Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Søvn diet

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej mig og min mate er startet på en søvn diet det går ud på at sove 20min hver 4 time det er thuff det der er meningen med det er at de 20min du får blvier rent REM søvn og så spare du den forholdvis ubrulige søvn væk. mit spørgsmål er bare på hvilke punkter går 2 timer søvn i døgnet ud over min træning jeg f¨år jo lige så meget hvis ikke mere REM søvn end normalt.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Weekendwarrior skrev:hej mig og min mate er startet på en søvn diet det går ud på at sove 20min hver 4 time det er thuff det der er meningen med det er at de 20min du får blvier rent REM søvn og så spare du den forholdvis ubrulige søvn væk. mit spørgsmål er bare på hvilke punkter går 2 timer søvn i døgnet ud over min træning jeg f¨år jo lige så meget hvis ikke mere REM søvn end normalt.

Hvorfor gøre dette?

Bare sov 8 timer om dagen - sov når du føler behov der for :)

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg
Equinox Prinsensgade

Kostplan: Vis kostplan

Weekendwarrior skrev:hej mig og min mate er startet på en søvn diet det går ud på at sove 20min hver 4 time det er thuff det der er meningen med det er at de 20min du får blvier rent REM søvn og så spare du den forholdvis ubrulige søvn væk. mit spørgsmål er bare på hvilke punkter går 2 timer søvn i døgnet ud over min træning jeg f¨år jo lige så meget hvis ikke mere REM søvn end normalt.

Det lyder godt nok ikke optimalt. Du vokser jo mest når du sover. Din krop gennemgår en masse kemiske processer i søvnen, og 20 minutters søvn kan måske bruges som powernap nu og da, men jeg tvivler stærkt på at det kan erstatte 8 timers nattesøvn (som forresten ikke er ubrugelig...).
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Det er jo netop den dybe søvn der er den vigtigste! #-o
Jeg har aldrig følt mig ligeså udhvilet dagen efter hvis jeg har været vågen bare i få sekunder om natten i forhold til når jeg har sovet uforstyrret.

Hvor har du fået den "diæt" og de ideer fra? :P

undersøgte det på internettet finder linket frem senere er på arbejde nu, og vi får alt det rem søvn altså den dybe søvn som hvis man sover normalt den anden søvn er jo mere eller mindre ubruglig det jo en pause mellem dine REM søvn og man er ca i stand til at komme i rem søvn hver 4 time det er derfor den virker og hvorfor? fordi så ha man mere tid man sover jo kun 2 timer i døgnet på den her måde

Weekendwarrior skrev:undersøgte det på internettet finder linket frem senere er på arbejde nu, og vi får alt det rem søvn altså den dybe søvn som hvis man sover normalt den anden søvn er jo mere eller mindre ubruglig det jo en pause mellem dine REM søvn og man er ca i stand til at komme i rem søvn hver 4 time det er derfor den virker og hvorfor? fordi så ha man mere tid man sover jo kun 2 timer i døgnet på den her måde

Hvad vil du så lave når andre folk sover?
Og vil du sove på dit arbejde, når du er nede og handle ind, når du laver mad, det kan jo slet ikke hænge sammen i en normal hverdag. Desuden har jeg aldrig hørt det omtalt før, og slet ikke som effektivt, husk at tage alt med et gran salt.

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg
Equinox Prinsensgade

finder et link senere det kan lade sig gøre men mange kan ikke holde til det de første 10dage er fuldstændig hårde du har ingen energi og 90% chance for at falde i og jaa det gælder om at time det, om natten laver jge lektier og spiller computer og om dagen laver jeg noget smedning og alt det normale menneske gør.. Pointen er jeg får alt REM søvn jeg har brug for.

Du lyder jo fuldstændig klar og fastlagt på at kaste dig ud i dette DIREKTE SELVMODSFORSØG, så hvorfor ikke gå i gang? Det du mangler er jo bare at vide, hvor meget det går ud over din træning - og jeg vil skyde på at det går RIGTIG meget ud over din træning. Væksthormon udløses når du sover, men ved ikke der udløses mere når du er i dyb søvn eller i let søvn, men en ting er helt sikkert - den søvn diæt vil ikke gavne din træning og den kan i værste fald være livstruende.
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Har læst om en der gjorde det før. det var en bruger på http://www.pokernet.dk men har ikk lige kunne finde tråden desværre.. og da det er så længe siden kan jeg ikk huske hvordan det gik ham. sry :p

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

lyder altså køligt nok. Tag lige et billed af dig selv i hoved på dag 1. og så efter 3-4 dage. Vil gerne lige se hvor store rander man enlig kan få under øjnene. :twisted:

Men lyder meget spændene :)
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

er på 3dag nu har sovet 6 timer , det eneste der re hårdt er at have 6 morgener hver dag - men altså det i kalder for dyb søvn er REM søvn den får jeg lige så meget af som normalt det er det der gør du er frisk dvs de her 2 timer om dagen svare til 8 så længe jeg holder 20 min hver 4 time det eneste jeg går glip eaf er jo REM-pause søvnen den er ikke særlig effektiv. ens søvn går i kurve og det er kun når du oplever REM (toppen) at du drømmer og har en dyb søvn.

Henriksen skrev:lyder altså køligt nok. Tag lige et billed af dig selv i hoved på dag 1. og så efter 3-4 dage. Vil gerne lige se hvor store rander man enlig kan få under øjnene. :twisted:

Men lyder meget spændene :)

Hahah ja den er jeg med på :blackeye:
Topicstarter: Husk at børst tænder de 4 gange om dagen :wink: :´)
bwahaha
Brugeravatar

støttrup fail :P vågner op 6 gange om dagen og nej tak ikke 4 gange :O

REM er ikke dyb søvn. REM står for rapid eye movement og er den fase hvor du blandt andet oftest vil kunne huske dine drømme.

Du har brug for andet end "REM søvn" - http://da.wikipedia.org/wiki/Rapid_Eye_Movement

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

De prøvede det også i bogen 'the game'. Det lød som om det ikke var nogen succes. :mrgreen:
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Hej Mate.
Læste lige din artikel :) nice nok.

Jeg læste også lige på en hjemmeside at hvis man spiser 50 rødbeder om dagen så får man røde kinder, og da jeg gerne vil have endnu mere røde kinder end hvad jeg har forvejen spiser jeg det på daglig basis FORDI DET STÅR PÅ NETTET..

seriøst, no offence, men er du dum. Kom dog af med den dårlige vane, begge mine forældre er læger, de siger begge det er usundt. REM søvn bruger man kun hvis man skal lave fysisk hårdt aktivitet.... f.eks. hvis du skal gå 200 km, og du er imod et andet hold og det gældero m at komme førs,t så benytter man REM søvn, netop fordi efter 20 mins søvn så er man mere frisk end efter f.eks. 2-3 timers søvn,, men en nattesøvn kan intet slå. Og REM søvn benyttes kun hvis man er i yderst sjældne situationer, og kun pga. tiden, og ikke pga. effektiviteten.. stop nu den "REM DIET", det er jo fuldstændigt retarderet.... virkelig. Det direkte farligt, og hvis du styrketræner ved siden af der kræver så meget energi som det gør... suicide.
Bedste måde du kan gøre er at sove når du FØLER du trænger til søvn.
Knowledge is everything

Geografisk sted: Århus, egå

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00

Logbog: Ingen logbog

Mener at have læst noget engang om at det er skadeligt for kroppen fordi den har brug for flere timers sammenhængende søvn.. altså du kan ikke sove 4x2 timer istedet for 8 timer sammenlagt og få samme resultat.. kroppen har ikke godt af at gå til ro og så vågne igen hele tiden på skift
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

simon90 held og lykke med din kur ;) og sig tak til dine forældre..

hvis min krop ikke kan holde til det så falder jeg nok i søvn i langtid på et tidspunkt.. Jeg høre efter hvad i siger og jeg tager det også til mig, men jeg vil prøve det og det kan lade sig gøre.. og kan godt lide jeg har 22 timer i døgnet.
men hvad gør for lidt søvn? jeg spiser jo 9 gange på døgnet 3 gange om natten mens man burde sove for at holde energien op.

Søvnstadierne 1 til 4 bliver fælles refereret til, som NREM, (non-Rapid Eye Movement) søvn. Rapid eye movement, eller stadie 5, er ikke inkluderet. Der er tydelige EEG (elektroencefalografiske) karakteristika i hvert stadie. I modsætning til REM-søvn er der sædvanligvis, enten lidt eller næsten ingen øjenbevægelse i disse stadier. Drømme er sjældne under NREM-søvn, og musklerne er ikke lammede som i REM-søvn. Desuden er der en parasymmetrisk dominans under NREM-søvn.

NREM-søvn er delt op i fire forskellige stadier:

Stadie 1 – forekommer i begyndelsen af søvnen, med langsomme øjenbevægelser. Folk tror ofte, at de er fuldkommen vågne. Under overgangen til Stadie 1, er det almindeligt at opleve en ”hypnic jerk” (lette spasmer).
Stadie 2 – personen er bevidstløs, men stadig meget nem at vække. Ingen øjenbevægelser forekommer, og drømme er meget sjældne under dette stadie. EEG scanninger har en tendens til at vise karakteristiske ”sleep spindles”, og ”K-komplekser” under dette stadie.
Stadie 3 – overgangen mellem stadie 2 og stadie 4. Deltabølger forekommer.
Stadie 4 – slow-wave-søvn, refereret til som det dybeste stadie af søvn. Drømme er mere almindelige i dette stadie, end i andre stadier af NREM-søvn, men stadig ikke så almindelig som i REM-søvn. Indholdet af SWS-drømme har en tendens til at være væk fra virkeligheden, og ikke så livlige som dem der forekommer i REM-søvnen.

stadie 1-3 er optagt til rem søven der er det dybeste stadie af søvn ca 2timer eller 20% er Rem søvn af din nattesøvn og det er den søvn muskler slapper helt af i de andre er en optagt til det og giver meget lidt dvs på de 20min jeg sover får jeg kun rem søvn og springer "opvvarmningen" over...

hvorfor det burde virker i praksis er at jeg får den samme dybe tilstand REM som et normalt menneske der sopver 8 timer og det er den søvn der gør os veludvilede og får musklerne til at slappe af.

(sorry dårlig keyboard på arbejdet derfor fejl)

kilde wikipedia.

Simon1990 skrev:Hej Mate.
Læste lige din artikel :) nice nok.

Jeg læste også lige på en hjemmeside at hvis man spiser 50 rødbeder om dagen så får man røde kinder, og da jeg gerne vil have endnu mere røde kinder end hvad jeg har forvejen spiser jeg det på daglig basis FORDI DET STÅR PÅ NETTET..

Rødbedeskede
bwahaha
Brugeravatar

så pga de 20min der kommer jeg i stadie 4 og 5 kun og sprænger den lette søvn over

Weekendwarrior skrev:simon90 held og lykke med din kur ;) og sig tak til dine forældre..

hvis min krop ikke kan holde til det så falder jeg nok i søvn i langtid på et tidspunkt.. Jeg høre efter hvad i siger og jeg tager det også til mig, men jeg vil prøve det og det kan lade sig gøre.. og kan godt lide jeg har 22 timer i døgnet.
men hvad gør for lidt søvn? jeg spiser jo 9 gange på døgnet 3 gange om natten mens man burde sove for at holde energien op.

- http://da.wikipedia.org/wiki/Rapid_Eye_Movement
Jeg ved ikke om du har hørt om det før, men flere der prøver at holde sig vågne (blandt andet ved LAN-parties) er altså døde pga. søvnmangel... Du risikere jo det samme hvis du laver dette stunt igennem længere tid... Uanset hvor meget du spiser :|
bwahaha
Brugeravatar

Btw, Wikipedia er ikke nødvendigvis en troværdig kilde.

Reputation point: 60

støttrup læser du hvad jeg skriver?

ved wikipedia ikke er troværdig men alligevel. har også en anden side et eller andet sted

http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vn

Hvis vi skal blive ved med Wikipedia...

Der står at der er voldsom aktivitet i hjernen under REM søvn, hvordan skulle det på nogen måde være den vigtige del af søvnen? Og hvad får dig til at tro at de resterende 6 timer ikke skulle betyde noget?

EDIT: Og hvorfor kommer du med det samme i stadie 5? Går ud fra at de går i numerisk rækkefølge fortrinsvis, selvom de skifter ind imellem er det vel ikke et hop fra stadie 4 til 1?

Støttrup skrev:
Weekendwarrior skrev:simon90 held og lykke med din kur ;) og sig tak til dine forældre..

Jeg ved ikke om du har hørt om det før, men flere der prøver at holde sig vågne (blandt andet ved LAN-parties) er altså døde pga. søvnmangel... Du risikere jo det samme hvis du laver dette stunt igennem længere tid... Uanset hvor meget du spiser :|

Det næppe pga. søvnmangel de dør ;) Man kan godt klare en uge uden søvn, og længere endda uden at dø.

WIKI: Man skal lige huske på at det er ganske almendelige folk der skrver på wiki, så der kan nemt være fejlagtige oplysninger.

Styrkeliste

Illisher skrev:
Støttrup skrev:

Det næppe pga. søvnmangel de dør ;) Man kan godt klare en uge uden søvn, og længere endda uden at dø.

WIKI: Man skal lige huske på at det er ganske almendelige folk der skrver på wiki, så der kan nemt være fejlagtige oplysninger.

Synes også at LAN-døden lyder lidt vild, men mener at have læst et sted at 10 døgn uden søvn kan være dødeligt. Men til den tid er man jo også så træt at man besvimer mens man går. #-o

Er kun under ekstremt truende og forstyrrende forhold man kan holde sig vågen i så lang tid, tror jeg.

TJ skrev:
Illisher skrev:
Støttrup skrev:

Synes også at LAN-døden lyder lidt vild, men mener at have læst et sted at 10 døgn uden søvn kan være dødeligt. Men til den tid er man jo også så træt at man besvimer mens man går. #-o

Er kun under ekstremt truende og forstyrrende forhold man kan holde sig vågen i så lang tid, tror jeg.

ja efter 10 dage kan man nok godt falde om :p

Var faktisk i et dansk dokumentar hvor de undersøgte kroppens evne til at prestere under søvn mangel. De blev holdt vågen i flere dage, tror det var 5-7 dage, og de blev konstant udfordret. man kan næppe holse sig oppe så længe uden at skulle prestere noget hele tiden eller snyde..

Styrkeliste

Ærlig talt synes jeg du skal gøre hvad du vil med din krop. Det er ikke vores bøf!

Kør din diæt en uge og kom tilbage med dit resultat - overrask os...

http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/normal_soevn.htm

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Hey...

Synes det er alt for fedt hvis du prøver at give det en chance! :D
Har selv overvejet det men jeg har sku ikke psyken og viljen til at gøre det.

Men her er et link du måske kan bruge?

Held og lykke med det hele! :8

http://www.stevepavlina.com/blog/2005/10/polyphasic-sleep/
They are the rumors, they are the lies
We are the shit dog, and they the flies
They are the dreamkillers!!

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 140.00