Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

stripped down hst

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg har lige et par hurtige spørgsmål inden jeg går igang...

når jeg har kørt 3 uger efterfulgt af en uges dekon kan jeg køre det 3 uger igen?

hvad dage angår skal de 5 dage i ugen være i rækkefølge mandag tirsdag ond...osv eller kan man godt køre dem vilkårligt bare man køre programmet 5 dage i ugen
only the strong survive

Reputation point: 0

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej - efter de tre uger og en efterfølgende dekon, tror jeg ikke du har lyst til at køre det en gang til. Dine led, muskler m.m. er virkelig brændt af, var det i hvert fald i mit tilfælde. Jeg oplevede ikke stor træthed under selve programmet, men i dekon ugen fik jeg umenneskeligt ondt i led og muskler, ikke som i normale DOMS, men som om DOMSne bare havde ophobet sig - mine muskler gjorde ondt, kort sagt.

Når det er sagt, så kan det godt lade sig gøre, jeg vil dog ikke anbefale det med mindre du er temmelig hardcore, eller hvis du er på krudt. Og krudt eller ej, så tæsker du stadig dit CNS brutalt igennem.

Jeg kørte bare således at jeg trænede sammenlagt fem dage om ugen, og ikke på hvilke dage - så længe jeg bare ramte fem om ugen :)
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

en dekon behøvedes ikke kun at være en uge, så hvis du har brug for et par dage ekstra før du er klar til en omgang SDH så vent hellere med at starte

har dog ikke selv kørt programmet, så med hensyn til lysten kan det godt lyde på jaspar, som om at det ikke ligefrem er endnu en omgang man har lyst til :)
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

ok måske dekon mere end en uge og så hoppe på igen. har tidligere kørt fullbody 4 gange om ugen det var hårdt i starten men efterhånden gik det ok med led osv men nu må vi se prøver de 3 uger først :-)

jaspar: hvordan var resultatet efter din omgang sdhst?? var du tilfreds.. mere masse ,styrke??
only the strong survive

Styrkeliste

Tja, hvis du selv tror du er konditeret til det, så go for it - jeg ville stadig ikke gøre det. Jeg tror det er bedst du prøver programmet før du begynder at spekulere over at køre det straks efter. Så prøv det ad, du vil ikke blive skuffet.

Du kan læse både min og Karl Ægs anmeldelse af programmet under det underforum der hedder "Anmeldelse af program"; vi var begge svært begejstrede.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

jeg er også i gang med dette program. Dog kun 3 træninger indtil videre, 3. dag i træk i dag, så nu er der lige en lille pause og så op på hesten igen.
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men min plan (efter Karl Æg og jespers anmeldelser) regner jeg med at være godt udsolgt i slutningen af programmet og vil bare tage noget "hygge" FB nogle gange om ugen, i nogen tid. Efter 1-1,5 uge total "ferie" :8 .

- for lige at låne tråden, så har jeg tænkt på, om den bare skal ha' 100% power fra første dag, eller man hellere skal holde niveauet lidt lavere så man kan komme igennem alle dagene med det anviste antal reps?

Logbog: Ingen logbog

FYS: Du blander nogle ting sammen. Det program du snakker om hedder Stripped Down Hypertrophy, eller SDH. Du blander HST ind i det (Hypertrophy Specific Training), der er et helt andet program.

krogo skrev:- for lige at låne tråden, så har jeg tænkt på, om den bare skal ha' 100% power fra første dag, eller man hellere skal holde niveauet lidt lavere så man kan komme igennem alle dagene med det anviste antal reps?

bump, det ville jeg også gerne lige vide :-k
Drømmer om scenen en dag, dog er jeg sikker på at nå det..
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 230.00

Galleri: Vis galleri (1)

FuldtidsPumper skrev:
krogo skrev:- for lige at låne tråden, så har jeg tænkt på, om den bare skal ha' 100% power fra første dag, eller man hellere skal holde niveauet lidt lavere så man kan komme igennem alle dagene med det anviste antal reps?

bump, det ville jeg også gerne lige vide :-k

er vel indlysende at man ikke skal brænde sig selv af første dag? :?

det normale ville være at holde lidt igen på træningsdage, hvor der også er træning dagen efter, og så de dage hvor der er hviledag give lidt ekstra gas
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Kør efter dagsformen, men hav i mente at du skal yde fx to dage yderligere i træk. Jeg gik kun all-out i mine sæt dagen før hvile, hvilket faktisk også var den dag, hvor min styrke altid peakede.
Brugeravatar

Ok :) super.

Det er da ikke meningen i SDH at man skal holde dekon/deload efter 3 uge? Så skifter man øvelser, og kører 3 uger mere.
"Society is an insane asylum run by the inmates" - Erving Goffman

Geografisk sted: All around....

Træner her: Fitness World Husum

Det er faktisk op til en selv, forfatteren skriver at hvis man er frisk, så tager man nogle flere uger, men at man bør ændre set/rep scheme :)

Reputation point: 60

Niklas! skrev:Det er da ikke meningen i SDH at man skal holde dekon/deload efter 3 uge? Så skifter man øvelser, og kører 3 uger mere.

