Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1517
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1514

Følg bodybuilding.dk på

Skoler i Californien

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Heyson.

Jeg er en knægt på 17 år, som gerne vil studere til personlig træner.
Det vil jeg gerne gøre i californien, men nu har jeg søgt nettet tyndt, og har ikke rigtig kunne finde det jeg søger.
Derfor vil jeg spørger om der er nogen som kender noget til en skole der udbyder personlig træner uddannelsen.
Derudover vil jeg gerne spørge, hvilken uddannelse(r) i ser som de bedste at have, hvis man skal klare sig godt som træner derover.
Min egen umiddelbare plan er at læse til personlig træner på masterclass niveau, og derudover også læse kost og ernæring.

Hvis i har bedre bud hører jeg dem gerne :)

På forhånd tak, God jul og godt nytår ;)
/Hørlykke

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du er godt klar over du kommer til at bruge en betragtelig sum penge hvis det skal kunne lade sig gøre? Man tager ikke bare sådan uden videre til Californien og bliver personlig træner - hvis uddannelsen varer over 90 dage har du i hvert fald først og fremmest et visa-problem.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

essensen skrev:Du er godt klar over du kommer til at bruge en betragtelig sum penge hvis det skal kunne lade sig gøre? Man tager ikke bare sådan uden videre til Californien og bliver personlig træner - hvis uddannelsen varer over 90 dage har du i hvert fald først og fremmest et visa-problem.

du bor i usa ik essensen, har altid godt kunne tænke mig at prøve at bo der over, har du opholdstilladelse og hvor bor du, har du job der over osv?
Brugeravatar

Du får et copy/paste fra min log hvor dine spørgsmål er besvaret:

Først og fremmest - du skal lige indstille dig på der ligger en del arbejde i det - det er ikke bare lige sådan noget man gør uden videre - specielt ikke, når man som du, ikke er indskrevet på en uddannelse. Det betyder også du ikke kan få et stipendium og kommer til at betale knaster for det.

For at kunne opholde dig længere tid i USA (over 90 dage som et turistvisum giver dig) skal du have enten et J1 eller F1 visum (det er almindeligvis dem man opererer med) - og det får du ved at blive optaget på en skole herovre. Hvis du har en ide om at du blot kan tage herover og arbejde, må jeg skuffe dig fælt; det kan man desværre ikke bare. Så skal du have et greencard - og det kan du godt skyde en hvid pil efter når du ikke har mere erfaring end du har. Så kan du så prøve greencard-lotteriet.

Så du skal altså have en grund til at opholde dig i landet, fx skole. Og det koster penge - mange penge. Du kan vælge at tage afsted med en organisation (gjorde jeg første gang) der arrangerer det hele for dig og finder en familie du skal bo hos osv (jeg var med YFU); et sådan ophold koster mellem 60.000-90.000 kr (minus leveomkostninger) alt afhængig af hvor lang tid du vil være der. Du kan også tage afsted på egen hånd - dvs du selv finder en skole, selv tager kontakt og bliver optaget. Det er voldsomt meget arbejde, men det giver en større frihed. Der er dog også organisationer der hjælper dig afsted på en skole gratis - tjek fx edu.dk ud, de hjalp mig anden gang jeg var afsted. Jeg har kun positive ting at sige om dem - de kan klart anbefales og jeg ville starte med at kigge på deres hjemmeside hvis jeg var dig.

Uanset hvad skal du dog være klar over du skal have mellem 50.000-100.000kr til rådighed for at kunne komme afsted på egen hånd :)

Angående dine spørgsmål:

1. Tog du bare alene derover? Havde du ingen med dig?

Ja, det har jeg gjort hver eneste gang. Det kan virke skræmmende, men det er ikke så slemt og har man nogenlunde sociale skills skal det nok gå alt sammen.

2. Hvad koster det alt i alt?

Se ovenstående. Du kan komme på en skole for omkring 40.000 - men for at få et visum skal du kunne dokumentere du har råd til opholdet + leveomkostninger; så almindeligvis skal du kunne fremvise omkring 50-60.000kr for ét semester.

3. Hvad gjorde du for at få kontakt til en familie derover?

Første gang blev jeg placeret hos en familie gennem den organisation jeg rejste med. De andre gang har jeg selv fundet et sted at bo gennem craigslist.com

4. Hvad gjorde du for at få aktiveret dig selv, mens du er der over? (Skole, arbejde mm.)

Du kan ikke arbejde her, med mindre det er på skolen og i et meget begrænset omfang. Igen - man får ikke bare sådan lige lov til at arbejde i USA.

Nu har jeg gået i skole hver gang jeg har været her - så det har ganske naturligt bragt aktiviteter med sig samt sociale bekendtskaber.

Har du flere spørgsmål, skriver du bare.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

okay tak for svaret
Brugeravatar

Hørlykke skrev:Heyson.

Det vil jeg gerne gøre i californien, men nu har jeg søgt nettet tyndt, og har ikke rigtig kunne finde det jeg søger.
Derfor vil jeg spørger om der er nogen som kender noget til en skole der udbyder personlig træner uddannelsen.
Derudover vil jeg gerne spørge, hvilken uddannelse(r) i ser som de bedste at have, hvis man skal klare sig godt som træner derover.
Min egen umiddelbare plan er at læse til personlig træner på masterclass niveau, og derudover også læse kost og ernæring.

/Hørlykke

Ikke for at lyde flabet men, fik du bare lige pludselig idéen om at du ville til Cali og blive personlig træner? Og ja, som Essensen skriver tror jeg det bliver en svær opgave, du har foran dig. Er selv inde i alt det der, skal læse der ovre i et år.
The ego is not master in its own house.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 260.00

Hørlykke skrev:Heyson.

/Hørlykke

Hvis du kan tage opholdet derovre som merit på en uddannelse herhjemme, kan du få skolegangen betalt. Dvs. de eneste mer-omkostninger du har, er til "interview" på den amerikanske ambassade (180$), flybillet og sygesikring. Sådan fungerede det på universitet, og når du skriver "masterclass"-niveau går jeg ud fra det er det samme som kandidat (rimelig hidsigt som 17-18årig eller hvad?)
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Tusind tak for alle jeres svar.

Jeg havde godt set det koster en del penge. F.eks. Så jeg uddannelser fra 400 $ og op til 20.000 $
Jeg var bare blevet snot forvirret over at der var sindsyg mange forskellige uddannelser, som personlig træner. Så derfor ville jeg gerne spørge jer, om i havde nogle forslag.
Angående Masterclass, så er den bare det mål jeg vil have. Ikke at jeg ligger ud med den, med det samme, hvilket også vil være lige at spænde buen for meget som 17-årig :wink:

Men det har givet nogle ting til eftertanke, især det med at tage den i Danmark, og så at tage et semester i USA.
Jeg har bare hørt at niveauet i Danmark ikke er særlig højt, uddannelses mæssigt inde for personlig træner området ?
Men hvis det er, hvad ville i så sige er den bedste vej at gå ?

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Synes lige du skal kaste et blik på én af disse uddannelser http://sportshojskolen.dk/page37.aspx
Tager du fx. styrketræneruddannelsen og består med et godt resultat, er der mulighed for at gå et niveau op og søge ITA'en hos DIF her: http://www.dif.dk/UDDANNELSE_OG_VIDENSB ... ademi.aspx

Så tror jeg ikke du kan gøre det bedre i DK, uden at komme ind over en uni. grad. Men her i DK koster det altså også knaster.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00