Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1032
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1030

Følg bodybuilding.dk på

Store gutter og maskiner ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, Jeg har fået afvide af en del herinde på Bodybuilding.dk, at jeg absolut skal holde mig væk fra maskiner hvis jeg vil blive stor og stærk osv :)

Men her kommer mit spg så.
Hvorfor kører de fleste store gutter så også i maskiner :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Maskiner kan være et rigtigt godt supplement til frivægtsøvelser, så der er ingen grund til helt at smide dem ud :)

Og du kan jo spørge dem hvorfor de gør det, kan jo være at det er en del af en snedig planlægning, eller også bare fordi de ikke gider træne med frie vægte. :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)

hamder15 skrev:Hej, Jeg har fået afvide af en del herinde på Bodybuilding.dk, at jeg absolut skal holde mig væk fra maskiner hvis jeg vil blive stor og stærk osv :)

Men her kommer mit spg så.
Hvorfor kører de fleste store gutter så også i maskiner :)

lækkert der er en der spørger, for jeg kan ikke se problemet i maskiner, udover det med at man også træner "støttemuskler" eller hvad man kalder det, når man bruger fri vægt..
ting tager den tid ting skal ta' ..

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Det vel nemmere at træne alle muskler i frie vægte ikke ? :D

hamder15 skrev:Det vel nemmere at træne alle muskler i frie vægte ikke ? :D

Jo du får flere muskler med på en gang og det er mere funktionelt i forhold til alt muligt andet :) Det er ikke fordi jeg vil påstå maskiner er super gode, men de kan altså sagtens være en del af et godt program. Man kan lige give benene lidt flere tæsk i benpressen efter man har squattet hvis ens lænd har givet op osv :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tror jeg har fået fint svar :)

Ja maskiner kan sagtens være fint supplement, problemet er bare når begyndere bygger hele deres træning på maskinerne :wink:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Ja maskiner kan sagtens være fint supplement, problemet er bare når begyndere bygger hele deres træning på maskinerne :wink:

som jeg har gjordt i de 2 første år som jeg trænede #-o men jo der er gode maskiner, ikke for ingen ting der er mange der bruger dem til genoptræning :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Bovrup

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (11)

Patsche skrev:
Dingo skrev:Ja maskiner kan sagtens være fint supplement, problemet er bare når begyndere bygger hele deres træning på maskinerne :wink:

som jeg har gjordt i de 2 første år som jeg trænede #-o men jo der er gode maskiner, ikke for ingen ting der er mange der bruger dem til genoptræning :)
Det har jeg til gengæld aldrig forstået. Når man genoptræner skal man vel både styrke muskler, sener og led? Sener og led får jo netop ikke meget træning ved maskin brug, derfor må det da i mine øjne give bedre at køre med frie vægte, selvfølgelig ultra let og sikkert, men stadigvæk?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Patsche skrev:

Det har jeg til gengæld aldrig forstået. Når man genoptræner skal man vel både styrke muskler, sener og led? Sener og led får jo netop ikke meget træning ved maskin brug, derfor må det da i mine øjne give bedre at køre med frie vægte, selvfølgelig ultra let og sikkert, men stadigvæk?

ja forstår det heller ikke :P
Brugeravatar

Geografisk sted: Bovrup

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (11)

Dingo skrev:
Patsche skrev:

Min fys har også sat mig til genoptræning med maskiner. Der står noget under artikler med frivægtevsmaskiner artiklen.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Nu skal man huske, at der er stor forskel på maskiner og kabler. Kabeltræk øvelser er mange gange bedre end maskiner, da der stadigvæk er fri bevægelighed. Så selvom der mangler belastning i nogle dimensioner, når man træner med kabler, så er det immervæk bedre, end at blive låst fast i en maskine, som dikterer hvordan du skal bevæge dig.

Har aldrig forstået hvordan maskinproducenter kan tro at de kan lave en maskine som passer til alle. Der er immervæk ret store forskelle i ekstremitetslængder, højde, smidighed osv. på mennesker. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at producere en maskine som passer til alle. Den maskine som passer rigtigt godt til person A, kan være direkte skadelig for person B.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:Nu skal man huske, at der er stor forskel på maskiner og kabler. Kabeltræk øvelser er mange gange bedre end maskiner, da der stadigvæk er fri bevægelighed. Så selvom der mangler belastning i nogle dimensioner, når man træner med kabler, så er det immervæk bedre, end at blive låst fast i en maskine, som dikterer hvordan du skal bevæge dig.

Har aldrig forstået hvordan maskinproducenter kan tro at de kan lave en maskine som passer til alle. Der er immervæk ret store forskelle i ekstremitetslængder, højde, smidighed osv. på mennesker. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at producere en maskine som passer til alle. Den maskine som passer rigtigt godt til person A, kan være direkte skadelig for person B.

Det er jo derfor man kan stille sædet... Kom nu ind i kampen Thomse. :roll: :mrgreen:

Hvilke mærke indenfor maskiner synes du er bedst bedømt ud fra de potentielle problemer du ser der kan være ved at bruge maskiner?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Ah-Ha Moment #2: Effort Trumps Training Programs

There are men in just about every gym in the world who don't squat, use too many machines, lift with poor form, and curl in the squat rack.

They don't keep training logs, either. They ignore post-workout nutrition, they use partial movements, they do too much steady-state cardio, and they use a lot of isolation exercises. In short, they break all the supposed "rules."

And they look bigger and more muscular than you, Mr. 10,000 Forum Posts — the guy who does everything "right."

What the hell is going on? Well, some of them may have great genetics and use steroids, but a lot of them don't. So what's their secret? One word:

Effort.

They strain, they push themselves, they hit it with everything they have in every workout. And that effort, that crap-a-kidney, hold-your-breath, can't-help-but-grunt effort, trumps any magical training program from the latest Internet guru.

Effort is key. Train brutally hard. Make that vein in your forehead stick out. When you come close to blacking out when you rack the weight, you're doing it right.

You can go to the gym seven days a week, hold dumbbells, and lay on benches all you want. But you can't reach your physique goals through osmosis. Your gym attendance doesn't mean shit if you're not sucking wind, fighting nausea, and soaking wet after a workout.

All that said, programs are good. They force you to train in new ways you may not have tried on your own. But a poor program performed with intense effort will be more effective than the "best" program performed lackadaisically.

Hint: If you're lifting with one arm and talking on your cell phone with the other, your effort level is lacking.

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/my_8_ahha_moments
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Kostplan: Ingen kostplan

Thomas Jagd skrev:Nu skal man huske, at der er stor forskel på maskiner og kabler. Kabeltræk øvelser er mange gange bedre end maskiner, da der stadigvæk er fri bevægelighed. Så selvom der mangler belastning i nogle dimensioner, når man træner med kabler, så er det immervæk bedre, end at blive låst fast i en maskine, som dikterer hvordan du skal bevæge dig.

Lige præcis.
Og det er så trist en udvikling de danske motionscentre går igennem. De bliver lavet til rene maskinhelveder, med små håndvægte :x
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

anders078 skrev:
Ah-Ha Moment #2: Effort Trumps Training Programs

There are men in just about every gym in the world who don't squat, use too many machines, lift with poor form, and curl in the squat rack.

They don't keep training logs, either. They ignore post-workout nutrition, they use partial movements, they do too much steady-state cardio, and they use a lot of isolation exercises. In short, they break all the supposed "rules."

And they look bigger and more muscular than you, Mr. 10,000 Forum Posts — the guy who does everything "right."

What the hell is going on? Well, some of them may have great genetics and use steroids, but a lot of them don't. So what's their secret? One word:

Effort.

They strain, they push themselves, they hit it with everything they have in every workout. And that effort, that crap-a-kidney, hold-your-breath, can't-help-but-grunt effort, trumps any magical training program from the latest Internet guru.

Effort is key. Train brutally hard. Make that vein in your forehead stick out. When you come close to blacking out when you rack the weight, you're doing it right.

You can go to the gym seven days a week, hold dumbbells, and lay on benches all you want. But you can't reach your physique goals through osmosis. Your gym attendance doesn't mean shit if you're not sucking wind, fighting nausea, and soaking wet after a workout.

All that said, programs are good. They force you to train in new ways you may not have tried on your own. But a poor program performed with intense effort will be more effective than the "best" program performed lackadaisically.

Hint: If you're lifting with one arm and talking on your cell phone with the other, your effort level is lacking.

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/my_8_ahha_moments

Jeg tænkte på lige netop det samme. Men andre er åbenbart hurtigere end mig. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg bruger tit maskiner efter jeg har kørt muskel gruppen gennem med basisøvelser og frivægte, så er det ok at slutte af med.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus

Moqensen skrev:Lige præcis.
Og det er så trist en udvikling de danske motionscentre går igennem. De bliver lavet til rene maskinhelveder, med små håndvægte :x
Der er 3 fordele ved maskiner i et center.
  • Mange kan træne samtidig ved at skifte mellem maskinerne
  • De giver ikke rod med vægtskiver over hele gulvet.
  • Centeret kan tilbyde noget, som man ikke kan hjemme.
Hvis vi vil træne med vægte, så er det bare at købe et sæt og så komme igang hjemme,
og det tjener centrene ingen penge ved. :)
Derfor er det fornuftigt af dem at tilbyde træning på maskiner,
som vi ikke så let kan lave hjemme.
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online