Det handler kort sagt om at reppe på 60%+ med først 1, 2, 3,4,5,6.. hele vejen op til 10, og så tilbage igen, 9, 8, 7, osv. Det smarte ved dette system, i følge skribenten, er der en psylogisk fordel ved at sættene bliver kortere og kortere på vej ned, hvor trætheden for alvor begynder at melde sig.
Anyway, efter denne oplevelse, og pga. lidt fuckup i træningsrutine, var næste bænk pas kun 48 timer efter, hvilket jeg indledningsvis ikke havde forestillet mig, at der kunne være et problem i, da intensiteten jo var meget lav, på de 60%. Det skulle imidlertid vise sig, at 48 timer efter havde jeg de ondeste DOMS jeg nogensinde har oplevet det sidste år!
Dette resulterede i, at jeg indledningsvis ikke havde de store forventninger til træningspasset, og havde egentlig sat mig for blot at presse op til et single i træningsmax, og tage det PR forsøg i næste uge. Stille og roligt pressede jeg singles op på 95%, og 100%, for derefter at smide 2.5kg på, og den nærmest eksploderede op til min store overraskelse. Hvis ikke det var fordi jeg var bange for at skuffe mig selv, nu da jeg var på et high, havde jeg forsøgt med yderliger et rep!
Fremover vil jeg bruge dette ladder / pyramide træningsskema til bænk på den lette dag noget oftere, da det også er nemt at have fokus på teknik, samt eksplosivitet med den lave intensitet.
Der er ikke noget nyt eller revolutionerede i det her, men det kan være, at der er andre, ligesom mig, som er kørt fast i træningspas med meget høj intensitet, der også kan have nytte af et friskt pust til at knuse en PR