Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MachoGonzo skrev:Gå ind til SKAT
Få gjort så din SU kører på Hovedkortet
- Din løn skal køre på Bikortet..
Så er der ikke så meget at diskuterer.. Du får mest muligt ud af din SU, men betaler SKAT af hver en kr. du tjener på bikortet..

bahar skrev:MachoGonzo skrev:Gå ind til SKAT
Så er der ikke så meget at diskuterer.. Du får mest muligt ud af din SU, men betaler SKAT af hver en kr. du tjener på bikortet..
Ikke lige det bedste råd. Hvis han tjener mere end sin SU på jobbet så skal SU kører på bikort. Det ville han da få mest ud af.

bahar skrev:Husk du har et bikort og hovedkort. Så hav lige styr på hvem der skal bruge hovedkortet og hvem der skal have bikortet, for tit så ender både job og SU på hovedkortet og hvis det ikke bliver lavet om, ender du med at skulle betale skat tilbage.

bahar skrev:MachoGonzo skrev:Gå ind til SKAT
Ikke lige det bedste råd. Hvis han tjener mere end sin SU på jobbet så skal SU kører på bikort. Det ville han da få mest ud af.

JIIsoe skrev:bahar skrev:MachoGonzo skrev:Gå ind til SKAT
Uddyb. Både SU og løn er skattepligtig indkomst. Der trækkes AM-bidrag fra løn, men ikke fra SU. Om man benytter hovedkortet til sin SU eller sin løn vil alt andet lige stille én indifferent, da man vil få det samme netto hver måned (givet at fradraget på hovedkortet er mindre end SU-indkomsten, hvilket sandsynligvis er tilfældet, hvis man er udeboende).

MachoGonzo skrev:SU lån har INTET at gøre med SKAT..
Husk det - så det skal du ikke have med i dine beregninger.

Beefboy skrev:Har du ringet og spurgt skat ?

toto_G4M3R skrev:Beefboy skrev:Har du ringet og spurgt skat ?
Min mobil er spærret, da jeg ikke har fået betalt min telefon regning
Har du overvejet at gå på skattekontoret så ? Eller måske låne en andens tlf.. går ud fra du ik bor i en hule oppe i bjergene 

Larsen123 skrev:Det er noget værre rod alt det der. Endte med at betale 11.000 kr tilbage i skat, da jeg startede på studie sidste år.
Jeg fik en revisor til at kigge det hele igennem og kom frem til, at jeg må tjene MAX 106.800 kr før skat i hele 2012. Her indgår også feriepenge, så reelt må jeg tjene dét mindre.
Det svarer til, at jeg hver måned ca. må få udbetalt 5000 kr efter skat ved siden af min SU. Tjener jeg mere end det skal jeg betale flere penge tilbage til skat, end jeg har tjent som en slags bøde for ikke at gå nok op i mit studie. Lidt åndssvagt når man nu har 3 måneders sommerferie, hvor man kunne arbejde igennem, men sådan er det.

Larsen123 skrev:Det er noget værre rod alt det der. Endte med at betale 11.000 kr tilbage i skat, da jeg startede på studie sidste år.
Jeg fik en revisor til at kigge det hele igennem og kom frem til, at jeg må tjene MAX 106.800 kr før skat i hele 2012. Her indgår også feriepenge, så reelt må jeg tjene dét mindre.
Det svarer til, at jeg hver måned ca. må få udbetalt 5000 kr efter skat ved siden af min SU. Tjener jeg mere end det skal jeg betale flere penge tilbage til skat, end jeg har tjent som en slags bøde for ikke at gå nok op i mit studie. Lidt åndssvagt når man nu har 3 måneders sommerferie, hvor man kunne arbejde igennem, men sådan er det.

Moody skrev:Der bliver sagt meget vrøvl i tråden.
Dit frikort er ~42t fra og med året du fylder 18.
Din SU formoder jeg er udeboende dvs. 5700. Du har indtil videre brugt 20.000 af dit frikort.
Løsningen er derfor simpel; du kører din SU, dvs. de restererende ~24.000 du modtager i år, på dit frikort og tager jobbet på bikortet til bundskat+kommunalskat+am bidrag-befordringsfradrag-beskæftigelsesfradrag, samt eventuelt en beregnet lavere sats ud fra de par tusinde du vil få i rest på af dit frikort.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster