Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1440
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1438

Følg bodybuilding.dk på

Pause efter større tatovering

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Er lidt en hat til søgefunktionen.
Men anyhows, står i den situation at jeg om en uges tid får fyldt hele mit lår med en tatovering, og d. 6 oktober bliver der begyndt på mit sleeve, som der så skal laves videre på igen d. 27 oktober.

Er der nogen der ved hvor lang tid der går før jeg kan træne de forskellige områder igen? Regner ikke med at måtte træne overkropsøvelser hvor jeg bruger min arm mellem d. 6 oktober og d. 27, og så et stykke tid efter? Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har ladet mig fortælle, at så længe du sørger for at holde din tattoo "moist" (fugtig, smurt ind etc.), så burde det ikke være det store problem.

Skal personligt have tatoveret hele det venstre skulderblad til, så håber da ikke, det f*cker min træning op - skal også spille fodbold jo :D
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Min tatovør advarede imod fysisk aktivitet umiddelbart efter, men jeg trænede 2 dage efter og det skete der ikke noget ved (udover at det var ømt). :)
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

MortenH skrev:Min tatovør advarede imod fysisk aktivitet umiddelbart efter, men jeg trænede 2 dage efter og det skete der ikke noget ved (udover at det var ømt). :)

Okay, lader til det er okay så. hvis andre ved noget andet, håber jeg de skriver
Brugeravatar

Ved nærmere eftertanke var nok 4 dage, men det ændrer jo ikke helt så meget. :wink:
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

Generelt anbefales det at man undlader al fysisk aktivitet (hårdt), tætsiddende tøj, klor/saltvand, direkte sol/solarie og overdreven sveden på tatoveringen i den tid det tager for den at hele, hvilket iflg. tommelfingerreglen er 14 dage.
"I absolutely believe in God; and I absolutely hate the fucker"
Brugeravatar

Reputation point: 0

SumQuodEris skrev:Generelt anbefales det at man undlader al fysisk aktivitet (hårdt), tætsiddende tøj, klor/saltvand, direkte sol/solarie og overdreven sveden på tatoveringen i den tid det tager for den at hele, hvilket iflg. tommelfingerreglen er 14 dage.

Ja okay, så må det blive overkrops træning mens den på låret heler, og ben + mave træning mens jeg får lavet mit sleeve. Har ikke lyst til at tage nogen chancer
Brugeravatar

SumQuodEris skrev:Generelt anbefales det at man undlader al fysisk aktivitet (hårdt), tætsiddende tøj, klor/saltvand, direkte sol/solarie og overdreven sveden på tatoveringen i den tid det tager for den at hele, hvilket iflg. tommelfingerreglen er 14 dage.

Så fodbold er måske no-go i den tid? ](*,)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

der har lige for ikke så længe siden været en længere diskution om lige netop dette. Men kan heller ikke lige finde den når jeg søger :-s

men så hut jeg visker endte det vist ud med at det ikke gjorde noget man trænede. Det var der mange der gjorde.
Bare husk at giv den masser af creme..

Du kan jo for en sikkerheds skyld holde en uges pause med træning på det område der skal tusses. men det er jo i sidste ende op til dig hvad du vælger.. Der vil sikker være mange der er både for og imod, ligesom i den anden tråd. :)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

MIn tuss har ikk taget skade af at træne 2-3 dage efter jeg fik den. så bare klø på!
Winners never Quit - Quitters never Win
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre Kbh

Træner her: Workout & Fitness club

Træn bare løs der er intet sket hvert gang jeg har haft tatoveret mig...

Geografisk sted: København

Ingen problem herrfa heller, trænede dagen efter :)

Jeg har sleeve på venstre arm, og jeg var næsten altid oppe og træne efter jeg blev tatoveret, gav den bare en omgang lotion, der sker ikke noget ved at træne.. Udover hvis det gør ondt, og såret begynder at bløde, skal du nok stoppe.

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

Træn bare :)

Bare smør den godt :)
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Altså havde heller ikke tænkt mig at droppe BB'en, selvom jeg skal tusses på venstre skulderblad. Har bare hørt/læst/bla bla., at der helst ikke måtte komme overdrevne mængder sved i en ny tus - hvilket der jo gør, når man okser rundt på en fodboldbane.

Træning bliver aldrig bandlyst :D Og slet ikke rygtræning :D Men fodbold skulle man måske minimere? Eller er det kun mig, der har hørt, at sved og tusser er no go, så vidt det er muligt?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Nu skrumper man heller ikke ind til ingenting hvis man lige holder en pause fra træningen 1-2 uger just in case, en tattoo skal sidde der hele livet, så det ville sgu være ærgeligt at fucke den op.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

The Dane skrev:Nu skrumper man heller ikke ind til ingenting hvis man lige holder en pause fra træningen 1-2 uger just in case, en tattoo skal sidde der hele livet, så det ville sgu være ærgeligt at fucke den op.

Pause i to uger?!?!? :shock: - Abstinenser; rysteture og hvad ved jeg .. To uger i helvede :)

On a more serious note, så ville jeg nok også tage den lidt med ro, trods andres erfaringer med fuld gas.. Ville fandme være synd at skade tatoveringen, "bare" grundet træning.. Men lyt til din krop, du kan jo nok selv mærke/se hvis den er gal :wink: ..
"Today I will do what others won't, so tomorrow I can accomplish what others can't"
- Jerry Rice
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

The Dane skrev:Nu skrumper man heller ikke ind til ingenting hvis man lige holder en pause fra træningen 1-2 uger just in case, en tattoo skal sidde der hele livet, så det ville sgu være ærgeligt at fucke den op.

Udover, at jeg ville være utroligt ked af at holde pause - kommer til at røvkede mig etc., så er det fodbolden jeg er nervøs for. Styrketræningen fortsætter jeg med, sørger bare for at smøre mig ordentlig ind og måske deloade lidt.

Men mht. fodbolden, så er dilemmaet igen sveden: Er der nogen, der har erfaringer med nye tusser og sportsgrene, hvor der svedes igennem?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:

Udover, at jeg ville være utroligt ked af at holde pause - kommer til at røvkede mig etc., så er det fodbolden jeg er nervøs for. Styrketræningen fortsætter jeg med, sørger bare for at smøre mig ordentlig ind og måske deloade lidt.

Men mht. fodbolden, så er dilemmaet igen sveden: Er der nogen, der har erfaringer med nye tusser og sportsgrene, hvor der svedes igennem?

Og du sveder heller ikke når du styrketræner? :shock: :lol:

Indrømmet, jeg ville sgu også kede mig hvis jeg skulle holde pause i 1-2 uger uden at være på ferie eller sådan noget, men altså :P
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Jeg har aldrig holdt nogen form for pause, har på begge arme og en halv ryg.

Jeg er tager ofte derop samme dag eller dagen efter, afhængig af mit program.

Jeg kan ikke se hvordan det kan skade ens tattoo at træne.
Kun hvis der går betændelse i den, kan jeg forstå en pause.

Geografisk sted: 2300

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

The Dane skrev:
Garik skrev:

Og du sveder heller ikke når du styrketræner? :shock: :lol:

Indrømmet, jeg ville sgu også kede mig hvis jeg skulle holde pause i 1-2 uger uden at være på ferie eller sådan noget, men altså :P

Selvfølgelig sveder jeg, men sveden pisser ikke af mig, som den gør, når jeg spiller en fodboldkamp over 90min :) Er jo det, jeg er bange for kan skade den. Styrketræningen tror jeg ikke bliver et problem - selvom den nok vil få en del "stræk".
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Sved under helingsprocessen kan blandt andet være med til at farverne ikke fremstår tydeligt/udtværes, samtidig kan sort og grå blive mindre kraftig. Fysisk aktivitet kan være med til at rive op i arrene, og sørge for at linierne kommer til at fremstå skæve, da de heler ujævnt. Jeg har set mange eksempler på folk der har tænkt med røven under helingsprocessen, og er endt ud med en tatovering der langt fra er hvad jeg vil betegne som acceptabel.

Sådan er vi forskellige, nogle heler anderledes end andre, og vi har alle forskellige forhold til vores tatoveringer.

Jeg står selv og skal have lavet en "'lower leg" tatovering til efteråret, og jeg er ikke i tvivl, baggy jeans og ingen aktivitet i den tid det tager for den at hele 100%. Det er dødssygt at gå fra og være fysisk aktiv 2 timer om dagen til ingenting, men det er ikke noget du ikke kan rette op på over tiden, en tatovering er for livet.

Kort sagt: Nogle vil sige du kan fortsætte sålænge du holder den fugtig, andre vil råde dig til at holde din krop i ro, det er op til dig hvad du vælger.

Og husk nu for guds skyld at holde dig fra solarier, og sørg for faktor 50+ om sommeren ;)
"I absolutely believe in God; and I absolutely hate the fucker"
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster