Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1243
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1240

Følg bodybuilding.dk på

Pædofili er en sygdom?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Vil gerne lige starte med at state, Jeg støtter på ingen mulig måde pædofile.

Men

I radioen for nogle dage siden nævnte de noget om pædofile. Bland andet at de nu var i stand til at scanne hjernen imens man så på billeder, og når der så kom et billede op af et barn og den pædofile så det, så ville der foregå en hvis stimulans i hjernen, som scanneren ville opfange. Således mente de altså at de ville være i stand til at bevise overfor pædofile at de er syge, og derfor sende dem i kur....

Er jeg den eneste der har hørt den historie før lidt anderledes?

Der var jo engang hvor homoseksualitet var en sygdom (synes nogle), og man mente at man kunne kurrere dem via diverse ting.

Støtter på ingen måde pædofile men finder det underligt at det er en sygdom, specielt når det minder om noget som er sket engang tidlligere i historien.

Hvad mener i andre om alt det der?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

dengang kunne man jo ingenting, videnskabsmessigt. håber da det er rigtigt, kunne være fedt hvis de kunne komme til at leve et "normalt" liv.
It's not whats on the scale, it's whats in the mirror
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Tror man har en tendens til at gøre alting til en sygdom i dagens Danmark.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Sygdom eller ej, hvis der er nogen der prøver sådan noget med min børn så plokker jeg øjnene ud af ham.

Men ligesom med alkoholisme, så kan det godt være det er en sygdom, men der findes ingen magiske piller der stopper det.
Der findes allerede et 12spor system for pædofiler.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

BloodJunkie skrev:Sygdom eller ej, hvis der er nogen der prøver sådan noget med min børn så plokker jeg øjnene ud af ham.

Forståeligt, bliver også aggresiv bare ved tanken om hvordan nogle folk er.

Men syns bare det får forskere/verden til at virke dum, eller ihvertfald som om den ikke er kommet længere end dengang hvor det var bøsserne der var de syg, når en masse "smarte" forskere træder frem og siger, vi har fundet en kur.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har faktisk en "kur" til dem: Hvis man plukker deres øje ud, så kan de ikke se børnene, og dermed har de svært ved at fange dem.
Problem solved.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

SpotBuddy skrev:
BloodJunkie skrev:Sygdom eller ej, hvis der er nogen der prøver sådan noget med min børn så plokker jeg øjnene ud af ham.

Men syns bare det får forskere/verden til at virke dum, eller ihvertfald som om den ikke er kommet længere end dengang hvor det var bøsserne der var de syg, når en masse "smarte" forskere træder frem og siger, vi har fundet en kur.

der er stadig forskere der mener at homosexusalitet er en hjerne defekt/ureglmæssighed
Brugeravatar

BloodJunkie skrev:Jeg har faktisk en "kur" til dem: Hvis man plukker deres øje ud, så kan de ikke se børnene, og dermed har de svært ved at fange dem.
Problem solved.

heheheehehe

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00

BloodJunkie skrev:Jeg har faktisk en "kur" til dem: Hvis man plukker deres øje ud, så kan de ikke se børnene, og dermed har de svært ved at fange dem.
Problem solved.

Benyt varm ildrager

Ikke at det skal blive en "VI hader pædofile lad os svine dem til topic" men det sku' siges
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad interesserer det dog nogen, hvad I vil gøre eller ikke gøre ved en pædofil?

Det her kunne være en interessant diskussion om viljens frihed, om bevidsthedens status (reduktion til fysisk-kemiske processer eller non-reduktion (bevidstheden er andet og mere end fysisk-kemiske processer))? - og afledt heraf: hvordan vi reagerer med fx straf, hvis ikke de træffer et reelt valg?

Men i stedet taler I om, at I vil stikke deres øjne ud. Hvor er det dog astronomisk fladpandet.

Længe leve det såkaldte videnssamfund.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Moby Dick skrev:Hvad interesserer det dog nogen, hvad I vil gøre eller ikke gøre ved en pædofil?

Det her kunne være en interessant diskussion om viljens frihed, om bevidsthedens status (reduktion til fysisk-kemiske processer eller non-reduktion (bevidstheden er andet og mere end fysisk-kemiske processer))? - og afledt heraf: hvordan vi reagerer med fx straf, hvis ikke de træffer et reelt valg?

Men i stedet taler I om, at I vil stikke deres øjne ud. Hvor er det dog astronomisk fladpandet.

Det kan stadig blive en interessant diskussion, den mulighed dør ikke så let.

Men tror du ikke det ville skabe en del problemer hvis man kunne pålægge pædofile en straf, for at benægte at blive kurreret eller undersøgt? Så begynder det at blive diskrimination?
Brugeravatar

Styrkeliste

SpotBuddy skrev:
Moby Dick skrev:Hvad interesserer det dog nogen, hvad I vil gøre eller ikke gøre ved en pædofil?

Det kan stadig blive en interessant diskussion, den mulighed dør ikke så let.

Men tror du ikke det ville skabe en del problemer hvis man kunne pålægge pædofile en straf, for at benægte at blive kurreret eller undersøgt? Så begynder det at blive diskrimination?

der eksistere vel allerede en diskremination af pædofile, ellers ville det jo være lovligt.
Brugeravatar

Sådan som jeg ser det ikke. du bliver jo heller ikke diskrimineret fordi at du kører for hurtigt, men hvis nu at det blev besluttet at alle som havde fået en fartbøde, skulle til køreprøver engang om året, pga. den fartbøde, men at vi andre ikke skulle, ville det så ikke være lidt dømmende/diskriminerende? (hentyder ikke til at du har fået en fartbøde, det var et eksempel).
Brugeravatar

Styrkeliste

SpotBuddy skrev:Sådan som jeg ser det ikke. du bliver jo heller ikke diskrimineret fordi at du kører for hurtigt, men hvis nu at det blev besluttet at alle som havde fået en fartbøde, skulle til køreprøver engang om året, pga. den fartbøde, men at vi andre ikke skulle, ville det så ikke være lidt dømmende/diskriminerende? (hentyder ikke til at du har fået en fartbøde, det var et eksempel).

man er pædofil, man er ikke at køre forstærkt. det sådan jeg ville sætte det op. det jo en del af et mindretal man har ulovliggjort (af gode grunde). det er vel ikke så meget anderledes end at forbyde homoseksuel sex (i teorien).
Brugeravatar

Mig bekendt er det en rimelig normal 'behandling' af pædofile at kemisk kastrere dem, så de ikke har nogen seksueldrift, og det mener jeg endda mange af dem går med til helt frivilligt. Set i det lys, er det jo en sygdom, hvor behandlingen er f.eks. cyperteron (kemisk kastration).

Som morsomhed kan nævnes at man gav det samme til homoseksuelle engang, f.eks. til alan turing, som opfandt computeren til os allesammen inden han begik selvmord over at være homoseksuel.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

ULTIMFIGHTER skrev:
SpotBuddy skrev:

der er stadig forskere der mener at homosexusalitet er en hjerne defekt/ureglmæssighed

Hvem siger det ikke er det?
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Selvfølgelig vil det anses som at være sygedom da man aldrig kan legitimere at voksne udnytter børn til sex da det er uetisk korrekt og en normal tænkende person vil ikke føle sig tiltrukket af små børn.

At man kan måle hjerneaktiviteten hos pædofile forstår jeg ikke helt, jeg forstår at fordi en pædofil ser et billede af et nøgen barn så sker der en aktivitet da han/hun bliver seksuelt opstemt men hvis vi nu siger at jeg bliver målt på samme måde ved at se et billede af en nøgen kvinde så vil jeg mene at jeg kan styre det og ikke blive opstemt i situationer hvor jeg ikke vil det. Hvis pædofile ikke selv kan styre denne aktivitet så er de måske direkte syge på den måde da deres hjerne virker anderledes og de ikke kan kontrollere deres lyst.

ULTIMFIGHTER skrev:
SpotBuddy skrev:Sådan som jeg ser det ikke. du bliver jo heller ikke diskrimineret fordi at du kører for hurtigt, men hvis nu at det blev besluttet at alle som havde fået en fartbøde, skulle til køreprøver engang om året, pga. den fartbøde, men at vi andre ikke skulle, ville det så ikke være lidt dømmende/diskriminerende? (hentyder ikke til at du har fået en fartbøde, det var et eksempel).

man er pædofil, man er ikke at køre forstærkt. det sådan jeg ville sætte det op. det jo en del af et mindretal man har ulovliggjort (af gode grunde). det er vel ikke så meget anderledes end at forbyde homoseksuel sex (i teorien).

Nej men man er en fartbølle i princippet også et mindretal (et stort mindretal) som man har ulovliggjort. Etisk syns jeg også at pædofile burde tvinges i kur, osv. men på en eller anden måde så tænker jeg at der er noget juridisk som virker forkert i at gøre sådan.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pre Big Bang skrev:Selvfølgelig vil det anses som at være sygedom da man aldrig kan legitimere at voksne udnytter børn til sex da det er uetisk korrekt og en normal tænkende person vil ikke føle sig tiltrukket af små børn.

At man kan måle hjerneaktiviteten hos pædofile forstår jeg ikke helt, jeg forstår at fordi en pædofil ser et billede af et nøgen barn så sker der en aktivitet da han/hun bliver seksuelt opstemt men hvis vi nu siger at jeg bliver målt på samme måde ved at se et billede af en nøgen kvinde så vil jeg mene at jeg kan styre det og ikke blive opstemt i situationer hvor jeg ikke vil det. Hvis pædofile ikke selv kan styre denne aktivitet så er de måske direkte syge på den måde da deres hjerne virker anderledes og de ikke kan kontrollere deres lyst.

du kan ikke kontrollere dine seksuelle impulser, det er i underbevistheden. du kan bare kontrollere om du vil reagere på dem
Brugeravatar

SpotBuddy skrev:
ULTIMFIGHTER skrev:

Nej men man er en fartbølle i princippet også et mindretal (et stort mindretal) som man har ulovliggjort. Etisk syns jeg også at pædofile burde tvinges i kur, osv. men på en eller anden måde så tænker jeg at der er noget juridisk som virker forkert i at gøre sådan.

har hørt om at nogle pædofile tager piller der kastrere dem medicinsk, men tror det er noget frivilligt.
Brugeravatar

Som ULTIMFIGHTER siger, du kan godt kontrollere hvordan du vil reagere på det. f.eks. ville det være muligt at sidde og dagdrømme er tænke sig væk, men det øjeblik et billede popper op reagerer din hjerne på det uden du ved det. Samme årsag til at kaloriemættet mad oftest virker lidt mere tiltrækkende, hjernen har lært at kroppen overlever ved at spise det. (okay måske pænt dårligt sammenligning set i bakspejlet, you'll get the point).
Brugeravatar

Styrkeliste

Smeden skrev:Mig bekendt er det en rimelig normal 'behandling' af pædofile at kemisk kastrere dem, så de ikke har nogen seksueldrift, og det mener jeg endda mange af dem går med til helt frivilligt. Set i det lys, er det jo en sygdom, hvor behandlingen er f.eks. cyperteron (kemisk kastration).

Som morsomhed kan nævnes at man gav det samme til homoseksuelle engang, f.eks. til alan turing, som opfandt computeren til os allesammen inden han begik selvmord over at være homoseksuel.

Nogen går frivilligt med til det.. Langt de fleste vælger dét, frem for at side i spjældet resten af livet, eller bliver tvunget til det.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Jeg vil mene at pædofili og homoseksualitet er lidt det samme. Vi er konstrueret til at være sammen med andre voksne af det modsatte køn. Har dog intet i mod homoseksualitet overhovedet og vil ikke sige det er en "sygdom", ligesom jeg ikke vil sige pædofili er det. Jeg er bare af den opfattelse at det ikke er noget man kan gøre for, ligesom nogle menneskers trang til at voldtage og slå ihjel ikke er selvforskyldt. Jeg har bare den holdning at nu når alle vores menneskelige og umenneskelige tendenser bare er som de er, skal man straffes efter sine gerninger og ikke hvor vidt disse er selvforskyldte eller ej. Selvfølgelig, er mulgiheden der for at man kan helbredes skal man da i behandling, men pædofile skal i spjældet og de skal tæskes og helst voldtages derinde. Selvom de ikke kan gøre for det. Sådan tror jeg også tingene er bestemt til at være, i og med vi er blevet tildelt en etisk og moralsk forståelse.

Milanista skrev:Jeg vil mene at pædofili og homoseksualitet er lidt det samme. Vi er konstrueret til at være sammen med andre voksne af det modsatte køn. Har dog intet i mod homoseksualitet overhovedet og vil ikke sige det er en "sygdom", ligesom jeg ikke vil sige pædofili er det. Jeg er bare af den opfattelse at det ikke er noget man kan gøre for, ligesom nogle menneskers trang til at voldtage og slå ihjel ikke er selvforskyldt. Jeg har bare den holdning at nu når alle vores menneskelige og umenneskelige tendenser bare er som de er, skal man straffes efter sine gerninger og ikke hvor vidt disse er selvforskyldte eller ej. Selvfølgelig, er mulgiheden der for at man kan helbredes skal man da i behandling, men pædofile skal i spjældet og de skal tæskes og helst voldtages derinde. Selvom de ikke kan gøre for det. Sådan tror jeg også tingene er bestemt til at være, i og med vi er blevet tildelt en etisk og moralsk forståelse.

De gamle grækere troede på at homoseksualitet og pædofili gav karakter, og burde være en del af enhver opdragelse, de mente at en ældre man via et forhold kunne give sin viden og lidenskab videre til den unge dreng og således opforstre ham... det der med at homoseksualitet er forkert, er forholdsvis nyt
Brugeravatar

Styrkeliste

I USA, har man i mange år prøvet at eksperimentere med pædofil-dømte, at "behandle" dem i fængslet, hvor de går til terapi. Både samtale-terapi o.a.. Desuden har man lavet prøvet med kemisk kastrering.

Intet er endnu lykkedes og det viser sig, at når en dømt, har siddet sin fængselsdom og kommer ud igen, så går det ikke lang tid til at de begynder at tænke på børn igen. Jeg så et udsendelse på Discovery, om emnet og de kom med prosenter der var skræmmende, om hvor mange der igen laver samme forbrydelse eller en lignende, selvom de havde været i fængsel og terapi.

En der er pædofil, er en slags psykopat, fordi de føler ikke at de gør barnet noget. Jeg har arbejdet på lukket psyk i over 10år, hvor man har mentalundersøgt mange pædofile. Desværre må man som personale, ikke tage brug af sine egne holdninger. Derfor har jeg ofte snakket med sådanne personer og siger de oftest at de er uskyldige, selv om beviser og alt tyder på at det er sket.

Jeg er overbevist om at der er ingen kur mod pædofili, men eneste løsning, er at fjerne både nosser og penis, for så burde al sexlyst være slukket.
Yeah - Ubehageligt !!
Citat: Asbjørn Riis

Du kan se ind i MIN LOG her
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Torshavn (Færøerne)

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00

Galleri: Vis galleri (1)

The Journal recently published a "Position Statement on Psychiatric Treatment and Sexual Orientation" that had been approved by the Board of Trustees of the American Psychiatric Association (1). That statement correctly cautions mental health professionals that there is little scientific evidence to support the efficacy of treatments designed to change sexual orientation. That statement was intended to address the matter of homosexuality and to take a clear stand "against discrimination, prejudice, and unethical treatment…, including discrimination on the basis of sexual orientation" (p. 1131).

The psychiatric profession still correctly considers pedophilia to be a mental disorder. However, like heterosexuality and homosexuality (orientations that differ from one another on the basis of differences in sexual attraction), pedophilia, too, can be thought of as a sexual orientation that is different from others on the basis of age of attraction. As with other sexual orientations, irrespective of the relative contributions of genetics and environment, maturing individuals discover the nature of their own attractions; such attractions are not the consequence of a volitional decision. Historically, untold numbers of human beings have been both demonized and vilified simply because their sexual makeups differ from the norm.

In the case of pedophilia, society must insist, for good reason, that persons who are sexually attracted to children are forbidden from acting on these attractions. As with alcoholism, such persons need to have access to effective treatments that can enable them to successfully resist succumbing to unacceptable temptations. However, just as has been the case historically with homosexuality, society is currently addressing the matter of pedophilia with a balance that is far more heavily weighted on the side of criminal justice solutions than on the side of mental health solutions.

Individuals whose sexual orientation is directed toward children manifest the same range of personality, temperamental, and character traits as individuals whose sexual orientation is directed toward adults. A recent Journal article documented that the vast majority of individuals with pedophilia showed no evidence of either antisocial or narcissistic personality disorder. It may be no easier for a person with pedophilia to change his or her sexual orientation than it is for a homosexual or heterosexual individual to do so.

Without condoning sexual misconduct (and without equating the consequences of acting on an attraction toward children with the consequences of acting on attractions toward adults), the American Psychiatric Association should develop a contemporary policy statement regarding pedophilia. It should encourage nondiscriminatory and objective public policies and professional education, increased availability and access to appropriate psychiatric care, and the immediate establishment of an intensive research effort to more effectively address this important societal and mental health issue.

http://ajp.psychiatryonline.org/article ... eid=174135
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

svabbi skrev:I USA, har man i mange år prøvet at eksperimentere med pædofil-dømte, at "behandle" dem i fængslet, hvor de går til terapi. Både samtale-terapi o.a.. Desuden har man lavet prøvet med kemisk kastrering.

Intet er endnu lykkedes og det viser sig, at når en dømt, har siddet sin fængselsdom og kommer ud igen, så går det ikke lang tid til at de begynder at tænke på børn igen. Jeg så et udsendelse på Discovery, om emnet og de kom med prosenter der var skræmmende, om hvor mange der igen laver samme forbrydelse eller en lignende, selvom de havde været i fængsel og terapi.

En der er pædofil, er en slags psykopat, fordi de føler ikke at de gør barnet noget. Jeg har arbejdet på lukket psyk i over 10år, hvor man har mentalundersøgt mange pædofile. Desværre må man som personale, ikke tage brug af sine egne holdninger. Derfor har jeg ofte snakket med sådanne personer og siger de oftest at de er uskyldige, selv om beviser og alt tyder på at det er sket.

Jeg er overbevist om at der er ingen kur mod pædofili, men eneste løsning, er at fjerne både nosser og penis, for så burde al sexlyst være slukket.

Jeg finder det meget betryggende, at du arbejder med psykisk syge.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Moby Dick skrev:
svabbi skrev:I USA, har man i mange år prøvet at eksperimentere med pædofil-dømte, at "behandle" dem i fængslet, hvor de går til terapi. Både samtale-terapi o.a.. Desuden har man lavet prøvet med kemisk kastrering.

Hvorfor det ???
Yeah - Ubehageligt !!
Citat: Asbjørn Riis

Du kan se ind i MIN LOG her
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Torshavn (Færøerne)

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00

Galleri: Vis galleri (1)

svabbi skrev:
Moby Dick skrev:

Hvorfor det ???

Fordi din løsning ikke er at hjælpe dem ud af deres "sygdom" men at kastrere dem på mest brutale vis og håbe at de afskrækker dem og andre pædofile
Brugeravatar

Styrkeliste

Du afspejler meget godt det indtryk som jeg har fået af psykiatrien gennem mit studie. Nemlig at der findes inkompetente mennesker i dette fag som grundlæggende set lige så godt kunne være patienter.
Det skal samtidig siges at der også findes rigtig mange dygtige i psykiatrien.

Reputation point: 65

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster