Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:At lave mere er ikke altid bedre..
Hvordan er din teknik?
Jeg vil selv mene, at jeg har en okay teknik. Jeg forsøger at lave godt opspænd, jeg har ryggen solidt i bænken, benene i jorden, og alle de der ting.
Hvordan køre du dine sæt?
Jeg kører 5 sæt af 5 gentagelse. Når jeg kan udføre det korrekt skifter jeg over til at køre 5x6. Når jeg kan køre det er det 5x7 osv indtil 5x8, så skifter jeg op i vægt og kører 5x5 igen.
Bruger du forced reps?
Ja, men ikke hver gang. Ca. hver 2. Træning. Jeg rammer dog yderst sjældent failure.
Er det over de to måneder du er gået fra 57 til 59,5?
Ja.
Hvordan ser din kost generelt ud?
Jeg spiser sundt og proteinrigt. Jeg får minimum 2g protein og 1g sundt fedt(fra makrel, nødder etc.) pr. kg. kropsvægt hver dag.

mikkel_baech skrev:jeg ville i dit tilfælde alliere mig med en der har teknikken i orden og så sørge for at lære bænkpres ordentligt fra bunden. Lad være med at begynde at prøve at finde fejl og grunde til at du ikke er stærkere end du er, bare giv den gas med bænkpres og fokuser på at lære det ordentligt, samt hav tålmodighed.

Pind skrev:Hvis du bruger forced reps hver anden gang så rammer du også failiure..
Anyways.. Jeg ville væbne mig med lidt tålmodighed. Hvis vægten stiger, teknikken er korrekt og du stopper med at bruge forced reps. Så skal det nok komme stille og roligt.

Almond skrev:Pind skrev:Hvis du bruger forced reps hver anden gang så rammer du også failiure..
Anyways.. Jeg ville væbne mig med lidt tålmodighed. Hvis vægten stiger, teknikken er korrekt og du stopper med at bruge forced reps. Så skal det nok komme stille og roligt.
Lad os lige blive enige om hvad forced reps er. Er det ikke når man bruger 2-3 sekunder på at løfte vægten? Altså løfter langsommere end normalt, og presser sig selv? :-)
Forced reps er når en spotter løfter en del af vægten for dig.

andreas7074 skrev:Almond skrev:Pind skrev:Hvis du bruger forced reps hver anden gang så rammer du også failiure..
Lad os lige blive enige om hvad forced reps er. Er det ikke når man bruger 2-3 sekunder på at løfte vægten? Altså løfter langsommere end normalt, og presser sig selv? :-)
Nej nejForced reps er når en spotter løfter en del af vægten for dig.
Du snakker om den excentriske fase af løftet, som kan have varierende længde alt efter hvad man prøver at opnå. Indenfor Bodybuilding snakker man om en forholdsvis lang excentrisk fase er mest optimalt: 2-4 sekunder eller sådan noget.
EDIT: Jeg ved faktisk ikke om du snakker om den excrentriske. I bænkpres er den excentriske fase den fase hvor du sænker stangen til brystet. Den koncentriske fase er den hvor du presser stangen opad.

andreas7074 skrev:Almond skrev:Pind skrev:Hvis du bruger forced reps hver anden gang så rammer du også failiure..
Du snakker om den excentriske fase af løftet, som kan have varierende længde alt efter hvad man prøver at opnå. Indenfor Bodybuilding snakker man om en forholdsvis lang excentrisk fase er mest optimalt: 2-4 sekunder eller sådan noget.
EDIT: Jeg ved faktisk ikke om du snakker om den excrentriske. I bænkpres er den excentriske fase den fase hvor du sænker stangen til brystet. Den koncentriske fase er den hvor du presser stangen opad.

peter n skrev:andreas7074 skrev:Almond skrev:Pind skrev:Hvis du bruger forced reps hver anden gang så rammer du også failiure..
Tror han snakker om at grinde.

Almond skrev:Så i siger altså at jeg skal være tålmodig, selvom jeg tydeligvis har ret dårlig fremgang? :-)

Almond skrev:Så i siger altså at jeg skal være tålmodig, selvom jeg tydeligvis har ret dårlig fremgang? :-)

andreas7074 skrev:Almond skrev:Så i siger altså at jeg skal være tålmodig, selvom jeg tydeligvis har ret dårlig fremgang? :-)
Altså jeg ved sgu ikke. Det skal du sikkert. Det kom helt af sig selv ved mig (ret hurtigt)
Jeg tror min 5rm steg brat med 2,5kg pr træningspas i 3uger, hvor det skiftede til 2,5 pr. uge og nu er det så småt "normaliseret"
Jeg startede med 5x40kg i bænk. Den ligger nu på 5x67,5 eller sådan noget. Efter 5 måneder og et par uger.

thaden skrev:Du kan lave flere brystøvelser. Incline og måske også peck flyes.

Pind skrev:Et fullbody med 5x5 i de tre store udført tre gange i ugen (Hvis det overhovedet er det du køre?) burde være alt rigeligt til at give dig den ønskede fremgang i øvelserne hvis man isoleret set kigger på opbygningen af programmet.
Du ville gøre dig klogt i at indse, at der med stor sandsynlighed er andet der spiller ind i forhold til de udeblivende resultater.
Hvad spiser du til dagligt? (Ren faktisk. Læs: Post din kostplan)
Hvordan ser hele dit træningsprogram ud?
Hvor meget sover du til dagligt?
Skyd en video af dig selv hvor du bænker et af dine topsæt som du plejer og post den. Så kan teknikken vurderes ret nemt.
Jeg kan udmærket godt sætte mig i dit sted og forstå at du er frustreret over at du ikke er steget mere. Jeg har haft klienter, på nybegynder stadiet, der er steget mere på kortere tid, endda under diæt.
Du skriver selv du er ny i gamet. Derfor, så lad være med at være så skråsikker som du virker i dit første svar til mit første indlæg. Jo mere ydmyg du kan være omkring dig selv og din egen form/tilgang des bedre. Det er langt de fleste der har styr på tingene når de starter. Specielt når de ingen har til at hjælpe dem ved deres side. Det her skal ikke ses som en opsang, men mere et venligt råd. Vær åben og indse at du er nybegynder.thaden skrev:Du kan lave flere brystøvelser. Incline og måske også peck flyes.
Det er IMO ikke vejen frem. Som jeg skrev før, så er mere ikke altid bedre.. Less is more når vi taler begyndere som oftes.

Pind skrev:Bortset fra mangel på grønt, så ser kostplanen fornuftig nok ud.
Fullbody programmet er også fint skruet sammen. Går ud fra du køre noget ala 5x5 i de store og 3x8-10ish i de andre? Der er forresten ingen grund til at alternerer squat og dødløft. Dem kan du sagtens køre hver gang på nuværende tidspunkt. Du kan evt. skiftevis køre dem tunge og lette modsat af hinanden. Hvordan er fremgangen i de to øvelser?
Umiddelbart ser det hele, som sagt, fornuftigt nok ud. Teknikken mangler der selvf. at blive kigget på.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster