Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Straps Til Dødløft. What to pick?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Så har jeg endnu et spørgsmål til jer på BB!

I sidste uge skulle jeg Maxe i Dødløft (180KG) og under løftet blev den venstre strap revet midt over og jeg tabte stangen, heldigvis var jeg ved at sænke stangen på det tidspunkt så der skete ikke mere.. Men de straps var af mærket Casall, de var købt for en hund i sportsmaster og har tjent mig fint det sidste halve år. Men som i nok kan forstå skal jeg have mig nogle nye, jeg har kigget på Gasp Power wrist Straps fra bodyman http://www.bodyman.dk/shop/gasp-power-wrist-10810p.html da de ser dejlig solide og stærke ud, men så så jeg lige de her "Heavy duty hooks" http://www.bodyman.dk/shop/heavy-duty-steel-7264p.html Jeg må indrømme at jeg ser lidt skeptisk på dem, men hvis der nogen der kan argumentere for hvorfor de skulle være gode tager jeg i mod det ! Og Selvfølgelig andre straps som jeg ikke har opgivet :)

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Husum

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

TP-TheProblem- skrev:Så har jeg endnu et spørgsmål til jer på BB!

I sidste uge skulle jeg Maxe i Dødløft (180KG) og under løftet blev den venstre strap revet midt over og jeg tabte stangen, heldigvis var jeg ved at sænke stangen på det tidspunkt så der skete ikke mere.. Men de straps var af mærket Casall, de var købt for en hund i sportsmaster og har tjent mig fint det sidste halve år. Men som i nok kan forstå skal jeg have mig nogle nye, jeg har kigget på Gasp Power wrist Straps fra bodyman http://www.bodyman.dk/shop/gasp-power-wrist-10810p.html da de ser dejlig solide og stærke ud, men så så jeg lige de her "Heavy duty hooks" http://www.bodyman.dk/shop/heavy-duty-steel-7264p.html Jeg må indrømme at jeg ser lidt skeptisk på dem, men hvis der nogen der kan argumentere for hvorfor de skulle være gode tager jeg i mod det ! Og Selvfølgelig andre straps som jeg ikke har opgivet :)

Jeg ville tage de straps du har fundet.. Der er som sådan ikke noget skummelt ved hooks, men jeg bryder mig bare ikke om at bruge dem.. Det er bare en krog du kobler på stangen og bruger det ellers som en strap.

Straps FTW
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

TP-TheProblem- skrev:Så har jeg endnu et spørgsmål til jer på BB!

Jeg vil mene at fordelen med straps kontra hooks, er at du med straps kan give slip på stangen ligemeget hvornår, fuldstændig ligesom med bare hænder, hvorimod med hooks ikke kan give slip i f.eks. toppen af dødløft. :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Dem fra GASP er pisse tykke. De er nærmest umulige at bruge. Jeg har et par, som ligger og samler støv, da de simpelthen er ubrugelige. IMO, selvfølgelig.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Læder læder, og altid læder. http://www.bodyman.dk/shop/power-straps ... 5958p.html

Jeg har brugt mange straps i tidens løb, grundet min elendige grebsstyrke som jeg ikke har gjort noget ved. Nylon glider lettere på stangen, men læder strammer godt til, og glider ikke på samme måde. Jeg har aldrig haft bedre straps end læder straps. Bruger faktisk præcis dem fra linket for tiden. De duer. Det er blot min erfaring.

Jeg har også prøvet andre former for straps, dog aldrig hooks. Men jeg vender altid tilbage til straps.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Du skal selvfølgelig ikke have hooks, det er direkte tåbeligt at bruge!

Jeg synes ret godt om de læderstraps bodyman sælger.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Jeg har et par straps fra GASP. Lige da jeg fik dem ind af døren var jeg også kritisk mht. tykkelsen på dem.
Dog har jeg hurtigt vænnet mig til ikke at ligge dem dobbelt ovenpå hinanden, og synes derfor de giver et rigtig godt holdegreb.
Har anvendt dem i et par måneder nu, og man kan ane en smule slid i hjørnet på dem, der hvor friktionen er størst mod stang.

Mit sammenligningsgrundlag er mine tidligere (og billige) Elite Power Straps fra bodybuilding.dk.
http://www.bodyman.dk/shop/elite-power- ... 7261p.html
Gav et ordentlig skrald da den ene strap bristede under shoulder shrugs :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

Ironminds blå nylon eller eleiko læderstraps.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Hvis du ikke har prøvet magnesium, så prøv det i mellemtiden. Har en overraskende stor effekt. Har selv brugt straps, men efter at havde prøvet mag vendte jeg aldrig tilbage.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Tilbage til Off topic

Brugere online