Man kan jo ændre i programmet som man har lyst til, og jeg tror at jeg har brug for at drosle lidt ned en uges tid eller to inden jeg tager nogler uger for fuld smader igen :) Forfatteren skriver jo også - så vidt jeg husker - at man skal køre de samme øvelser hver gang, det gør jeg heller ikke, efter at have læst Karl Ægs anmeldelse :=)

Rasmus Ladefoged skrev:Det er faktisk op til en selv, forfatteren skriver at hvis man er frisk, så tager man nogle flere uger, men at man bør ændre set/rep scheme :)

Ikke helt rigtigt... Man skifter først set/rep scheme efter din 2. omgang hvor du har skiftet øvelser én gang. Altså efter 6 uger hvis du kører 2x3 uger
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

nu har jeg læst atiklen og de forskellige anmeldelser igennem et par gange men synes ikke rigtig jeg kan finde rundt i hvordan man skal køre række følgen af øvelser!! en der vil hjælpe (ingen superset)
mine valg er.
gruppe 1
bb bænk
seated row
squat

gruppe 2
dødløft
pullups
military press
er ikke helt med på om man køre 1 gruppe først 5x5 og så næste gruppe 4x10 eller man tager først en øvelse gruppe 1 5x5 og så en øvelse gruppe 2 4x10 osv osv ???
only the strong survive

Styrkeliste

moller 27 skrev:nu har jeg læst atiklen og de forskellige anmeldelser igennem et par gange men synes ikke rigtig jeg kan finde rundt i hvordan man skal køre række følgen af øvelser!! en der vil hjælpe (ingen superset)
mine valg er.
gruppe 1
bb bænk
seated row
squat

gruppe 2
dødløft
pullups
military press
er ikke helt med på om man køre 1 gruppe først 5x5 og så næste gruppe 4x10 eller man tager først en øvelse gruppe 1 5x5 og så en øvelse gruppe 2 4x10 osv osv ???

Det er en artikle på en side, så svær er den heller ikke. :hihi:

Group 1

A1) Upper body horizontal push
A2) Upper body horizontal pull
B) Quad-dominant lower body

Group 2

A1) Upper body vertical push
A2) Upper body vertical pull
B) Hip-dominant lower body

A1 og A2 i hver gruppe supersettes.

Monday

Group 1 5x5
Group 2 4x10

Tuesday

Group 1 4x10
Group 2 5x5

Thursday

Group 1 5x5
Group 2 4x10

Friday

Group 1 4x10
Group 2 5x5

And so on...

Alle øvelserne i gruppe 1 om mandagen = 5x5 og gruppe 2 =4x10 ... tirsdag omvendt osv!
Edit: Du skal kigge på dit øvelses valg, for rækkefølgen er ikke rigtig!
Brugeravatar

krogo skrev:
Niklas! skrev:Det er da ikke meningen i SDH at man skal holde dekon/deload efter 3 uge? Så skifter man øvelser, og kører 3 uger mere.

Man kan jo ændre i programmet som man har lyst til, og jeg tror at jeg har brug for at drosle lidt ned en uges tid eller to inden jeg tager nogler uger for fuld smader igen :) Forfatteren skriver jo også - så vidt jeg husker - at man skal køre de samme øvelser hver gang, det gør jeg heller ikke, efter at have læst Karl Ægs anmeldelse :=)

Jeg har ellers gode resultater, med at køre de samme øvelser, hver gang. Har til gengæld heller ikke fået kørt mere end 4 gange på en uge, endnu :)

Niklas! skrev:
krogo skrev:

Jeg har ellers gode resultater, med at køre de samme øvelser, hver gang. Har til gengæld heller ikke fået kørt mere end 4 gange på en uge, endnu :)

Hvor lang tid har du kørt programmet?
Jeg kan godt li' at skifte lidt :)

Har kørt de første 3 uger, og er ved enden af 4 uge nu.

Lækkert, hvad synes du om programmet? har det rykket noget ?

krogo skrev:Lækkert, hvad synes du om programmet? har det rykket noget ?

Syntes det spiller. Føler mig stærkere, stort set, fra træning til træning. Kosten er god for tiden, så regner med det kaster noget muskelmasse af sig :) Fint program for mig, lige for tiden. Overvejer faktisk at fortsætte med det, hvor jeg bare ændrer setXrep kombinationen.

har selv kørt det en enkelt gang. og som sagt tidligere, hvir det første gang, så kør det som det er, og lad vær at tro du kan tage 4-6-8 uger. Der skal kæmpes og presses hårdt hele programmet igennem, og man skal selvfølgelig også tænke over at man ikk kører med for lav vægt, for så giver det jo ikke det store. Man skal jo stadig kører med relativt tunge vægte, og det er Det der gør programmet så pisse hårdt..

har et excel skema over STH som jeg har fået af en anden her på BB.dk som er ganske godt
Vedhæftede filer
Stripped Down Hypertrophy JESPER .xls
(25.5 KiB) Downloadet 68 gange

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)