Bnaz skrev:mevk skrev:http://www.bournesports.com/scripts/prodview.asp?idProduct=2109
Det er da noget billigt?
Ps. Jer der bruger ironwork, har nemmere ved at squatte attg? Jeg squatter uden sko, men der kommer den kun til parallel?
Jeg tror som spdan ikke det er nemmere at lave atg squats i vægtløftersko. Det eneste jeg kan mærke, det er at jeg står bedre fast.
Tricket er, at højere høle øger knævandringen og mindsker bækkenkipning, hvilket uden tvivl er det sikreste. Det gør de ved at øge bevægeudslaget i anklerne (Øget plantar flexion ved udgangsposition giver dybere squats ved efterfølgende maximal dorsalflexion)
Tror godt at du kan regne med at det er derfor stort set alle vægtløftere løfter i dem - fordi de kan komme dybere med en mere ret ryg
Når du skal squatte skulle dit knæ ideelt set stå helt stille, hvorfor lidt nede ved ankelen ikke burde være noget problem.
Problemet er, at det er umuligt for 95% af alle folk, og hvis de forsøger på det, vil de enten ende med at runde i ryggen, lægge alt vægten over på ryggen og belaste hoften langt mere. Knævandring ER altså ikke så slemt, som mange gør det til...