Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Ta' på i vægt, og forbrænde fedt

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej!

Jeg er en dreng på 18 som prøver at tage på.
Jeg vejer sølle 65 kg.
Jeg er 1.77 cm høj
Mit fedt procent ligger på cirka 11 %.

Mit mål er at komme til at veje 70 kg - maks 75 kg.
Har trænet i godt 3 måneder nu, hvor jeg startede på 58 kg, så jeg ser allerede resultater. Jeg kæmper mig i gemmen 3000 - 3200 kalorier om dagen. Jeg ser resultater som sagt før, jeg har fået større muskler stort set over det hele på nær min mave. Jeg har svært ved at få min mavemuskler synelige, og jeg synes faktisk at jeg er blevet tykkere på maven. Så her kommer spørgsmålet. Kan det være rigtig jeg skal lave konditions træning med styrketræning for at forbrænde mere fedt af, så mine mavemuskler bliver synelige?
Hm.. Det lyder nemlig underlig i mit hoved, for hvis jeg laver kondition træning, vil jeg så ikke bare tabe mig igen (Som jeg meget helst IKKE vil?)
Hilsen den forriveret dreng. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det handler om at ligge i underskud mht kalorieindtag hvis du skal smide fedtet.
Så hvis du har taget 7 kg på med dine 3200 daglige kalorie tyder det på at du har ligget i overskud, hvilket også er ganske fint hvis du skal tage på, også kaldet bulk.

Det lyder lidt som du skal til at cut...dvs ligge i underskud. Prøv evt at spise 4-500 kalorie mindre dagligt i en periode og se hvad der sker. Hvis der ikke sker noget med vægten så prøv at reducere dit kalorieindtag yderligere.

Det er meget normalt at der sniger sig fedt på kroppen iforb. med bulking. Og det fleste bodybuildere kører en periode med bulk og cut.

Mht Cardio....Ja cardio er en måde at sætte gang i fedtforbrændingen på, det er meget forskelligt hvordan folk gribber det an.
Noget taber sig fint alene ved at cutte i kosten mens andre også bruger cardio.

Prøv dig frem, vi reagere allesammen forskelligt mht. cut.

Håber du kan bruge det til noget.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hunterz skrev:Hej!

Jeg er en dreng på 18 som prøver at tage på.
Jeg vejer sølle 65 kg.
Jeg er 1.77 cm høj
Mit fedt procent ligger på cirka 11 %.

Mit mål er at komme til at veje 70 kg - maks 75 kg.
Har trænet i godt 3 måneder nu, hvor jeg startede på 58 kg, så jeg ser allerede resultater. Jeg kæmper mig i gemmen 3000 - 3200 kalorier om dagen. Jeg ser resultater som sagt før, jeg har fået større muskler stort set over det hele på nær min mave. Jeg har svært ved at få min mavemuskler synelige, og jeg synes faktisk at jeg er blevet tykkere på maven. Så her kommer spørgsmålet. Kan det være rigtig jeg skal lave konditions træning med styrketræning for at forbrænde mere fedt af, så mine mavemuskler bliver synelige?
Hm.. Det lyder nemlig underlig i mit hoved, for hvis jeg laver kondition træning, vil jeg så ikke bare tabe mig igen (Som jeg meget helst IKKE vil?)
Hilsen den forriveret dreng. :)

Ikke for noget, men det spørgsmål er blevet stillet 1000 gange før herinde på sitet, så søg lige næste gang :)
Du kan ikke forbrænde fedtet, mens du stiger i vægt. Og du kan heller ikke tage på i muskelmasse, mens du taber dig.

Jeg har dog læst et sted at meget overvægtige mennesker, med kroppe i en utrolig dårlig tilstand, kunnet tabe sig, mens deres kroppe har bygget en smule muskelmasse.
Ret mig dog hvis dette er forkert.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Jeg fik en del med, tak!
Som jeg skrev, så vil jeg gerne op på de 70-75 kg. før jeg begynder at cutte. Men som jeg kan forstå, så skal jeg lade hver med at begynde på konditions træning før jeg vejer det jeg gerne vil? Men tak for svaret, fik en del ud af det.

Med hensyn til der har været andre opslag, kunne jeg ikke finde nogen der var præcis det samme som i mit tilfælde. Ellers er jeg bare tæske blind. :)

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Lige et spg. fra min side når man skal cutte, mister man så ikke noget af den muskelmasse man har fået hvis man skal ligge i kalorieunderskud? Har hørt at kroppen prioriterer fedt frem for muskler?

Styrkeliste
- Squat: 90.00

Hunterz skrev:Jeg fik en del med, tak!
Som jeg skrev, så vil jeg gerne op på de 70-75 kg. før jeg begynder at cutte. Men som jeg kan forstå, så skal jeg lade hver med at begynde på konditions træning før jeg vejer det jeg gerne vil? Men tak for svaret, fik en del ud af det.

Med hensyn til der har været andre opslag, kunne jeg ikke finde nogen der var præcis det samme som i mit tilfælde. Ellers er jeg bare tæske blind. :)

Du kan sagtens lave konditionstræning, selvom du bulker. Det kræver bare, at du tager højde for den øgede aktivitet og derved øgede forbrænding, og derfor vil du skulle spise mere, end hvis du ikke lavede konditionstræning.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Taastrup

Træner her: Fitness World

Du kan falde i fedtprocent ved at stige i muskelmasse. Det er dog ikke lige til.

Som andre har sagt, fortsæt dit bulk til du er godt tilfreds med dit udgangspunkt og så cut bagefter. At løbe forbrænder ikke fedt, men energi, forbrænder du nok energi til du ligger i underskud vil kroppen tage fra dine fedtdepoter. Men da du så er i underskud pga løb vil du krop ikke opbygge en større muskelmasse. Pick your choice.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Men det vil ikke nedbryde muskler at ligge i underskud?

Styrkeliste
- Squat: 90.00

mini1602 skrev:Men det vil ikke nedbryde muskler at ligge i underskud?

Ved meget stort underskud - ja. Tommelfingerreglen er at ved et underskud på omkring 500 kalorier vil tabet af muskelmasse være minimalt, hvis du altså vedligeholder din træning :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Du har trænet i 3 måneder, en flot krop er ikke bare noget man sådan lige får, giv det nu lidt mere tid.
Brugeravatar

Jeg takker og bukker for de gode svar, det hjalp helt sikkert! :)

Jeg er godt klar over at 3 måneder er ingenting, det tager jo flere år at få en flot krop. Jeg synes bare det var underligt at alt andet blev større og så bedre ud undtagen lige min mave, så skulle bare høre til :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster