Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 68883 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er DoomDuck
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049970 indlæg i 100474 emner
0 nye indlæg i dag

MSN skrev:hey alle der ude.
jeg har for nyligt studeret en del om muskelopbygning, og er ikke stødt på noget vildt nyt, inden jeg i går var inde og se et foredrag på nettet om bodybuilding. og jeg vil be jer tænke over teorien inden i kommer med jeres svar, for jeg ved godt den lyder noget anderledes, men prøv og følg med på ideen.
foredragsholderen snakker om 2 centrale begreber: stimulus og restitution. Han havde foretaget nogle studier, hvor resultaterne viste at ved at stimulere musklerne lidt og give dem god tid til at restituere vil resultere i større gains. han sagde at ved at tage et sæt af 10 gentagelser, kan kan stimulere musklerne nok til at få dem til at vokse.
han mener endvidere at det vil være spild af tid og ligefrem negativt for muskelopbygning af tage flere sæt end et. hermed mener følgende. forestil jer at dine muskler ødelægges lidt ved et sæt, og når restitutionen er overstået vil have fået lidt større muskler. ved at tage flere sæt vil du blot ødelægge musklerne mere, hvilket vil betyde at det vil kræve meget mere at din krop hvis du vil vokse, hvis man tager eksempelvis 3 sæt.
han brugte billedet af et hul. man graver et hul ved at træne, tager man et sæt graver man et lille hul, træner man med 3 sæt graver man et større hul. ved at spise godt og slappe af, vil man restituere. ved det første hul vil der komme en top på hulet da man ikke har gravet hulet særlig stort, hvorimod hul 2 vil tage mange dage et fylde op da hulet er meget dybt. toppen der kommer på det hul man har gravet repræsentere ens "gains".
Håber i forstår billedet. er der nogen der kan følge hans teori eller hvordan lyder det i jeres øre?
jeg vil sige at jeg muligvis vil kunne forstå ham, men synes det vil lave om på en del indenfor bodybuilding, hvis hans teori passer.
det skal lige siges at denne teori udelukkende vedrørende bodybuilding. altså at få store muskler. teorien vedrørende intet omkring styrke eller udholdelhed.
hvordan lyder det i jeres øre? og inden alle siger det er noget pis fra nogen bøsser, vil jeg lige have jer til at overveje om der muligvis kan være hold i teorien.
men et kort opsymering. korte træningen med 1 sæt per øvelse, vil ende med at give større gains end længere træninger med 3 eller flere sæt.
det menes at et sæt er nok til at give stimulus til vækst.

incognito skrev:Jeg siger ikke at denne slags træning ikke virker, slet ikke. Bare at modellen er til at lukke op i skide i.

MSN skrev:hehe. det var da godt der ikke var nogen der overreagerede....
jah det var vist ham der mike menzter.
så alle kan vist blive enige om at teorien er noget værre lort.
men er der nogen der har hørt nogen lignende eller måske har prøvet tilsvarende?

Taurus skrev:MSN skrev:hehe. det var da godt der ikke var nogen der overreagerede....
jah det var vist ham der mike menzter.
så alle kan vist blive enige om at teorien er noget værre lort.
men er der nogen der har hørt nogen lignende eller måske har prøvet tilsvarende?
Du læste vist ikke mit første indlæg.
Det har intet med Mike Mentzer at gøre.
Mike's filosofier lå på et andet niveau, men udsprang fra HIT systemet.
Hans ændrede opfattelser dannede basis for Heavy Duty - og det er synonymt med Mike Mentzer . . . ikke HIT.
99% blander dette sammen til et miskmask desværre, pga. manglende viden og indsigt.

Taurus skrev:99% blander dette sammen til et miskmask desværre, pga. manglende viden og indsigt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster