Undertaker! skrev:Hvorfor tænke tanken, når det ik har noget formål.
De gamle grækere ville vende sig i deres grav....
Jeg tænker tanken - stiller spørgsmålet – fordi det at stille spørgsmål er det vigtigste overhovedet (hvis formålet er at opnå indsigt.)
Desuden er et tankeeksperiment jo bare en filosofisk metode der har som formål at tænke konsekvenserne igennem af en ide. Selvom det er teoretisk muligt at udføre tankeeksperimentet i virkeligheden, har jeg ingen intention om at gøre det i praksis. Men kunne man ikke forestille sig en situation, hvor en dansk styrkeløfterklub vil stå i en situation a la det jeg har beskrevet. Vi har jo set noget lignende i andre lande, måske man bør tænke tanken, om ikke andet så for at have en ”handlingsplan” klar hvis situationen opstår. For det gør den. Med det stigende antal transseksuelle, vil der være flere transseksuelle indenfor sportsverdenen. Vil man bare tages på sengen eller vil man være forberedt?
Hvis jeg sad i bestyrelsen i dansk styrkeløfterforbund - eller en anden idræt for den sags skyld - ville jeg allerede nu, før situationen er opstået, have gjort mig tanker om forbundets holdning til dette dilemma.
Jeg tænker man umiddelbart skal have foretaget et juridisk kønsskifte, før man kan stille op som gældende køn i konkurrencehenseende.
Det er vel bare en løs tanke. En ganske fornuftig en dog. Men den slags kan man jo ligeså godt have taget stilling til på forhånd. I nogle af de sager der har været fremme, virker det som man bare har stået med håret i postkassen.