Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1499
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

Sult

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej med jer.....

Jeg har et mindre luksus problem som godt nok driller mig lidt i de sene aften timer :poke: Idet jeg har været på det man kalder kur de sidste godt og vel 3 uger som et led i en større livsstilsændring.Og det kører faktisk over al forventning denne gang :dance: Men, men jeg har et problem med sult i de sene aften timer ,ca. kl. 23.00 og jeg kan næsten stille uret efter det. Jeg får simpelthen en trang til mad og det er virkeligt noget der rykker tænder og er svært at styre....
Det er faktisk så slemt at jeg har oplevet at måtte gå i seng for ikke at voldtage køleskabet [-X

Jeg syntes selv jeg får det mad jeg skal have (Har lagt en kostplan ind i tråden som beskriver en enkelt dag) og jeg bliver mæt og kan egentligt ikke spise mere...

Jeg går og tænker på om det er sådan en cyklus kroppen kører efter, forstået på en måde at jeg spiser på rimeligt faste tidspunkter og med 6 timers mellemrum til de store måltider, det vil sige klokken 6 og 12 og 18 og så kommer der jo et huld omkring midnat,,er det det kroppen reagerer på ?? eller er det kysen man skal arbejde med ??

Da jeg trænede sidst for snart mange år siden havde jeg ikke den sult om aften...

Har i prøvet det og hvad gør man ved det ????

Håber på lidt hjælp eller"s :blowup: jeg en skønne dag....

Klaus

kostplan

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kan da sagtens forstå du føler dig sulten, med et dagligt indtag på 1700 kcal.

Skift dit frugt ud med noget mere proteinrigt - det giver langt bedre mæthedsfornemmelse.
Sidst rettet af Qmega 23. jul 2011, 17:33, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Du skal have langt mere protein, spis noget mere kylling, tun etc. Du kan sagtens snuppe et måltid ved 23. tiden hvis du vil. fx. noget tun med nødder etc. 1700-1800 kcal er også lige i underkanten.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Nu ved jeg ikke lige hvad dit ligevægtsindtag er, men jeg synes måske at 1800 Kcal er ret lidt for en mand. Hvor meget ligger du under ligevægtsindtag? 500 Kcal/1000 Kcal? Eller mere.
Mit umiddelbare råd er at få noget mere protein, da protein mætter ret godt. Spis evt. en proteinkilde sammen med dit sene måltid omkring kl 21.00.
Hvis du vil blive liggende på de 1800 Kcal, så kan du justere lidt på protein/kulhydrat balancen således at procentfordelingen ikke er 20/65 men måske 30/55.
Jeg har selv langt større mæthedsfornemmelse hvis jeg spiser mere protein, så det er hvad der virker for mig. Husk også at holde dig til fuldkorn, både brød, pasta osv. Fuldkorn mætter også mere end meget forarbejdede produkter.

Håber det kan bruges til noget.
En dag uden træning, er en dag uden mening!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Tak for jeres hurtige svar !!!!

Nu har jeg ikke rigtigt sat mig ind i ligevægtsindtag og lignende endnu,,men det skal jeg også til !! For der er jo noget at hente....

Men i har nok ret hvad det med proteinerne angår, men det hænger jo også lidt sammen med at man er bange for at spise for meget :oops:
Men det sjove ved det er at jeg er faktisk mæt efter alle måltider og føler slet ingen sult hen over dagen, men kun i de sene timer,,,og det er ikke fordi jeg keder mig,tværtimod :roll:

Jeg tror jeg bruger et par dage på at læse om emnet og så får jeg købt en vægt så jeg kan få det optimale mad i løbet af dagen,,det må være vejen frem også...

Det er godt nok heller ikke mange gram protein, du får om dagen - det er trods alt protein, der mætter bedst.

Du kunne eksempelvis smide lidt mandler ind sammen med din frugt. På den måde får du også noget mere sundt fedt.

En nem måde at få større mæthedsfornemmelse efter din morgenmad er at drikke din mælk i et glas, og så bruge vand til at lave havregrød af. Du vil måske blive overrasket over, hvor meget man kan få havregryn til at fylde, når man laver havregrød af dem :wink:

Umiddelbart ser der ud som om, at du har gået efter en fordeling, der hedder 20/65/15. Det er fint nok at gå efter fordelinger som tommelfingerregler, men du bør nok i virkeligheden gå efter at få minimum 2g protein pr. kg legemsvægt, sørge for at få noget sundt fedt fra fisk, mandler og lignende, og så ellers fylde på med hvad du lyster derefter(indtil du når den ønskede mængde kalorier).
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Er det ikke noget tørt med 100 g mælk til 150g havregryn?? Formoder det må være en fejl.. Og der må vist også være noget galt med din indtastning af rugbrød samt dit "formiddagsæble"..

Reputation point: 65

Jeg skal skynde mig at sige at flere af de tal der står i kostplanen er på sjus, idet jeg ikke har fået en vægt endnu, men det kommer snart, så måske kan man ikke rigtig bruge det til noget, men det er også kun et eksempel, og jo min havregryn er meget tør men det er bevist, jeg kan bedst lide den sådan, men det med at drikke mælken efter og lave grøden med vand vil jeg da prøve...

Men flere proetiner skal der til kan jeg godt se...Jeg får læst på lektien og gjort noget ved det...

Tak for jeres svar...

Stenalt skrev:Er det ikke noget tørt med 100 g mælk til 150g havregryn?? Formoder det må være en fejl.. Og der må vist også være noget galt med din indtastning af rugbrød samt dit "formiddagsæble"..

beregneren herinde har desværre den "fælde" (for dem som måske ikke lige tænker over de tal der kommer frem som næringsværdi..) at 1 stk svarer til 1 gram.
Brugeravatar

Træner her: WT Center

dine værdier for æbler er forkerte i kostplanen.

Reputation point: 5

Men et æble vil være noget ala:

Protein: 0,5
Kulhydrater: 20
Fedt: 0,5
Kcal: 87
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Hvis du er sulten om aftenen, hvad så med at lave tre store måltider om til fire mellemstore måltider?

Skær 100kcal fra dine tre store og få dig en aftensnack.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50

Galleri: Vis galleri (8)

Garik

Havde jeg også i tankerne !! Men jeg tror jeg skal til at regne og veje lidt og spise lidt mere i løbet af dagen og så skal jeg have gang i proteinshakene igen når jeg ikke får dækket mit daglige behov, især nu hvor jeg snart skal igang med at træne :-k

Der er ved at gå videnskab i det her :woot: Men det er dælme spændende at læse om og afprøve, jeg har som andre også har påpeget et alt for lavt protein indtag, så vidt jeg har kunnet regne ud, skal det ligge på ca. 200 g om dagen og der mangler jeg en del, så der har i sgu ret =D> Det får jeg rettet op på....

I stedet for "1 stk." rugbrød og æble, skal du finde "produktet" "Æble, 1 stk." og smide det på. Rugbrødet skal være omkring 55g (det vejer de fleste skiver).

Fjern 25-50g havregryn og samme mængde pasta. Erstat det med sundt fedt og noget protein som aftensnack. Kan anbefale 200-300g kvark med ISIS SØD og bær. Det er omkring 170-220kcal og ~30g protein. Og så en håndfuld mandler. Bum.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50

Galleri: Vis galleri (8)

Hvis du ikke er vildt sulten om morgenen, kunne du evt. flytte dine havregryn til kl 23 i stedet
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Tilbage til Kost & kosttilskud