Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Özlem Cekic: Min hund har spist mine lektier

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Slettet kritiske indlæg på sin Facebook gruppe og giver så Facebook skylden :D

http://www.facebook.com/pages/%C3%96zle ... 7520761764

Özlem Cekic: Kære Alle. Jeg har et teknisk problem med min politiker side. Og derfor bliver indlæg slettet. Og vi arbejder på det, men det tager tid:-) Håber vi har løst det inden for et par timer
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

Hun er ikke lige min kop te hende Özlem Cekic. At påstå en person, der har udbetalt ~16.000,- hver måned er fattig, er simpelthen til grin ](*,) Så ville alle studerende i landet være fattige, hvilket på ingen måde er tilfældet.

Derudover svarer 16.000 kroner udbetalt jo faktisk til en ganske pæn hyre herhjemme, hvorfor jeg godt forstår denne "Carina", når hun vælger at modtage kontanthjælp i 20 år. Havde jeg kunne få samme sum, sad jeg heller ikke og besvarede telefonopkald dagen lang.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Garik skrev:Hun er ikke lige min kop te hende Özlem Cekic. At påstå en person, der har udbetalt ~16.000,- hver måned er fattig, er simpelthen til grin ](*,) Så ville alle studerende i landet være fattige, hvilket på ingen måde er tilfældet.

Derudover svarer 16.000 kroner udbetalt jo faktisk til en ganske pæn hyre herhjemme, hvorfor jeg godt forstår denne "Carina", når hun vælger at modtage kontanthjælp i 20 år. Havde jeg kunne få samme sum, sad jeg heller ikke og besvarede telefonopkald dagen lang.

+ 1. Der findes helt sikkert fattige i DK, men hun er da et usædvanligt dårligt eksempel på en.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Galleri: Intet galleri

Wannabe-BB skrev:
Garik skrev:Hun er ikke lige min kop te hende Özlem Cekic. At påstå en person, der har udbetalt ~16.000,- hver måned er fattig, er simpelthen til grin ](*,) Så ville alle studerende i landet være fattige, hvilket på ingen måde er tilfældet.

+ 1. Der findes helt sikkert fattige i DK, men hun er da et usædvanligt dårligt eksempel på en.

Jeg vil gå så vidt som at sige, at ja, der findes fattige, men størstedelen af de "fattige" i Danmark, er det man vil kalde "relativt fattige".

Langt de fleste "fattige" har rigeligt med resurser til rådighed (tænker på mad, drikke, tag over hovedet etc.), og er derfor, i mine øjne, kun relativt fattige - de har måske færre penge end mange andre, men lider ikke som "rigtige" fattige gør (absolut fattigdom).

Misforstå mig ret, der findes jo folk, der lever under kummerlige vilkår i Danmark. "Carina" er bare på ingen måde én af dem.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Wannabe-BB skrev:

Præcis, at man kan nå op på det beløb opfordrer jo nogle mennesker til bare at suge på lappen. Hende Carina hører mere til i et afsnit af luksusfælden (kontanthjælpsedition) end i en debat om fattige mennesker i danmark.

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog

Garik skrev:
Wannabe-BB skrev:

Jeg vil gå så vidt som at sige, at ja, der findes fattige, men størstedelen af de "fattige" i Danmark, er det man vil kalde "relativt fattige".

Langt de fleste "fattige" har rigeligt med resurser til rådighed (tænker på mad, drikke, tag over hovedet etc.), og er derfor, i mine øjne, kun relativt fattige - de har måske færre penge end mange andre, men lider ikke som "rigtige" fattige gør (absolut fattigdom).

Misforstå mig ret, der findes jo folk, der lever under kummerlige vilkår i Danmark. "Carina" er bare på ingen måde én af dem.

Jeg er helt enig med dig, jeg fik bare udtrykt mig lidt kortfattet. Danskernes definition af ordet "fattig", er nok anderledes end den folk har i Sudan. Så udtrykket "relativ fattigdom" er meget passende. :)
Brugeravatar

Wannabe-BB skrev:Jeg er helt enig med dig, jeg fik bare udtrykt mig lidt kortfattet. Danskernes definition af ordet "fattig", er nok anderledes end den folk har i Sudan. Så udtrykket "relativ fattigdom" er meget passende. :)

Enig. Øzlem siger jo også selv at fattigdom er andet end kroner og øre. Det skal man lige medindtænke når man flamer hende i smadder. Det piller dog ikke ved at hendes eksempel er dårligt, og begrebet "fattigt" er dårligt valgt ift til den gennemsnitlige danskers referenceramme.
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Wannabe-BB skrev:Jeg er helt enig med dig, jeg fik bare udtrykt mig lidt kortfattet. Danskernes definition af ordet "fattig", er nok anderledes end den folk har i Sudan. Så udtrykket "relativ fattigdom" er meget passende. :)

Præcis. Når man snakker fattigdom skal man lige huske at der er stor geografisk forskel. Jeg kan huske at jeg for ikke særlig lang tid siden hørte, at danske kontanthjælpsmodtagere er blandt de 10 % rigeste i hele verden! Fandt lige denne (godt nok meget uvidenskabelige) model som viser det ret godt: http://www.globalrichlist.com/index.php .
F.eks. vil en person med en årlig indkomst på ca. 250.000 kr. være blandt den rigeste procent i verden.
..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

At man overhovedet kan få 15000 udbetalt fra det offentlige, er mig en gåde ](*,)

Cigaretter, hundemad, fodbold, lejlighed til 7.200 i indre KBH.. Ja, fattig, det er hun sku!
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Og rigtig mange der arbejder 37 timer i ugen, hold kæft jeg ville have en dårlig smag i munden hvis jeg var hende.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6MzkAlhgQU

Man skal måske overveje om smøger er livsnødvendigt, når de penge i stedet kunne bruges på medicin
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

Min log - Birkkjær will find a way, kun 19 år

Birkkjærs hardcore billedelog
Brugeravatar

Geografisk sted: Tisvildeleje

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 220.00

Bare rolig, drenge.

Kontanthjælpsloftet bliver jo fjernet af den nye regering, hvilket såvidt jeg kan se betyder, at hun fra at få
9800 kr. i kontanthjælp får 13345 kr.. Plus boligsikring og børnepenge naturligvis.

Det burde få Carina - som jo også kun har været på kontanthjælp i 20 år - op på ca. 10.000 i rådighedsbeløb.

Det er selvfølgelig en lille forbedring, men stadig nærmest umenneskeligt :(
Brugeravatar

Nogen kan der forklar mig, hvordan der kan være så stor forskel på hvad folk får i kontanthjælp? og hvordan fanden kan må få 3000,- i boligsikring :shock: , jeg er på SU og tager SU lån hver måned, husleje på 3500,- og får 550,- i boligsikring???
Brugeravatar

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:Nogen kan der forklar mig, hvordan der kan være så stor forskel på hvad folk får i kontanthjælp? og hvordan fanden kan må få 3000,- i boligsikring :shock: , jeg er på SU og tager SU lån hver måned, husleje på 3500,- og får 550,- i boligsikring???

Boligsikringen bestemmes ud fra en række faktorer såsom huslejens størrelse og antallet af børn. I og med personen er bosat i det indre København med en svinedyr husleje på 7400 og desuden har to unger, er hun givetvis kvalificeret til mere.

Kontanthjælp reguleres bl.a. ud fra alder og om man har forsørgelsespligt og kan desuden blive nedsat efter et halvt år pga. det skaldte kontanthjælpsloft.

Det er det, som den nye regering vil fjerne, hvorefter Carina såvidt jeg kan regne ud, vil have ca. 10.000 kroner til sig selv efter alle faste udgifter - inkl. smøger og hundemad :roll: - er betalt.
Brugeravatar

Hun har udgifter til astma medicin til sin søn, og så bruger hun 500 kr om måneden på cigaretter? Er det ik lidt som at brokke sig over at man har høje udgifter til service i sit hjem, fordi man ikke gider vaske op så man køber kun engangsbestik og -tallerkner?

Stop med at ryge; jeg siger ikke det er let, men man må kunne se logikken - 500 kr om måneden sparet

Flyt til billigere lejlighed: Det er heller ikke bare ligetil, men der kunne kommunen f.eks. godt hjælpe med at finde et billigere sted at bo. Lad os sige hun får en lejlighed til 6000 kr om måneden. De er hende og hendes søn, det kræver ikke den store lejlighed og for 6000 kr kan man få en ganske, ganske pæn størrelse lejlighed. Nu behøver man heller ikke bo i indre København. Næring før tæring. Besparelse på husleje: 1400 kr.

El: 700 kr om måneden lige nu. Jeg giver, som enkeltperson, godt 8-900 kr i kvartalet. Jeg kunne sagtens spare strøm, da min computer tit kører, jeg laver meget varm mad og jeg har tit mit fjernsyn kørende. Når hende og hendes lille dreng bruger 700 kr om måneden, så vil jeg godt driste mig til at påstå at der i hvert fald kan spares lidt der. Lad os sige 100 kr om måneden, så har vi næppe skåret for meget i hvad de kan bruge.

Telefon: 500 kr om måneden. Nu ved jeg ikke om drengen også har en telefon, men det har han nok. Jeg har et abonnement til 149 kr hvor jeg har 5 timers tale, fri data og fri sms/mms. Hvad fanden hun bruger sin telefon til for at banke den op på 500 kr ved jeg ikke. Hvis vi antager at hun har en smartphone (ud fra hvordan hendes bolig bliver beskrevet, med fladskærm, nyt stereoanlæg osv, så lyder det ikke til at hun nægter sig lidt elektronisk luksus), så kan mange smartphones bruges som mobilt bredbånd til computeren. Dvs. hun kan spare 350 om måneden på sin mobil og udover det spare 149 kr til internet hvis hun bruger sin mobil som bredbånd istedet for en fast forbindelse. 500 kr i alt. Hvis drengen så også skal have en telefon (det skal han jo nok :) ), så lad os sige den koster det samme; 149 om måneden. SÅ er der stadig sparet 350 der.

At hun har en hund vil jeg ikke nægte hende, det lader ikke til at det er den største hund så den spiser næppe så meget og koster nok heller ikke alverden i udgifter. Og selvfølgelig skal drengen kunne gå til fodbold.

Så rammer vi en ekstra besparelse på 2350 kr om måneden via:
Rygestop, en lidt billigere husleje (som stadig dækker en god størrelse lejlighed) og lidt ændringer i telefon- og internetregningen men stadig dækker et pænt stort forbrug.

Derudover har jeg set madplaner der kan forsyne familier på 3-4 mand med mad for under 2000 kr om måneden. Og når de er 2, så burde det kunne gøres billigere. Igen, jeg siger ikke det er nemt, men man må tænke kreativt istedet for at række hånden ud og bede om flere penge.

EDIT: Ok, hun har 2 børn. Min fejl. Det ændrer måske lidt på boligsituationen, men der er stadig besparelser at hente på mange ting.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

WTF ! er der seriøst mennesker der får 16000 udbetalt for ikke at lave en skid !

Hvorfor gider jeg rende rundt her på universitet og spise løgsuppe hele ugen ??

Hvor kan man melde det der skat fra ? det gider jeg simpelthen ikke betale til hvis der bliver sløset sådan med pengene..

det hun ikke kan leve for om dagen har vi andre jo om ugen ??

måske de i stedet skulle lære de der kontant hjælps modtagere at bruge pengene fornuftigt i stedet for at drikke øl eller sodavand eller hvor det er hun ødsler pengene bort hverdag !

en person på kontant hjælp burde bo i Nordvest(no offense men det er altså billigt) eller en forstad og skulle slet ikke have råd til fladskærms Tv..

Og har ikke råd til medicin mens man ryger ??!?! den går fandme ikke ! du burde ikke få noget gratis medicin mens du ryger !

også selvom rygning er godt for statskassen hvis man regner på afledte faktorer.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ml?forside

"Jeg har begået en professionel fejl og har vurderet hende som fattig"

Det er godt man altid bagefter kan sige, at det var en professionel fejl..
..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Dingo > hvis du spørg mig, så er kontanthjælp sku kun til for, at man kan få en bolig og noget at spise, så man ikke ender på gaden.
Altså dét der er livsnødvendigt. Og det skal ikke vare i 20 år, helt ærligt man? 20 ÅR??????????! Mon ikke man skulle overveje om hun er syg så. For hvis hun er arbejdsdygtig, skal der da overhovedet ikke være mulighed for at hun kan være på kontanthjælp i 20 år. Det danske system er så slapt.

Telefon, internet, hund, fladskærms tv, stereo osv. er noget man får ud af at arbejde, så hvis du spørg mig, så skal der skæres grundigt i bistanden.

Desuden må faren sku da også bidrage lidt. Lære at tage ansvar for sine handlinger og hjælpe til med børnene.
Men ak ja, Danmark er også et af de lande der har lavest afkast på løn ift. uddannelses niveau, så mon ikke man skulle overveje at blvie bistandsklient.
Sidst rettet af vQlse 29. nov 2011, 18:28, rettet i alt 2 gange.
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

MWiese skrev:http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46172000:cekic-indr%C3%B8mmer-fattigdomsbr%C3%B8ler.html?forside

"Jeg har begået en professionel fejl og har vurderet hende som fattig"

Det er godt man altid bagefter kan sige, at det var en professionel fejl..

Jeg kan godt lide, hun igen og igen kalder det "en professionel fejl", da det giver indtrykket af, at ukvalificerede bedømmelser og tåbelige udtalelser på et løst grundlag, faktisk er det hun lever af til hverdag :´)
Brugeravatar

ARHHHHHHHHGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhhh

AIGEJGAEKGL

det er FULDSTÆNDIGT groteskt og hold kæft hvor har Cekic skudt sig selv i foden med det eksempel
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

Fortryder ikke et sekund at min stemme landte på LA

Jeg føler mig godt nok kneppet i røven, når jeg står op kl 4:45 hver morgen for at knokle en hyre til lidt over 16000 om måneden udbetalt hjem.
Hvordan man kan sidde i 20 år på sin flade røv, og regne med at andre nok betaler for en, er fanme ulækkert. Forstår ikke hvorfor der ikke er en periode ligesom med dagpengene. La os sige 4 - 5 år. Kan folk, der er sunde og raske ikke finde et job i den periode er det fordi de efter min mening er luddovne. Synes det er SÅ forkert at folk bare kan køre sådan på frihjul igennem livet.

Volbeat skrev:Jeg føler mig godt nok kneppet i røven, når jeg står op kl 4:45 hver morgen for at knokle en hyre til lidt over 16000 om måneden udbetalt hjem.
Hvordan man kan sidde i 20 år på sin flade røv, og regne med at andre nok betaler for en, er fanme ulækkert. Forstår ikke hvorfor der ikke er en periode ligesom med dagpengene. La os sige 4 - 5 år. Kan folk, der er sunde og raske ikke finde et job i den periode er det fordi de efter min mening er luddovne. Synes det er SÅ forkert at folk bare kan køre sådan på frihjul igennem livet.

Hvilket job har du, og hvornår har du fri?
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er elektriker :wink:

Tager fra Køge til Kbh hver morgen. Arbejder fra 6.30 - 14:30

Volbeat skrev:Jeg er elektriker :wink:

Tager fra Køge til Kbh hver morgen. Arbejder fra 6.30 - 14:30

For satan du skal tidligt op. Respekt for det :)

Brugeravatar

Styrkeliste

Tja, det er desværre lidt småt med arbejde i øjeblikket.. Man må ta, hva man kan få :D

VI lever jo desværre i et samfund, hvor folk som arbejder bliver straffet, og hvor folk som ikke arbejder bliver belønnet. Det er fuldstændig latterligt. Det var slemt under den forrige regering. Men under den nuværende bliver det jo endnu slemmere.

Man er dog nødt til at klemme hendes angst ind i ligningen - men aaltsåå (sagt på bedste sønnderjyske maner), hvorfor ku' nogen af de penge ikke gå til "tvangs"-terapi..

Samfundet vasker godt nok hænder, når de tror at hjælpen til et psykisk sygt menneske kan klares ved at stoppe samtlige kropsåbninger til med penge - hun bruger dem da bare på sprut/smøger/shopping, alt hvad der ka dulme nerverne (forståeligt når man er en skæv eksistenss)

Carina er dog stadig et ulækkert bevis på at den kloge narrer den mindre kloge...

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 150.00

Jevolent skrev:Carina er dog stadig et ulækkert bevis på at den kloge narrer den mindre kloge...

Jeg vil nærmere sige, at det er den mindre kloge der narrer den kloge. Går ud fra at den kloge refererer til staten

Brugeravatar

Styrkeliste

ntp9 skrev:Bare rolig, drenge.

Kontanthjælpsloftet bliver jo fjernet af den nye regering, hvilket såvidt jeg kan se betyder, at hun fra at få
9800 kr. i kontanthjælp får 13345 kr.. Plus boligsikring og børnepenge naturligvis.

Det burde få Carina - som jo også kun har været på kontanthjælp i 20 år - op på ca. 10.000 i rådighedsbeløb.

Det er selvfølgelig en lille forbedring, men stadig nærmest umenneskeligt :(

den stjæler jeg altså lige og poster på özlems væg på facebook. Genialt formuleret :)

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster