Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Vingummibamsen skrev:Chinups -> underhåndsgreb
Pullups -> overhåndsgreb
Det er hvad jeg har forstået de forskellige steder.

flamingopikken skrev:Vingummibamsen skrev:Chinups -> underhåndsgreb
Pullups -> overhåndsgreb
Lige præcis - det er hvad der står i den ældre træningslitteratur(Ifølge tidligere tråde om selvsamme emne)

moretti12 skrev:skal grebene være lige brede?

Illisher skrev:flamingopikken skrev:Vingummibamsen skrev:Chinups -> underhåndsgreb
Pullups -> overhåndsgreb
Lige præcis - det er hvad der står i den ældre træningslitteratur(Ifølge tidligere tråde om selvsamme emne)
og i andre literature står der andet..
Så som de andre siger. Find din egen defination af hvad du vil kalde den. De rammer de samme muskler, bare lidt forskelligt. Du kan evt variere mellem dem

flamingopikken skrev:Illisher skrev:flamingopikken skrev:Vingummibamsen skrev:Chinups -> underhåndsgreb
Pullups -> overhåndsgreb
og i andre literature står der andet..
Så som de andre siger. Find din egen defination af hvad du vil kalde den. De rammer de samme muskler, bare lidt forskelligt. Du kan evt variere mellem dem
Meget muligt, men det er godt nok sjældent jeg har set øvelsen med suprineret (UH) greb være omtalt som pull-ups. Min erfaring siger mig, at det stort set kun bruges af tilfældige mennesker der poster tilfældige youtube-klip og begyndere på træningsfora.
Med det siger jeg selvfølgelig ikke at jeg har ret, men det er godt nok sjældent jeg ser mennesker med stor erfaring og viden inden for træningsverdenen kalde underhåndsgreb for pull-ups og overhåndsgreb for chin-ups.På baggrund af det + masser af tidligere tråde om dette emne, fortæller mig:
Chin-ups = UH
Pull-ups = OH

alfross skrev:Ingen af dem træner triceps.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

tjr skrev:alfross skrev:Ingen af dem træner triceps.
Lidt sludder. Det lange hoved af triceps brachii (det der er tættest på brystkassen) fæster på skulderbladet, så den hælper faktisk ved vertikale trækkeøvelser. Jeg mærker den dog kun ved pull-downs med bred fatning.
Så ved I det.

A.Strøberg skrev:Er det chins (UH) eller pullups (OH) man skal udføre i atletisk fitness?

Henriksen skrev:A.Strøberg skrev:Er det chins (UH) eller pullups (OH) man skal udføre i atletisk fitness?
Det er Chins med OH i skulder bredde
I mine øjne er Chinups med OH og så bredt som muligt & Pullups UH med 10-15 cm mellem lille fingrene.

A.Strøberg skrev:Henriksen skrev:A.Strøberg skrev:Er det chins (UH) eller pullups (OH) man skal udføre i atletisk fitness?
Det er Chins med OH i skulder bredde
I mine øjne er Chinups med OH og så bredt som muligt & Pullups UH med 10-15 cm mellem lille fingrene.
okay så det du siger er altså, efter min mening af chins/pulls, at i AF kører man pullups- altså overhåndsgreb BREDT

A.Strøberg skrev:okay, det virker bare som en latterlig øvelse.. eller er det bare mig der er gået helt galt i skoven?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster