Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Piger og træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey drenge...

Jeg bliver lige nødt til at have noget på det helt klare, inden jeg begynder at postulere alt for meget når folk spørger :)

"Problemet" er, at min kæreste, og hendes veninder elsker blade ala iForm fx., og så når der lige står en af de der i Go'Morgen/Aften Danmark og fortæller det ene og det andet om styrketræning osv.

Fx., så har de fleste de piger deres såkaldte vinkedeller, medmindre de er virkelig tynde, eller heldige. Nogle mere end andre selvfølgelig, men der er mange der hader det, og det forstår man også godt :)
Jeg har så sagt, at det kan du slippe af med, eller i det mindste formindske, enten ved at tabe dig, eller køre en ordentligt omgang triceps/biceps, så du får muskler, der så gerne skulle gøre det hele lidt strammere. Ingen der siger det går helt væk, men jaja, det burde hjælpe.
Jeg siger så, at hun skal huske at køre tungt, og ikke det der 30 gentagelser, som en del piger har tendens til at gøre.
Det overholder hun så et par gange, men så lige pludselig, så har hun set i Go'Morgen Danmark, læst i iForm, og noget i den stil, at kvinders muskler ikke er ligesom mænds, og derfor skal de trænes anderledes. Så derefter begynder hun at træne mange gentagelser igen, og så ja, tænker jeg bare, det må du selv om :)

Men mit spørgsmål er, kan det virkelig passe ? Ved da godt at mænds og kvinders muskler ikke er de samme, og at kvinder ikke får muskler på samme måde. Men hvis man vil have større muskler, mand eller kvinde, så går jeg da ud fra, at man skal træne tungt uanset hvad ?
Læste noget om Type 1 og Type 2 fibre, hvor Type 2, typisk blev aktiveret ved tunge løft, og det samtidig var de muskelfibre der voksede mest. Og det går jeg da ud fra at både mænd og kvinder har ?

Ja, jeg er lidt i tvivl. Men jeg har bare ikke rigtig fidus til hverken Go'Morgen Danmark eller iForm fx. For min tanke er, at deres primære formål er, at få selv den mest dovne til at lave et eller andet. Og så nytter det jo ikke noget, at sige man skal ned og træne så svedet basker og man til sidst ikke kan gå, men derimod bare den der: "Det er bedre at lave ganske lidt, end slet ikke at lave noget".

Men det kan da også være jeg tager fejl ?

Ja, håber på der er en der kan kaste lidt lys over det :)

På forhånd tak.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det noget pis deres muskler er sgu da ik anderledes:b
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

deres muskler er bygget op på samme måde. de har mindre test. Alt det her kan din gode ven google forklare dig om :king:
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Bortset fra, at lidt træning jo er bedre end ingenting (hvis valget står mellem de to), så har jeg aldrig oplevet, at kvinders muskler skulle trænes grundliggende anderledes, end mænds.
Har da kendt flere piger/kvinder, der uden problemer trænede tungt (i forhold til det styrke-niveau, de nu lå på), uden at gøre brug af de vildt høje rep-antal.

Min egen hustru kører 4x8 i sit 2-split, og det er hun vist rigtigt glad for.
Resten af tiden fjanter hun så rundt og danser Zumba, men det gør de jo, de tøser. :wink:
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Maldon skrev:Bortset fra, at lidt træning jo er bedre end ingenting (hvis valget står mellem de to), så har jeg aldrig oplevet, at kvinders muskler skulle trænes grundliggende anderledes, end mænds.
Har da kendt flere piger/kvinder, der uden problemer trænede tungt (i forhold til det styrke-niveau, de nu lå på), uden at gøre brug af de vildt høje rep-antal.

Min egen hustru kører 4x8 i sit 2-split, og det er hun vist rigtigt glad for.
Resten af tiden fjanter hun så rundt og danser Zumba, men det gør de jo, de tøser. :wink:

Ja, der er kvinder der træner sådan, og det er jo også det jeg prøver at få min kæreste til, da jeg er sikker på det hjælper meget mere - hvilket I tydeligvis også bekræfter.
Mit "problem" var blot, at alle hendes veninder, og hende selv, jo nogle gange er til sådan noget mave, stram, baller eller hvad det nu hedder, hvor deres instruktør jo så får dem til at lave 100 gentagelser i squat fx. med en stang på ryggen der vejer 5-10 kg eller noget - de fleste af os har vel set det egentlig. Samtidig med at de ser Go'Morgen og Aften Danmark hvor der ofte kommer en gut eller dame ind og fortæller hvordan og hvorledes en halvliters flaske med vand kan give dig mega arme osv. OG, så er der jo også lige de blade.
Og så står der sådan en som mig, som jo ikke er uddannet (Hvis en fitness instruktør egentlig er det?), og prøver at forklare, at det ham den uddannede mand siger, det altså ikke er helt rigtigt :)

Men fint fint... Jeg siger tak for hjælpen :)
Nu har jeg lidt at bakke det op med :)

Styrkeliste

Derunderon skrev:Og så står der sådan en som mig, som jo ikke er uddannet (Hvis en fitness instruktør egentlig er det?), og prøver at forklare, at det ham den uddannede mand siger, det altså ikke er helt rigtigt :)

Mener man som spinning/stram op/whatever holdleder deltager i et par kurser omkring det "at være på" og motivation for begyndere - men ellers har de vist ingen uddannelse.

Reputation point: 15

artikler/styrketraening/kvinder-styrketraening.html

Kan du ikke være fløjtende ligeglad med hvordan hun træner?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Har du prøvet at slå hende?
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Rasmuskrogh skrev:http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrketraening/kvinder-styrketraening.html

Kan du ikke være fløjtende ligeglad med hvordan hun træner?

I princippet jo... :)

Styrkeliste

Jeg har godt set Go' Morgen Danmarks egen "træningscoach", - og hold kæft hvor er hun genial. Hun står og snakker løs - det lyder ærlig talt som om, at det er ting hun lige finder på til lejligheden, og ikke noget hun har nogen som helst form reel viden omkring. Det er faktisk ret sjovt. Det eneste rationelle jeg har hørt hende sige, var, at man ikke kan punktforbrænde.

Fortæl din kæreste at du ved bedre, såfremt du altså gør. Og hvis hun ikke tror dig, må du have personer ind, som bare ved det mindste om kroppens fysiologi, der kan understøtte dine påstande. Eller, henvis hende til nogle studier mv.

tjr skrev:Har du prøvet at slå hende?

:´)

http://supertraining.dk/articles/22/11- ... mormorarme - Læs den artikel, print den ud og tving hende til at læse den!
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:http://supertraining.dk/articles/22/11-tv2-fitnessnonsens-bikiniklar-og-mormorarme - Læs den artikel, print den ud og tving hende til at læse den!

Thats it, End of discussion :dance:

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 75.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster