Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

janninho93 skrev:Hey guys..
Lige pt får jeg 50 gram rapsolie om dagen, og derudover tager jeg 6 kapsler Omega 3, men bliver det for meget?
Der er en del gram Omega 3 og Omega 6 i Rapsolie.

PatrickSan skrev:janninho93 skrev:Hey guys..
Lige pt får jeg 50 gram rapsolie om dagen, og derudover tager jeg 6 kapsler Omega 3, men bliver det for meget?
Hvorfor får du så meget rapsolie? Du burde spare på olien og få kcal et andet sted fra. Uanset om du bulker eller cutter, handler træning vel også om at være sund og ikke bare om at SE stor og sund ud. Tag nu bare to eller tre fiskeoliekapsler og suppler op med sund varieret kost - fed fisk er supergodt og indeholder masser af gode fedtsyrer.

Hvorfor får du så meget rapsolie? Du burde spare på olien og få kcal et andet sted fra. Uanset om du bulker eller cutter, handler træning vel også om at være sund og ikke bare om at SE stor og sund ud. Tag nu bare to eller tre fiskeoliekapsler og suppler op med sund varieret kost - fed fisk er supergodt og indeholder masser af gode fedtsyrer.

steveowe skrev:Det bedste er at få dit omega 3 indtag fra naturlige kilder såsom valnødder, fed fisk (vælg laks grundet mindre kviksølv) og frø.. Olie bør være andet valg.. Mit indtryk er, at der er for mange herinde som ikke ved hvad sundhed handler om.

Carsten2002 skrev:steveowe skrev:Det bedste er at få dit omega 3 indtag fra naturlige kilder såsom valnødder, fed fisk (vælg laks grundet mindre kviksølv) og frø.. Olie bør være andet valg.. Mit indtryk er, at der er for mange herinde som ikke ved hvad sundhed handler om.
Så olie er ikke naturligt?

steveowe skrev:Carsten2002 skrev:steveowe skrev:Det bedste er at få dit omega 3 indtag fra naturlige kilder såsom valnødder, fed fisk (vælg laks grundet mindre kviksølv) og frø.. Olie bør være andet valg.. Mit indtryk er, at der er for mange herinde som ikke ved hvad sundhed handler om.
Jo, men ikke i den mest naturlige form..

steveowe skrev:Det bedste er at få dit omega 3 indtag fra naturlige kilder såsom valnødder, fed fisk (vælg laks grundet mindre kviksølv) og frø.. Olie bør være andet valg.. Mit indtryk er, at der er for mange herinde som ikke ved hvad sundhed handler om.

steveowe skrev:Carsten2002 skrev:steveowe skrev:Det bedste er at få dit omega 3 indtag fra naturlige kilder såsom valnødder, fed fisk (vælg laks grundet mindre kviksølv) og frø.. Olie bør være andet valg.. Mit indtryk er, at der er for mange herinde som ikke ved hvad sundhed handler om.
Jo, men ikke i den mest naturlige form..

Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.
steveowe skrev:Der er intet i vejen med olie.. Men TS skriver han indtager 50 gram rapsolie om dagen og derved 450 tomme kalorier.Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.

Skitzoo skrev:steveowe skrev:Der er intet i vejen med olie.. Men TS skriver han indtager 50 gram rapsolie om dagen og derved 450 tomme kalorier.Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.
Hvorfor burde olie være andet valg?
Hvad handler sundhed om? Hvordan definerer du 'sund' kost?

steveowe skrev:Der er intet i vejen med olie.. Men TS skriver han indtager 50 gram rapsolie om dagen og derved 450 tomme kalorier.Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.

Dingo skrev:steveowe skrev:Der er intet i vejen med olie.. Men TS skriver han indtager 50 gram rapsolie om dagen og derved 450 tomme kalorier.Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.
Tomme kalorier? What? Lol

steveowe skrev:Dingo skrev:steveowe skrev:Der er intet i vejen med olie.. Men TS skriver han indtager 50 gram rapsolie om dagen og derved 450 tomme kalorier.Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.
Du mener simpelthen at det kan forsvares at indtage små 500 kalorier igennem rapsolie og stadig kalde sig sund? Lig så dertil alt det olie der steges i og alt det processed garbage som de fleste propper i kæften. Men fortsæt da endelig..

steveowe skrev:Dingo skrev:steveowe skrev:Der er intet i vejen med olie.. Men TS skriver han indtager 50 gram rapsolie om dagen og derved 450 tomme kalorier.Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.
Du mener simpelthen at det kan forsvares at indtage små 500 kalorier igennem rapsolie og stadig kalde sig sund? Lig så dertil alt det olie der steges i og alt det processed garbage som de fleste propper i kæften. Men fortsæt da endelig..

Lucas17 skrev:ALT MED MÅDE!
Efter de studier som fremlægges og kompetente BB´eres viden på område, så tror jeg fuldt og fast på at der intet er i vejen med at indtage Rapsolie eller olivenolie i flydende form. Det skal lige siges at det selvfølgelig ikke skal udgøre for meget af ens Kcal-indtag, da man helst skal have en varieret/alsidig kost. Punktum

Thelittleone skrev:steveowe skrev:Dingo skrev:steveowe skrev:Der er intet i vejen med olie.. Men TS skriver han indtager 50 gram rapsolie om dagen og derved 450 tomme kalorier.Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.
Man har da brugt olie i meget lang tid til f.eks. salater. Ikke mindst kig på http://da.wikipedia.org/wiki/Rapsolie
"Rapsolie nævnes ofte som en af de sundeste vegetabilske olier"
Det er kommet af naturen og derfor er det da ikke ligefrem processed garbage som med f.eks. en kage fra bageren.
Rapsolien er ikke usundt - læs dens wiki.

steveowe skrev:Lucas17 skrev:ALT MED MÅDE!
Efter de studier som fremlægges og kompetente BB´eres viden på område, så tror jeg fuldt og fast på at der intet er i vejen med at indtage Rapsolie eller olivenolie i flydende form. Det skal lige siges at det selvfølgelig ikke skal udgøre for meget af ens Kcal-indtag, da man helst skal have en varieret/alsidig kost. Punktum
Der er ingen som stopper dig. Jeg ville dog passe på med at tro og stole blindt på alt hvad der kommer fra en bodybuilders mund. De kan ikke forbindes med sundhed.

Echo skrev:Thelittleone skrev:steveowe skrev:Dingo skrev:steveowe skrev:Der er intet i vejen med olie.. Men TS skriver han indtager 50 gram rapsolie om dagen og derved 450 tomme kalorier.Der findes bedre alternativer, hvis han er bange for at få for lidt omega 3.
Man har da brugt olie i meget lang tid til f.eks. salater. Ikke mindst kig på http://da.wikipedia.org/wiki/Rapsolie
"Rapsolie nævnes ofte som en af de sundeste vegetabilske olier"
Det er kommet af naturen og derfor er det da ikke ligefrem processed garbage som med f.eks. en kage fra bageren.
Rapsolien er ikke usundt - læs dens wiki.
Med din logik så vil alle fødevare være naturlige, da alt jo kommer fra naturen.
Mennesket er ikke bygget til at spise rapsfrø og kan derfor ikke fordøje rå rapsfrø, derfor skal olien enten kold- eller varmpresses ud af frøene, og ved den sidste proces skal olien herefter også raffineres.
Den rapsolie vi snakker om her er nok den billige slags, altså den varmpresset og raffineret slags , og den vil jeg mene godt kan gå ind under "processed garbage".
Faktisk viser det meste nye forskning at de vegetabilske olier slet ikke er så gode for os, som vi blevet bildt ind de sidste 40 år. Og dette gælder især hvis man anvender olien til stegning eller bagning, hvor den store mængde polyumættede fedtsyrer gør den ustabil.

steveowe skrev:+1 .. Steg i Kokosolie - et af de sundeste alternativer.

steveowe skrev:Dingo jeg har fået det indtryk af dig, at du er typen som godt kan lide at lære nye ting. Hvis jeg husker rigtigt er du også ved at uddanne dig indenfor ernæring. Jeg synes du skal læse "Eat to live" af dr. Joel Fuhrman.. Den bedste bog der til dags dato er skrevet omkring kost og helbred og hvordan de to ting hænger sammen. De fleste inklusiv mig selv er blevet misinformeret omkring hvad en sund kost egentlig er og sundhedsstyrelsens madpyramide, som vi har fået smidt i hovedet siden børnehaveklassen er ret så misvisende.. Og ja 500 kcal fra rapsolie er i alle tilfælde hovedløst, hvis du spørger mig. God aften

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster