Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 892
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 890

Følg bodybuilding.dk på

Teknik til løft ved Incline dumbbell press

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle!
Jeg render rundt med et mega irriterende problem! I øjeblikket kører jeg et program med fokus på høj belastning og få reps. Når jeg så skal køre incline dumbbell press kører jeg pyramideopbygning, så jeg kører:
22 kg x4, 24 kg x 3, 26 kg x 3, 28 kg x2, 30 kg x 2...

Det går alt sammen ganske udemærket til jeg kommer op på de 30 kg. Jeg kan simpelthen ikke løfte dem op i startposition. Jeg er 110% sikker på, at så snart de er i startpositionen, altså hvor kontraktionen skal begynde - ved ca horisontal, kan jeg godt klare 2 reps.

Problemet er bare at få vægtene der oppe!!! Jeg bruger benene til at hjælpe med løftet op til startpossitionen, men alligevel går det ikke.
Jeg vil gerne understrege, at jeg er 110 % sikker på at jeg godt kan tage de 30 kg. Det går nemlig udemærket ved 28 kg, så snart jeg får vægtene op i rette possition.
Spørgsmålet er derfor, har I nogle gode teknikker til at få løftet vægtene op til startpossitionen?

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

i værste fald få en til at hjælpe dig med at få dem op?
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er blot et spørgsmål om teknik. Jeg kan smide håndvægte op der er meget tungere end jeg kan løfte.

Det jeg gør er og sidde på bænken med håndvægtene på lårene. Så lige i det jeg ligger mig ned, skubber jeg fra med fødderne/benene og smider dem op i top position (hvis det er flad bænk så er det top, hvis det er skrå/skulderpres, så bliver de smidt op i bund position)

Her kan du se en video fra træning hvor jeg viser det. Læg især mærke til hvordan jeg bruger benene til at sætte af med
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg tror kun du har 2 muligheder.

1 få en til at hjælpe dig.
2 brug benene til at få vægten op.

3:07. Han sætter håndvægtene på lårene og får dem op i start positionen til skulderpres.
Han sætter sig derefter tilbage fordi han skal lave incline. Det er den metode jeg bruger.
Sidst rettet af Ziauca 16. dec 2011, 14:09, rettet i alt 3 gange.

JB skrev:Det er blot et spørgsmål om teknik. Jeg kan smide håndvægte op der er meget tungere end jeg kan løfte.

Det jeg gør er og sidde på bænken med håndvægtene på lårene. Så lige i det jeg ligger mig ned, skubber jeg fra med fødderne/benene og smider dem op i top position (hvis det er flad bænk så er det top, hvis det er skrå/skulderpres, så bliver de smidt op i bund position)

Her kan du se en video fra træning hvor jeg viser det. Læg især mærke til hvordan jeg bruger benene til at sætte af med

Nu er det så godt nok skulderpress du laver der :) Men det er noget i den dur han skal hen i for at få dem op.

Og så skal du bare have noget heavy metal i øerne imens. og så bare losset låret opad så håndvægten kommer godt op, og evt hive lidt i resten af kroppen bagud når du ligger dig ned.

Og det kan sagtens være at du skal give så meget kraft og koncentration i bare det at løfte dem op at du kommer til at give lyd fra dig og larme. Det er meget normalt for mig når jeg skal have nogle store vægte op i skulderpress.

Husk at jo langsommere du får dem op. jo flere kræfter bruger du på at få dem op. men husk dog at have syr på hvad du laver så du ikke smækker vægtene op i halsen eller tænderne :)

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Rambo-Ringsted skrev:Nu er det så godt nok skulderpress du laver der :) Men det er noget i den dur han skal hen i for at få dem op.

Nej er det? Vidste jeg sku ikke.

Teknikken er den samme.
Brugeravatar

JB skrev:
Rambo-Ringsted skrev:Nu er det så godt nok skulderpress du laver der :) Men det er noget i den dur han skal hen i for at få dem op.

Teknikken er den samme.

Så fik du det sidste ord. Must feel good?

OT:

Jeg har selv været ude i den der, så forstår din frustration!

Den teknik jeg har haft det bedst med ved incline DB, er at springe det trin over hvor man hviler dem på skuldrene, men simpelthen bruger mere energi med benene og så kører dem helt op til de er i balance ved næsten strakt arm.

Ved godt Scott Herman er kendt for at være en douche, men det her trick er ret effektivt i forhold til at smide kilo på sine chest presses.

Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kidd skrev:
JB skrev:

Teknikken er den samme.

Så fik du det sidste ord. Must feel good?

Billede
Brugeravatar

Er jeg den eneste der synes det lyder ualmindeligt dumt med få reps (2'ere, 3'ere) i DB bænk?
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

tjr skrev:Er jeg den eneste der synes det lyder ualmindeligt dumt med få reps (2'ere, 3'ere) i DB bænk?

Care to explain why?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

HOLD da op!!! Tusind tak for alle de mange respons! Fandme hurtigt og engageret :D (Er helt ny herinde, men hvis det her er standarden, er det sgu for fedt!!!)

For at svare på hvorfor jeg kører de "dumme reps", er grunden at jeg ønsker at opbygge styrke i musklerne, dvs. myofabrillar hypertrofi, som trænes bedst i rep-range 2-4.

Endnu en gang tusind tak for alle videoerne og tipsne :)

Garik skrev:
tjr skrev:Er jeg den eneste der synes det lyder ualmindeligt dumt med få reps (2'ere, 3'ere) i DB bænk?

Care to explain why?

Nej. Jeg synes bare det lyder dumt. En hunch. En fornemmelse. En feeling.

Det var i hvert fald ikke noget jeg selv ville give mig i kast med.

Ang. myofibrillær/sarcoplasmisk hypertrofi: http://www.kropblog.dk/tr%C3%A6ningfysi ... s-fail.htm
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

tjr skrev:
Garik skrev:

Care to explain why?

Nej. Jeg synes bare det lyder dumt. En hunch. En fornemmelse. En feeling.

Det var i hvert fald ikke noget jeg selv ville give mig i kast med.

Ang. myofibrillær/sarcoplasmisk hypertrofi: http://www.kropblog.dk/tr%C3%A6ningfysi ... s-fail.htm

Enig med dit da han ligeså godt kan køre bænk for at åbne det styrke mæssige, og nu når han har svært ved at få dem op i lav rep ville det være klogt at skifte. Jeg oplevede selv at have svært ved at få dem op, men det var primært grundet at jeg bare prøve at hive dem op, samtidigt med at jeg løftede mere end jeg kunne i en ordenlig RoM, pluds der intet negativ energy var til stede og man startede direkte fra bunden

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Hvis jeg skal op på en vægt der betyder singels eller duals for mig i db press burde det også være svært at få op. Lige meget om ens teknik er god eller ej, så er de altså tunge at få..

Jeg spørger altid en mate om han ikke gider at hjælpe mig op, også selvom selvom det er for 8-12 reps. Grunden er at jeg sidder bedre og opnår bedre opspænd hvis jeg har en der lige gider holde mine arme samlet i udgangsposition i 2 sekunder.

Edit: (Troede også der blev snakket om skulder)
Sidst rettet af Houd 16. dec 2011, 16:39, rettet i alt 1 gang.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

JB skrev:

Teknikken er den samme.

Og så ikke helt. da du skal flytte håndvægten en del længre. så det er en del mere kompliceret at få den op til skulder en bryst.
Og lad nu være med at blive så tøse sur ikke :)

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Rambo-Ringsted skrev:
JB skrev:

Teknikken er den samme.

Og så ikke helt. da du skal flytte håndvægten en del længre. så det er en del mere kompliceret at få den op til skulder en bryst.
Og lad nu være med at blive så tøse sur ikke :)

det er noget så irrelevant, det handler om at få vægtene op..
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster