Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Sund mad som student

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej,
Jeg har kigget lidt i nybegyndersektionen og søgt på forummet, men jeg synes ikke helt, at jeg fandt noget, der ramte, hvad jeg søger.

Jeg er studerende og bruger ofte otte timer på universitetet dagligt. Jeg ender tit med at tage en ordentlig røvfuld rugbrøder og lidt frugt / grøntsager med, men jeg har læst mig frem til, at der er et noget større kalorieindhold i rugbrød, end man lige tror. Jeg mærker dog et stigende behov for at tage min træning, og dermed kost, mere seriøst og strukturere den bedre, i håb om at opnå bedre resultater.

Hvad spiser I på arbejde, studie o. lign. til at holde jer igang en lang dag væk fra hjemmet, køleskabet og hvad der hører dertil? Hav gerne i tankerne at dette alsammen drejer sig om et kostbudget der er tilpasset SU og lidt studiejob.

Håber ikke dette er for basalt til at være et indlæg værd :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg gør præcis som du. Rugbrød, frugt, grøntsager, nødder, shakes etc. Så afstemmer jeg lige hvor meget jeg får spist, i forhold til kcal indtag. Det er måske dette du skal være mere bevidst om?
Du kan også lave en ordentlig spand ris og kører noget grønt ned i den og have den stående i køleren og tage af. Tilføje forskellige slags kød til. Kylling, kalkun, mørbrad, tun, etc.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

For mit vedkommende handler det alene om prioriteringer.
Du skriver at du selv gerne vil tage din kost mere seriøst, så det er jo bare med at komme igang med at lave noget mad.
Jeg kører intermittent fasting lige nu, men da jeg spiste mere frekvent, lavede jeg alt min mad om morgenen inden skole og så tog jeg det bare med og spiste. Det kræver kun at man står 20 minutter tidligere op, meget nemmere end hvad mange gør det til.

EDIT:
Du kan eventuelt også bare lave maden aftenen inden.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Ø

Træner her: Ultimate Gym

Altså jeg lever på su, kun su.. Jeg får følgende i løbet af min dag, og det her er hver dag.
Morgenmad: havregrød
Mellem måltid: 2 riskiks m. penutbutter og 15 gram mandler.
Frokost: kylling, ris/pasta/kartofler/e.lign., Grøntsager/salat.
Aftensmad er meget forskelligt - og tager somrealt lidt aminosyre inden træning og efter + en protein shake.

Jeg køber 2.3 kg. kylling i kiwi til 90 kr. mener jeg :-)

Håber det kan hjælpe en smule. :-)

Tilbudsguiden her på siden er helt klar værd at følge!
Der er ofte 1000g hakket okse/svinekød til 35-40kr
smid et kg frossent grønt sammen med - koster omkring 10-20kr
og et halvt kg pasta til 5-10 kr

lav det hele søndag aften, smid det i 5 beholdere og du har frokost til 5 dage for ret billige penge.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus V

Minut-nudler med proteinpulver. Evt en vitaminpille. Thank me later.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Tak for feedback!
Der var meget god inspiration i blandt. Specielt at lave det hele om søndagen, for det er jo ofte lige så meget tiden, som kommer i vejen.. Men fryser du det så til de "sene" dage på ugen? Kan sådan en omgang tilberedt mad godt stå 5 dage i køleskabet?

I øvrigt, Nielsen, nu nævner du nudler og proteinpulver. Hvilken form for proteinpulver bruger du til dette?

TobiasKr skrev:Tak for feedback!
Der var meget god inspiration i blandt. Specielt at lave det hele om søndagen, for det er jo ofte lige så meget tiden, som kommer i vejen.. Men fryser du det så til de "sene" dage på ugen? Kan sådan en omgang tilberedt mad godt stå 5 dage i køleskabet?

I øvrigt, Nielsen, nu nævner du nudler og proteinpulver. Hvilken form for proteinpulver bruger du til dette?

Jep, smider 3 portioner i fryseren - super lækkert ikke at skal til at lave madpakke hver morgen! :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus V

Nielsen_ skrev:Minut-nudler med proteinpulver. Evt en vitaminpille. Thank me later.

Det lyder sgu ulækkert

Selv læser jeg jura og bruger også hurtigt hele dagen på KU, men her kan du se, hvordan det meste af min dag ser ud rent madmæssigt, det koster ca. 1300-1500 alt efter om du rammer nogen gode tilbud.
kostplan

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Jeg gør, ligesom størstedelen af andre brugere herinde, køber massive mængder kød, når der er gode tilbud! Her for 2-3 uger siden var der bl.a. tilbud på 2,5kg kylling for 89kr i Lidl. Jeg købte 35kg.. Så køb store mængder, det holder, og det er den billigste metode. Køb de billige ris/pasta til 5-6 kroner. Det skulle gerne kunne spare et par penge. Det er i hvert fald den metode, jeg anvender.
Mikael skrev:
bodybuilding90 skrev:Hvad sker der for det her indlæg? WOW spillere ind på bodybuilding.dk?

Fordi det er jo fuldstændigt utænkeligt at folk har andre fritidsinteresser udover squat eat sleep
Brugeravatar

Der er også kommet indput på vores Facebookside, Tobias :)

https://www.facebook.com/Bodybuildingdk ... ion=stream
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Prioritering og planlægning! Det handler om (som du selv skriver) virkelig at prioritere sine madvaner og derefter (som mange andre allerede har forklaret godt) at planlægge både indkøb og madlavning. Faktisk gør det alt mindre besværligt, fordi man slipper for at skulle overveje hver dag, hvad man nu skal spise i løbet af dagen.
Harder, better, faster, stronger
Brugeravatar

Meget udførlig plan, Vesterling... Og egentlig også billigere, end ventet. Jeg vil bruge den som inspiration.

Og Essensen, I har nu én følger mere på Facebook ;) Tak for input!

ALT handler om planlægning og prioritering. Har også tit dage, hvor jeg tager hjemmefra kl. 7 og kommer hjem kl. 18. De dage har jeg lavet en massiv madpakke. Fx skyr rørt med proteinpulver og mandler ved siden af, rester fra dagens aftensmad, scrambled eggs med fx stegt broccoli/champignon/tomat, 2 stk. rugbrød, 1 grovbolle, frugt og gulerødder skrællet og lagt i vand.

Derudover køber jeg (ligesom de andre også siger), store pakker med kød når det er på tilbud, og fryser ned, og holder generelt godt øje med tilbudsaviserne!

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 105.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster