Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1257
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

Sommerferie - hvilket program?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey guys..
Nu er det jo efterhånden ved at være sommerferie for de fleste af os.
Og når man har ferie ham man jo fri hele dagen. Så tænkte på, om jeg skulle prøve en ny form for træning i sommerferien?
Lige nu kører jeg et ganske normalt 3-split med

1) skulder + ben
2) ryg + biceps
3) bryst + triceps

Havde tænkt evt at træne 2 gange om dagen og så dele det op, så jeg fx morgen (middag) træner bryst og aften træner triceps.

Hvad siger i til det forslag?

Har i evt nogle bud på nogle andre træningsprogrammer eller noget som der kunne være fedt at arbejde på i ferien?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg synes det er en dårlig idé... ved godt at mange proffer gør det, men de har også et andet basisgrundlag for det... det kræver en vild kostplan for at det kan fungere.
men du kan stadig godt træne 2 gange dagligt ved at køre en masse cardio om morgenen og så vægttræning senere på dagen... det er der mange der gør

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

Hmm. Ja, men gider ikke rigtig træne cardio om morgen og bb senere.. Synes ikke jeg har brug for det, og bruger også alt for meget energi på carioen hvis jeg træner det for meget, sys jeg :-/
Kender mange som har trænet 2 gange dagligt på den måde jeg nævnede det før, og de siger at det virkelig giver bonus, men at man også spiser enorme mængder mad og skal huske og restituere i løbet af dagen efter første træning.
Tror jeg vil prøve det alligevel :-)
Men ellers tænkte jeg på om jeg burde køre et bestemt program eller noget ? Har i ikk nogle forslag? :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

dlr.ma skrev:Hmm. Ja, men gider ikke rigtig træne cardio om morgen og bb senere.. Synes ikke jeg har brug for det, og bruger også alt for meget energi på carioen hvis jeg træner det for meget, sys jeg :-/
Kender mange som har trænet 2 gange dagligt på den måde jeg nævnede det før, og de siger at det virkelig giver bonus, men at man også spiser enorme mængder mad og skal huske og restituere i løbet af dagen efter første træning.
Tror jeg vil prøve det alligevel :-)
Men ellers tænkte jeg på om jeg burde køre et bestemt program eller noget ? Har i ikk nogle forslag? :mrgreen:

det er jo op til dig selv, men du skal huske på at du ved at træne igen om aftenen afbryder restitutionen ved for eksempel at træne bryst, hvor du har trænet triceps tidligere på dagen... selv om du slapper af om eftermiddagen kan dine muskler ikke nå at restituere, så du skal virkelig splitte nøje op...

Styrkeliste

men du skal huske på at du ved at træne igen om aftenen afbryder restitutionen ved for eksempel at træne bryst

Gider du uddybe det ? For hvis jeg forstår det som jeg gør, så er det 100 % forkert.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:
men du skal huske på at du ved at træne igen om aftenen afbryder restitutionen ved for eksempel at træne bryst

Gider du uddybe det ? For hvis jeg forstår det som jeg gør, så er det 100 % forkert.

hvis han nu splitter op og træner triceps om morgenen og så slapper af om eftermiddagen inden han træner bryst senere om aftenen så vil triceps ikke være restitueret og da den også aktiveres under diverse brystøvelser vil det ikke være til gavn i længden

Styrkeliste

PK89 skrev:
Thomas Jagd skrev:

hvis han nu splitter op og træner triceps om morgenen og så slapper af om eftermiddagen inden han træner bryst senere om aftenen så vil triceps ikke være restitueret og da den også aktiveres under diverse brystøvelser vil det ikke være til gavn i længden

Nej, men det kunne jo fint fungere hvis han trænte bryst om formiddagen og triceps om aftenen. Den form for workload distribuering er bedre end hvis man træner bryst og triceps på en gang.
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
PK89 skrev:
Thomas Jagd skrev:

Nej, men det kunne jo fint fungere hvis han trænte bryst om formiddagen og triceps om aftenen. Den form for workload distribuering er bedre end hvis man træner bryst og triceps på en gang.

det er rigtigt, også derfor jeg sagde han skulle splitte nøje op... det handler vel i grunden om at træne flerledsøvelser om morgenen og så isoøvelser om aftenen... f. eks. squat om morgenen og så måske leg extensions om aftenen

Styrkeliste

PK89 skrev:
Thomas Jagd skrev:
PK89 skrev:
Thomas Jagd skrev:

det er rigtigt, også derfor jeg sagde han skulle splitte nøje op... det handler vel i grunden om at træne flerledsøvelser om morgenen og så isoøvelser om aftenen... f. eks. squat om morgenen og så måske leg extensions om aftenen

Det kan man også. Enten skal man træne store øvelser formiddag og mindre øvelser aften. Eller også skal man træne store muskelgrupper formiddag og mindre muskelgrupper aften. Begge måder fungerer fint.
Redaktør

Styrkeliste

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk altid siger det er mere restitutionskrævende at træne 2 gange om dagen end 1 - så længe det er under forudsætning af at den samlede workload er den samme, bliver det jo netop mindre krævende at restituere sig fra graden af udmattelse med 2 pas end med 1 om dagen, da belastningen distribueres
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick9000 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor folk altid siger det er mere restitutionskrævende at træne 2 gange om dagen end 1 - så længe det er under forudsætning af at den samlede workload er den samme, bliver det jo netop mindre krævende at restituere sig fra graden af udmattelse med 2 pas end med 1 om dagen, da belastningen distribueres

Netop. Selvom det er hamrende upraktisk, så ville det være mange gange bedre at træne 3 små pas af ½ times varighed, fordelt ud over dagen, end et langt pas på 1½ timer. Kvaliteten af de enkelte pas er bedre, og de indhug man laver i restitutionen er mindre. Også totalt set.
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
Nick9000 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor folk altid siger det er mere restitutionskrævende at træne 2 gange om dagen end 1 - så længe det er under forudsætning af at den samlede workload er den samme, bliver det jo netop mindre krævende at restituere sig fra graden af udmattelse med 2 pas end med 1 om dagen, da belastningen distribueres

Netop. Selvom det er hamrende upraktisk, så ville det være mange gange bedre at træne 3 små pas af ½ times varighed, fordelt ud over dagen, end et langt pas på 1½ timer. Kvaliteten af de enkelte pas er bedre, og de indhug man laver i restitutionen er mindre. Også totalt set.

Plus man har vel også mulighed for, at tilfører netop den trænede muskelgruppe dén mængde energi/protein den behøver for at restituere optimalt, istedet for hele kroppen skal kæmpe om den samme portion 35 gr whey efter træning...?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

En ting er 100 % sikkert! Man starter ikke med at træne de små muskelgrupper som fx triceps om morgenen, og så træner bryst om aftenen. Det er jo for dumt at gøre det, da man selvfølgelig bruger triceps i sine bryst øvelser! Og det ville jo gøre end meget svagere kunne jeg forestille mig.. Så det hedder bryst om morgenen og triceps til aftentræningen!
En helt anden ting er angående proteinpulver. Jeg har aldrig taget det før, og kan stort set ikke nå at spise alle de proteiner jeg skal i madvarer. Prøver virkelig men det er svært og får for meget fedt ved at gøre det på den måde.. Så regner med at købe en bøtte her i løbet af ugen!
Hvor meget skal jeg tage om dagen. Er 15 år.. Vejer ca. 83 kg.
Skal have det forklaret grundigt mht til mængden! Og både til når jeg træner sommertræning med to gange om dagen, og også til efter ferien når jeg træner én gang om dagen. .Det er vigtigt så skær det ud i pap så jeg kan forstå det! :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

dlr.ma skrev:Hey guys..
Og når man har ferie ham man jo fri hele dagen. Så tænkte på, om jeg skulle prøve en ny form for træning i sommerferien?

1) skulder + ben
2) ryg + biceps
3) bryst + triceps

Havde tænkt evt at træne 2 gange om dagen og så dele det op, så jeg fx morgen (middag) træner bryst og aften træner triceps.

Har i evt nogle bud på nogle andre træningsprogrammer eller noget som der kunne være fedt at arbejde på i ferien?

Jeg tror godt det ville funke, hvis det kun var ben du trænede om aftenen, altså 2. træningsession på dagen.
Har jeg selv nogle gange gjort, og jeg sys det virkede dejligt
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Lasse7280 skrev:
dlr.ma skrev:Hey guys..

1) skulder + ben
2) ryg + biceps
3) bryst + triceps

Jeg tror godt det ville funke, hvis det kun var ben du trænede om aftenen, altså 2. træningsession på dagen.
Har jeg selv nogle gange gjort, og jeg sys det virkede dejligt

Du mener altså dagen med ben, skulder - at jeg skal tage skulder om morgenen og ben om aftenen? Hvis det er det du mener var det os planen!
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster