-3 dage efter åbning ved + 5 grader. Fordi den når fjerdedagen betyder ikke at den pludselig er blevet giftig.

Juniorr skrev:Enig, jeg ville nu også hellere købe noget som var nyt, så du er sikker på du får den ønskede effekt!

FKBS skrev:Jeg har selv ædt weightgainer fra bodylab, som var 1,5 år over holdbarhedsdatoen, no problem. Ingen ekstra toiletbesøg eller ubehag. Er det opbevaret som det bør, ville jeg ikke have noget problem med at drikke det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster