Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

dlr.ma skrev:Hmm. Ja, men gider ikke rigtig træne cardio om morgen og bb senere.. Synes ikke jeg har brug for det, og bruger også alt for meget energi på carioen hvis jeg træner det for meget, sys jeg :-/
Kender mange som har trænet 2 gange dagligt på den måde jeg nævnede det før, og de siger at det virkelig giver bonus, men at man også spiser enorme mængder mad og skal huske og restituere i løbet af dagen efter første træning.
Tror jeg vil prøve det alligevel :-)
Men ellers tænkte jeg på om jeg burde køre et bestemt program eller noget ? Har i ikk nogle forslag?

men du skal huske på at du ved at træne igen om aftenen afbryder restitutionen ved for eksempel at træne bryst

Thomas Jagd skrev:men du skal huske på at du ved at træne igen om aftenen afbryder restitutionen ved for eksempel at træne bryst
Gider du uddybe det ? For hvis jeg forstår det som jeg gør, så er det 100 % forkert.

PK89 skrev:Thomas Jagd skrev:men du skal huske på at du ved at træne igen om aftenen afbryder restitutionen ved for eksempel at træne bryst
Gider du uddybe det ? For hvis jeg forstår det som jeg gør, så er det 100 % forkert.
hvis han nu splitter op og træner triceps om morgenen og så slapper af om eftermiddagen inden han træner bryst senere om aftenen så vil triceps ikke være restitueret og da den også aktiveres under diverse brystøvelser vil det ikke være til gavn i længden

Thomas Jagd skrev:PK89 skrev:Thomas Jagd skrev:men du skal huske på at du ved at træne igen om aftenen afbryder restitutionen ved for eksempel at træne bryst
hvis han nu splitter op og træner triceps om morgenen og så slapper af om eftermiddagen inden han træner bryst senere om aftenen så vil triceps ikke være restitueret og da den også aktiveres under diverse brystøvelser vil det ikke være til gavn i længden
Nej, men det kunne jo fint fungere hvis han trænte bryst om formiddagen og triceps om aftenen. Den form for workload distribuering er bedre end hvis man træner bryst og triceps på en gang.

PK89 skrev:Thomas Jagd skrev:PK89 skrev:Thomas Jagd skrev:men du skal huske på at du ved at træne igen om aftenen afbryder restitutionen ved for eksempel at træne bryst
Nej, men det kunne jo fint fungere hvis han trænte bryst om formiddagen og triceps om aftenen. Den form for workload distribuering er bedre end hvis man træner bryst og triceps på en gang.
det er rigtigt, også derfor jeg sagde han skulle splitte nøje op... det handler vel i grunden om at træne flerledsøvelser om morgenen og så isoøvelser om aftenen... f. eks. squat om morgenen og så måske leg extensions om aftenen

Nick9000 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor folk altid siger det er mere restitutionskrævende at træne 2 gange om dagen end 1 - så længe det er under forudsætning af at den samlede workload er den samme, bliver det jo netop mindre krævende at restituere sig fra graden af udmattelse med 2 pas end med 1 om dagen, da belastningen distribueres

Thomas Jagd skrev:Nick9000 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor folk altid siger det er mere restitutionskrævende at træne 2 gange om dagen end 1 - så længe det er under forudsætning af at den samlede workload er den samme, bliver det jo netop mindre krævende at restituere sig fra graden af udmattelse med 2 pas end med 1 om dagen, da belastningen distribueres
Netop. Selvom det er hamrende upraktisk, så ville det være mange gange bedre at træne 3 små pas af ½ times varighed, fordelt ud over dagen, end et langt pas på 1½ timer. Kvaliteten af de enkelte pas er bedre, og de indhug man laver i restitutionen er mindre. Også totalt set.

dlr.ma skrev:Hey guys..
Nu er det jo efterhånden ved at være sommerferie for de fleste af os.
Og når man har ferie ham man jo fri hele dagen. Så tænkte på, om jeg skulle prøve en ny form for træning i sommerferien?
Lige nu kører jeg et ganske normalt 3-split med
1) skulder + ben
2) ryg + biceps
3) bryst + triceps
Havde tænkt evt at træne 2 gange om dagen og så dele det op, så jeg fx morgen (middag) træner bryst og aften træner triceps.
Hvad siger i til det forslag?
Har i evt nogle bud på nogle andre træningsprogrammer eller noget som der kunne være fedt at arbejde på i ferien?

Lasse7280 skrev:dlr.ma skrev:Hey guys..
Nu er det jo efterhånden ved at være sommerferie for de fleste af os.
Og når man har ferie ham man jo fri hele dagen. Så tænkte på, om jeg skulle prøve en ny form for træning i sommerferien?
Lige nu kører jeg et ganske normalt 3-split med
1) skulder + ben
2) ryg + biceps
3) bryst + triceps
Havde tænkt evt at træne 2 gange om dagen og så dele det op, så jeg fx morgen (middag) træner bryst og aften træner triceps.
Hvad siger i til det forslag?
Har i evt nogle bud på nogle andre træningsprogrammer eller noget som der kunne være fedt at arbejde på i ferien?
Jeg tror godt det ville funke, hvis det kun var ben du trænede om aftenen, altså 2. træningsession på dagen.
Har jeg selv nogle gange gjort, og jeg sys det virkede dejligt

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster