Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1411
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1408

Følg bodybuilding.dk på

Testosteron som prævention

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1622674.ece

Ja lad os da endelig få sprøjter med høje doser testosteron ved apoteket.... :?
bwahaha
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Læste det også godt her til morgen. Uden at kunne gøre mig alt for klog på det, så lyder det da godt nok ikke sindssygt sundt for kroppen på længere sigt :|
Brugeravatar

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

the answer skrev:Læste det også godt her til morgen. Uden at kunne gøre mig alt for klog på det, så lyder det da godt nok ikke sindssygt sundt for kroppen på længere sigt :|

Og det mener du det er når kvinder tager p-piller ? Det er jo i princippet nøjagtigt det samme. Der er kvinder som har fået blodpropper af at tage p-piller, men det forhindre jo ikke mange mænd i at forvente at det er kvindens job med prævention.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Hvad fanden, kan man så bare gå på apoteket og få et skyd juice, bliver da guf for bodybuildere?

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 195.00

Kostplan: Ingen kostplan

Thomas Jagd skrev:Og det mener du det er når kvinder tager p-piller ? Det er jo i princippet nøjagtigt det samme. Der er kvinder som har fået blodpropper af at tage p-piller, men det forhindre jo ikke mange mænd i at forvente at det er kvindens job med prævention.

Hvor mange kvinder er der her tale om?
Jeg vil som uuddannet tro, at risici forbundet ved indtag af p-piller og de hormoner de indeholder, er (væsentligt) mindre end risici forbundet ved testosteronbrug af mænd.
Om det er "kvindens job" eller ej - og hvad mænd og kvinder selv synes om det - har ingen vægt i vurderingen af om det er sundhedsskadeligt eller ej.

Lad os håbe Incognito skriver noget i tråden. Der er vel også problemstillingen omkring kroppens egenproduktion. For yngre mænd er der jo en grund til at man ikke nøjes med en "smule test" men ligger i særdeles supranormale værdier. Så fungerer det bevidst via noget shutdown af en art?

Incog er nok en af de få der kan skrive noget kvalificeret her. Lad os håbe, at han deltager.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kunne være lidt sjov at se hvordan den danske regering synes om ideen.. for ikke at tale om ADD.. :wink:
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Hmmm

Nu er det jo ikke alle der bliver lukket helt ned af test, så der må jo være noget andet i også.

Hvis de vil lukke helt med ren test 100% skal de da have en ordentlig dosis. Så bliver det da ikke nemt at forklare ungdommen at doping er noget skidt når lægen pumper dem fuld med skidtet haha...

Træner her: Fitness World Aalborg

Så bliver doping teoretisk set lovligt, skal lige love for at BB niveauet så stiger i Danmark :D
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Jeg ved intet om doping what-so-ever! Men mon ikke at hvis det bliver 'lovligt' dette præventionmiddel, så er doserne ikke skyhøje eller?

- jeg aner som sagt intet om doping, så har ingen idé om hvor meget/lidt test der skal til for at det har virkning på kroppen.
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

jeg tror ikke rigtigt på det af flere årsager
1) man har forsøgt at udvikle prævention efter denne metode i laaang tid uden at få produceret noget der kunne godkendes til præventionsbrug.
2) Det biologiske rationale er svagt i den forstand at teknikken er ret indirekte. testosteron og sædproduktion reguleres via den hypogonadale akse

Neurohypofysen laver GnRH
GnRH stimulerer adenohypofysen til at lave FSH og LH
LH stimulerer testiklerne til at lave testosteron
FSH stimulerer testiklerne til at lave sædceller
testosteron hæmmer nuerohypofysen produktion af gnRH

Så man vil have den øgede testosteron til at nedregulere GnRH produktionen, som så vil nedregulere FSH og LH produktionen, hvilket så vil svække egenproduktionen af testosteron og dannelsen af sædceller. Lyder lidt for indirekte, synes jeg. Der er, så vidt jeg husker, nogle forsøg i gang med FSH antagonister, som ser lovende ud.
3) doserne til at opnå en voldsom nok undertrykkelse ville ganske givet være rimeligt høje. Kronisk behandling med suprafysiologiske doser testosteron vil HELT sikkert have bivirkninger. Om de vil have betydning for den forventede levetid er svært at sige, men det vil med meget stor sandsynlighed give problemer som prostatahypertrofi, fremskyndet skaldethed og muligvis gyno...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

SandyFrink skrev:
Thomas Jagd skrev:Og det mener du det er når kvinder tager p-piller ? Det er jo i princippet nøjagtigt det samme. Der er kvinder som har fået blodpropper af at tage p-piller, men det forhindre jo ikke mange mænd i at forvente at det er kvindens job med prævention.

Hvor mange kvinder er der her tale om?
Jeg vil som uuddannet tro, at risici forbundet ved indtag af p-piller og de hormoner de indeholder, er (væsentligt) mindre end risici forbundet ved testosteronbrug af mænd.
Om det er "kvindens job" eller ej - og hvad mænd og kvinder selv synes om det - har ingen vægt i vurderingen af om det er sundhedsskadeligt eller ej.

Lad os håbe Incognito skriver noget i tråden. Der er vel også problemstillingen omkring kroppens egenproduktion. For yngre mænd er der jo en grund til at man ikke nøjes med en "smule test" men ligger i særdeles supranormale værdier. Så fungerer det bevidst via noget shutdown af en art?

Incog er nok en af de få der kan skrive noget kvalificeret her. Lad os håbe, at han deltager.

Nej, der er ganske givet ikke tale om særligt mange, hvis man går ind og ser statistisk på det. Men ikke desto mindre, så er der tale om et medikament som kvinder reelt ikke har "brug" for. Der findes andre former for prævention, som ikke har en sundhedsskadelig karakter.

Det skulle heller ikke stå som et argument for at det er okay at give mændende hormonelle tilskud som prævention. Blot at det er 100 % sammenligneligt efter min mening. Er det forkert at mænd bruger det som prævention, så er det vel også forkert at kvinder bruger det ? Selvfølgelig med det forbehold at der ikke er markant flere bivirkninger ved at tage testosteron i præventionsstimulerende doser.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

P-pillen til piger er jo ikke kun beregnet som prævention, men også mod menstrationsmerter. Det var derfor min kæreste fik dem.
Lægen skal tjekke pigens underliv inden hun må få p-piller, og også inden hun kan få en ny recept.
Jeg tror ikke at det bliver til noget, men hvis det nu gjorde, så tror jeg også det bliver på recept. Lægen skal sikkert tjekke blodtryk osv.
At pumpe er at leve ;-)
Brugeravatar

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Jeg er af samme opfattelse som Incgonito. Jeg tror ikke på den holder. Studier viser allerede at folk med et højt test. niveau lever kortere tid.

Er der enlig kommet den famøse p-pille til mænd?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Kan jeg sige andet end "im lovin it".. endelig et regerings støttet doping projekt.. :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 80

Geografisk sted: Kaas City

specter skrev:Kan jeg sige andet end "im lovin it".. endelig et regerings støttet doping projekt.. :mrgreen:

:D :wink:
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00