Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

Smerte i underarm

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej,

Når jeg træner biceps får jeg utrolig store smerter ude i siden af min underarm. For at være mere præcis om, hvor det er henne. Så er det omkring bogstavet f. på disse billeder: http://www.proprofs.com/quiz-school/sto ... eview-quiz. Problemet er at imens jeg udfører øvelsen gør det så sindssygt ondt, at jeg bare prøver at holde smerten ud, så jeg kan udføre de 10 reps. indtil jeg så kan slippe, og smerten så hurtigt går væk igen. Det kan godt være, at jeg lyder som et tudefjæs, men jeg har normalt en enorm stor smerteterskel og det her gør bare så pisse nas :D. Normalt gør det ikke ondt i min dagligdag, udover når jeg træner biceps, kun hvis jeg trykker hårdt ind på det sted det er, kan det godt gøre en lille bitte smule ondt. Jeg træner biceps med kabel, og min øvelser ser sådan her ud, bare hvor jeg står op i stedet: http://www.exrx.net/WeightExercises/Bic ... eCurl.html

Jeg tænkte på om der er andre der har samme problem? og nogle der ved hvad jeg skal gøre? om jeg skal stoppe med at træne biceps? Jeg vil selvfølgelig helst træne biceps, hvis det er muligt ;-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

scene skede hinde betændelse :)

Drop curls for en måneds tid, hvor du istedet kører ez reverse curls.
Der efter ser du på hvordan det står til.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Jeg har det samme som du beskriver.

Det hedder Kompartment syndrom, du kan google det og læse lidt mere om det der. Det er noget med at den "pose" muskel i underarmen ligger i, ikke vokser lige så hurtigt som selve musklen, og det giver følelses af at din underarm er ved at eksplodere.

Jeg laver hammer curls, chin ups og kabeltræk til hovedet når jeg træner biceps. Så træner jeg mine underarme 2 gange i ugen, for at træne dem op, så de igen kan holde til at træne biceps "normalt" igen.

/flockit
-Talent you have naturally. Skill is only developed by hours and hours of beating on your craft
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland

Træner her: Ultimate Gym
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 170.00

toto_G4M3R skrev:scene skede hinde betændelse :)

Jeg er tror ikke det er scene skede hinde betændelse :S Det føles nemlig ikke som betændelse ;-)

Har haft samme, og det er compartment syndrome, som flockit også skriver.

Du kan højest sandsynligt køre hammer curls uden problemer indtil smerten er væk (kan tage lige fra 1 uge til flere måneder alt efter omfanget). Det har jeg gjort og gør jeg stadig.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

nicklas-m skrev:
toto_G4M3R skrev:scene skede hinde betændelse :)

Jeg er tror ikke det er scene skede hinde betændelse :S Det føles nemlig ikke som betændelse ;-)

hmm okay. Men jeg har ihvertfald haft samme symptomer, og der hjalp det at droppe almindelig curls, og køre reverse istedet for :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

flockit skrev:Jeg har det samme som du beskriver.

Det hedder Kompartment syndrom, du kan google det og læse lidt mere om det der. Det er noget med at den "pose" muskel i underarmen ligger i, ikke vokser lige så hurtigt som selve musklen, og det giver følelses af at din underarm er ved at eksplodere.

Jeg laver hammer curls, chin ups og kabeltræk til hovedet når jeg træner biceps. Så træner jeg mine underarme 2 gange i ugen, for at træne dem op, så de igen kan holde til at træne biceps "normalt" igen.

/flockit

Det kunne meget godt lyde som om det er mit problem. Jeg har altid trænet mine håndled/underarme, så jeg vil lige prøve det der med at træne mine biceps på en anden måde ;-) Så kan i ikke komme med nogle øvelser til biceps jeg kunne prøve at køre, og se om de gør ondt? :-)

ville det egentlig hjælpe med nogle handsker med håndledsstøtte? eller har det ikke noget med sagen at gøre? :-)

Acid skrev:Har haft samme, og det er compartment syndrome, som flockit også skriver.

Du kan højest sandsynligt køre hammer curls uden problemer indtil smerten er væk (kan tage lige fra 1 uge til flere måneder alt efter omfanget). Det har jeg gjort og gør jeg stadig.

Er hammer curls ligeså effektive til at træne biceps? Og bruger man ikke underarmen med ved hammer curls? :D Men jeg vil da prøve og se om det er det der virker :-)

Ud for personlige oplevelser vil jeg altså tro det er sene skede hinde betændelse som #1 er inde på.

Jeg begyndte selv at få samme type smerte da jeg lavede culls med bb stang i stativ og 2 af mine venner har oplevet det samme grundet denne øvelse og jeg droppede den lige så hurtigt igen..

Tag at få lidt hvile i armen og stop når det gør ondt ellers bliver det bare værre :(

Okay jeg kan sige uden at blinke - smerter i underarmen efter bicepstræning er sene skede hinde betændelse. Du får det fordi du ikke fikserer dine håndled i bevægelserne. Du må ikke bevæge dine håndled under bicepstræning. Det er typisk tegn på at du ikke har styr på din teknik og har for meget vægt på.

Få styr på det, hold pause med din bicepstræning i en 3-4 uger, og få så styr på din teknik, for ellers kommer det igen.

Slut færdig.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Kostplan: Ingen kostplan

nicklas-m skrev:Jeg er tror ikke det er scene skede hinde betændelse :S Det føles nemlig ikke som betændelse ;-)

For lige at slå det fast:
1. Ikke "scene skede hinde betændelse", men seneskedehindebetændelse.
2. Det er ikke en betændelsestilstand, men en overbelastning i en sene(erne). "Ved overbelastning i forbindelse med sport, arbejde eller andre hårde og gentagne bevægelser, bliver muskelvævet revet itu. I et mikroskop kan man se, at senerne er blevet flossede og skrøbelige." - hugget herfra: http://www.sahva.dk/artikler/av-min-arm ... 3%A6ndelse
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

nicklas-m skrev:Er hammer curls ligeså effektive til at træne biceps? Og bruger man ikke underarmen med ved hammer curls? :D Men jeg vil da prøve og se om det er det der virker :-)

Synes personligt selv at almindelige curls giver et bedre pump, men nu handler det jo ikke om hvad der er mest effektivt, men hvad man rent faktisk kan udføre uden smerter.

Mini-Arnold skrev:Okay jeg kan sige uden at blinke - smerter i underarmen efter bicepstræning er sene skede hinde betændelse. Du får det fordi du ikke fikserer dine håndled i bevægelserne. Du må ikke bevæge dine håndled under bicepstræning. Det er typisk tegn på at du ikke har styr på din teknik og har for meget vægt på.

Få styr på det, hold pause med din bicepstræning i en 3-4 uger, og få så styr på din teknik, for ellers kommer det igen.

Slut færdig.

Det var da en utroligt arrogant måde at udtrykke sig på du fremviser der. Det er ikke seneskedehindebetændelse OP har, da smerten for det første slet ikke sidder ved seneskedehinden, og for det andet er seneskedehindebetændelse noget man kan kan mærke hele tiden og ikke kun under udførelsen af øvelsen. Det er en typisk fejl at kalde det OP har for seneskedehindebetændelse. Specielt når han ikke engang har problemer med håndledene. Det er compartment syndrome, og behandles ved ikke at udføre øvelser der fremprovokerer smerten indtil smerten ikke længere forekommer. Har endnu ikke hørt om nogen med lidelsen der ikke kunne udføre hammer curls, så det er vejen at gå indtil videre.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Det var da en utroligt arrogant måde at udtrykke sig på du fremviser der. Det er ikke seneskedehindebetændelse OP har, da smerten for det første slet ikke sidder ved seneskedehinden, og for det andet er seneskedehindebetændelse noget man kan kan mærke hele tiden og ikke kun under udførelsen af øvelsen. Det er en typisk fejl at kalde det OP har for seneskedehindebetændelse. Specielt når han ikke engang har problemer med håndledene. Det er compartment syndrome, og behandles ved ikke at udføre øvelser der fremprovokerer smerten indtil smerten ikke længere forekommer. Har endnu ikke hørt om nogen med lidelsen der ikke kunne udføre hammer curls, så det er vejen at gå indtil videre.

Det er i hvert fald min erfaring at de symptomer han fremsiger, minder meget om begyndende seneskedehinde betændelse. Jeg har selv haft symptomerne - og erfarede mig ved den pågældende lejlighed at bliver man ved bliver det til en permanent betændelsestilstand som man kender det. Men kun en doktor kan vel afgøre hvad det er, uanset hvad vil jeg nok anbefale ham (som jeg skrev i mit svar) at han skal lave andre øvelser til for en rum tid, til smerterne forsvinder.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tak for hjælpen allesammen :-) Uanset om det er kompartmentsyndrom eller seneskedebetændelse, er vi så ikke enige om jeg kun skal træne de øvelser der ikke gør ondt? og så se hvordan det går, efter 2-4 uger. Eller skal jeg søge læge med det samme? :-)

Tak for hjælpen allesammen :-) Uanset om det er kompartmentsyndrom eller seneskedebetændelse, er vi så ikke enige om jeg kun skal træne de øvelser der ikke gør ondt? og så se hvordan det går, efter 2-4 uger. Eller skal jeg søge læge med det samme? :-)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster