Jeg bliver lige nødt til at have noget på det helt klare, inden jeg begynder at postulere alt for meget når folk spørger
"Problemet" er, at min kæreste, og hendes veninder elsker blade ala iForm fx., og så når der lige står en af de der i Go'Morgen/Aften Danmark og fortæller det ene og det andet om styrketræning osv.
Fx., så har de fleste de piger deres såkaldte vinkedeller, medmindre de er virkelig tynde, eller heldige. Nogle mere end andre selvfølgelig, men der er mange der hader det, og det forstår man også godt
Jeg har så sagt, at det kan du slippe af med, eller i det mindste formindske, enten ved at tabe dig, eller køre en ordentligt omgang triceps/biceps, så du får muskler, der så gerne skulle gøre det hele lidt strammere. Ingen der siger det går helt væk, men jaja, det burde hjælpe.
Jeg siger så, at hun skal huske at køre tungt, og ikke det der 30 gentagelser, som en del piger har tendens til at gøre.
Det overholder hun så et par gange, men så lige pludselig, så har hun set i Go'Morgen Danmark, læst i iForm, og noget i den stil, at kvinders muskler ikke er ligesom mænds, og derfor skal de trænes anderledes. Så derefter begynder hun at træne mange gentagelser igen, og så ja, tænker jeg bare, det må du selv om
Men mit spørgsmål er, kan det virkelig passe ? Ved da godt at mænds og kvinders muskler ikke er de samme, og at kvinder ikke får muskler på samme måde. Men hvis man vil have større muskler, mand eller kvinde, så går jeg da ud fra, at man skal træne tungt uanset hvad ?
Læste noget om Type 1 og Type 2 fibre, hvor Type 2, typisk blev aktiveret ved tunge løft, og det samtidig var de muskelfibre der voksede mest. Og det går jeg da ud fra at både mænd og kvinder har ?
Ja, jeg er lidt i tvivl. Men jeg har bare ikke rigtig fidus til hverken Go'Morgen Danmark eller iForm fx. For min tanke er, at deres primære formål er, at få selv den mest dovne til at lave et eller andet. Og så nytter det jo ikke noget, at sige man skal ned og træne så svedet basker og man til sidst ikke kan gå, men derimod bare den der: "Det er bedre at lave ganske lidt, end slet ikke at lave noget".
Men det kan da også være jeg tager fejl ?
Ja, håber på der er en der kan kaste lidt lys over det
På forhånd tak.