Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

jeg overvejer at bytte pausedagen ud med en ben træning med 6 sæt leg curls og 6 sæt leg extensions.
Derudover overvejer jeg at tage en 100 armbøjninger hver morgen (vil gjerne blive bedre til det) samt 50
Mavebøjninger.
Vil det resultere i overtræning?

TheCzech skrev:jeg overvejer at bytte pausedagen ud med en ben træning med 6 sæt leg curls og 6 sæt leg extensions.
Med hvilket formål?
- vil gjerne ha fokus på mine ben de næste 5
Måneder. Det er mit weakpoint.Derudover overvejer jeg at tage en 100 armbøjninger hver morgen (vil gjerne blive bedre til det) samt 50
Mavebøjninger.
Med hvilket formål?
- vil genre blive bedre til at tage flere armbøjninger, men ved ikke om det vil mindske eller forøge min vækst i brystet(vil tage dem bredt)Vil det resultere i overtræning?
Næppe.

BigHungry skrev:Jeg oplever sjældent at folk overtræner. Til gengæld bruger de en masse tid og energi på at en masse træningssessioner, øvelser, sæt og reps med dårlig programmering. Eller programmeringen kan være udmærket, men deres program/split giver dem bare ikke energi, fokus og restitution til at følge programmeringen og få de fornødne resultater.
Så nej, du overtræner næppe, men du hindrer måske din egen progression. Hvis du søger på strength standards kan du meget hurtigt finde ud af, hvor du burde være styrkemæssigt i forhold til din kropsvægt og træningserfaring. Ud fra det kan du også teoretisk estimere hvor hurtigt en fremgang du burde have under et kalorieunderskud.

darkthrone skrev:Det hele er meget individuelt og kommer an på intensiteten. Men noget mange undervurderer i træning er, at nogle gange er "less is more".
Desuden skal du også have in mente at der er forskel på overreaching og overtræning. Det er to forskellige stadier.

micker skrev:BigHungry skrev:Jeg oplever sjældent at folk overtræner. Til gengæld bruger de en masse tid og energi på at en masse træningssessioner, øvelser, sæt og reps med dårlig programmering. Eller programmeringen kan være udmærket, men deres program/split giver dem bare ikke energi, fokus og restitution til at følge programmeringen og få de fornødne resultater.
Så nej, du overtræner næppe, men du hindrer måske din egen progression. Hvis du søger på strength standards kan du meget hurtigt finde ud af, hvor du burde være styrkemæssigt i forhold til din kropsvægt og træningserfaring. Ud fra det kan du også teoretisk estimere hvor hurtigt en fremgang du burde have under et kalorieunderskud.
Så du vil formode at en ekstra ben dag vil skade mig mere hypertrofi mæssigt end gavne mig?
Og det samme med arm/mvebøjninger og hypertrofien der?
Føler dog jeg får et virkelig godt pump under armbøjninger men ikke under de bryst øvelser jeg laver pt, synes ikke rigging det giver pump

Søren pedersen skrev:darkthrone skrev:Det hele er meget individuelt og kommer an på intensiteten. Men noget mange undervurderer i træning er, at nogle gange er "less is more".
Desuden skal du også have in mente at der er forskel på overreaching og overtræning. Det er to forskellige stadier.
"Less is more" er noget man bruger når man ikke får kcal nok, og der passer det, "More makes more" burde være udtrykket som folk burde følge, æd mere træn mere, så sker der mere.
mvh

Søren pedersen skrev:darkthrone skrev:Det hele er meget individuelt og kommer an på intensiteten. Men noget mange undervurderer i træning er, at nogle gange er "less is more".
"Less is more" er noget man bruger når man ikke får kcal nok, og der passer det, "More makes more" burde være udtrykket som folk burde følge, æd mere træn mere, så sker der mere.
mvh

- vil gjerne ha fokus på mine ben de næste 5
Måneder. Det er mit weakpoint.

mvh

BigHungry skrev:Søren pedersen skrev:darkthrone skrev:Det hele er meget individuelt og kommer an på intensiteten. Men noget mange undervurderer i træning er, at nogle gange er "less is more".
mvh
Jeg vil mene, at "less is more" er noget man bruger til unge fyre, der ikke er på roids, men tror de skal træne på samme måde, som folk der er. Eller i hvert fald tror, de skal træne som folk, der er langt længere henne på styrkekurven, end de selv er. Det referer ikke til lavere intensitet eller styrke. Tværtimod. Det referer til færre øvelser og volume, så de netop kan få gang i en bedre intensitet, jf SL5x5 etc.

Fyrkat skrev:Poul Haacker har lavet 2 gode videoer om emnet:

Søren pedersen skrev:Fyrkat skrev:Poul Haacker har lavet 2 gode videoer om emnet:
Jeg er nu ikke meget for Poul Haacker, det er som at tage imod råd om ridning fra en som ikke har mødt en hest irl, men har læst meget om ridning.
mvh

Søren pedersen skrev:
Her er vi vist meget uenige, når den tekniske del er lidt med, så bør der køres igennem mener jeg, og massere af mad, krudt eller ej, så mener jeg at tilvænne kroppen til store mængder mad og ubehageligt meget træning er vejen frem, selvfølgelig skal det tilvænnes i en eller anden grad, et kcal overskud på 1500kcal ville få de fleste til at miste lysten til mad, men over de første 3-4mdr ville jeg sætte min fokus på at tilvende kroppen mad nok, og fra en masse kød og grønt som mætter godt.

Søren pedersen skrev:Fyrkat skrev:Poul Haacker har lavet 2 gode videoer om emnet:
Jeg er nu ikke meget for Poul Haacker, det er som at tage imod råd om ridning fra en som ikke har mødt en hest irl, men har læst meget om ridning.
mvh

mvh

Thomas Jagd skrev:Søren pedersen skrev:Fyrkat skrev:Poul Haacker har lavet 2 gode videoer om emnet:
mvh
Så fordi Ulrik Wilbek aldrig har spillet håndbold på et særligt højtplan, så er han en elendig træner?
Og fordi en given bodybuilder eller styrkeatlet har krudtet sig til gode resultater, til trods for at han ikke aner et klap omkring træning, så er han en god træner?
Dit argument holder ikke.
Der er mange gode trænere, som aldrig har opnået noget selv, eller som ikke ligner noget specielt. En af de bedste styrkeløfts trænere i verden, Boris Sheiko, er bare en gammel grå mand, som ikke ligner en som nogensinde har løftet vægte. Og det er også rigtigt mange krudthoveder, som aldrig var blevet store, hvis de ikke havde krudtet den. Mest af alt fordi de ikke har fattet et klap omkring træning.
Og hvornår er man stor og stærk nok til at blive lyttet til? Når man ligner Ronnie Coleman og er ligeså stærk som Brian Shaw?
Jeg er faktisk enig i meget af det du til tider skriver. Folk pyldre for meget, og gider ikke træne hårdt. Der ville være langt flere store og stærke mænd, hvis folk bed tænderne sammen, og gad den gas i centret. Men du virker til at være rimeligt snæversynet i mange af dine betragtninger. Der er immervæk forskel på folk. Og specielt på dem som krudter den/har krudtet den, og dem som ikke gør det.

Da jeg lavede indlægget for mit specifikke vedkommende og ikke generelt.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster